Son zamanlarda moda markaları drop’larıyla karşımıza çıkıyor.
Önceden açıklanıyor drop tarihi ve saati.
Ekran başında ya da ekran başında aldığı şifrelerle mağazaya gitmeyi hak kazananlar mağazanın kuyruğunda bekliyor bu tarihi anı.
Gerçi Supreme gibi popüler sokak stili markaları her hafta düzenli olarak aynı gün ve saatte drop’lar yapıyor.
Farklı iş birliklerini duyuruyor ve artık Supreme markalı saksıdan sandalyeye her şeyi alabiliyorsunuz.
Bu haftanın en heyecanla beklenen drop’larından biri Burberry’ydi, Burberry bir oyun karakteriyle takipçilerinin karşısına çıktı, artık moda sanat teknoloji her şey birbirine girdi ve tüm markalar teknolojiye adapte olmak zorunda kaldı.
Adapte olamayan zaten oyun dışı kalıyor.
Aynı şekilde teknoloji şirketleri de global moda markalarının değerini ister istemez anladı.
Bkz. Facebook, Meta markasıyla karşımıza çıktıktan kısa bir süre sonra tweet attı: “Hey @Balenciaga, metaverse’deki kıyafet kodu nedir?”
Bu soru hemen akla MetaxBalenciaga iş birliği ihtimalini getirdi.
Daha sonra ise Facebook ve Meta’nın kurucusu Mark Zuckerberg ve Instagram’ın moda iş birliklerinden sorumlu renkli ismi Eva Chen, Balenciaga, Prada ve Thom Browne’ın dijital kıyafetlerinin Meta’nın yakında açılacak olan Avatar mağazasına geleceğini duyurdular.

Avatarlar da marka giyer

Fiyatlandırma hakkında bir bilgi yok

Mark Zuckerberg’in ‘Meta avatarınız için giyim mağazası’ olarak tanımladığı özellik, önümüzdeki hafta Facebook, Instagram ve Messenger’da kullanıma sunulacak.
Hatırlayacaksınız, şubat ayında Meta, avatarlar için özelleştirme seçeneklerini genişletti ve hatta dijital olarak giyilebilir Super Bowl gömlekleri oluşturmak için NFL ile birlikte çalıştı.
Aslında bu, bugünün de habercisiydi.
Her ne kadar Avatar mağazası ücretsiz kıyafet seçenekleri sunacak olsa da tasarımcı kıyafetleri elbette bunlar arasında değil.
Bu arada hatırlatalım, henüz fiyatlandırma hakkında bir bilgi yok.
Meta, ‘Avatars Store’u VR’ye (Sanal Gereklik) getirmeyi ve yakında daha fazla marka tanıtmayı umuyoruz” diye de açıklama yapıyor.
İşte her ne olursa olsun, moda her zamanki gibi yine küllerinden doğuyor ve gündeme oturmayı başarıyor.
Avatarını bile servet harcayıp lüks markalarla giydirmek isteyenler de var.
En basit tişört, jean ve Adidas terliklerle dünyayı yöneten teknoloji liderleri de buna saygı duymak zorunda kalıyor.