Paris Moda Haftası devam ediyor, İstanbul Moda Haftası’na, yeni ismiyle Mercedes Benz Fashion Week İstanbul’aysa sayılı gün kaldı. İşte bu sezon moda haftamızdaki en büyük yenilikler
* İstanbul Moda Haftası, 12-16 Mart tarihlerinde, Antrepo 3’te gerçekleşecek. Bu sezon en büyük yenilik, organizasyonun New York, Berlin, Sydney, Zürih ve Moskova gibi şehirlerin moda haftalarını gerçekleştiren IMG Fashion’a emanet edilmesi oldu. Sırf bu bile sektörün gelişimi açısından başlı başına büyük önem taşıyor. Hedef, moda başkenti olmak kadar ulaşılmaz değil, daha gerçekçiler, önce bölgesel başarı istiyorlar.
* Geçen sezon ‘Vogue’ ve ‘GQ’ gibi ‘Conde Nast’ dergilerinin Türkiye’deki yayıncısı Doğuş Grubu’nun moda haftasının sponsorları arasında olması, rakip dergiler tarafından prostesto edilmişti. Bu sezon IMG ve Doğuş Grubu ortaklığının benzer bir soruna neden olmaması ve IMG desteğinin iyi bir gelişme olarak kabul edilmesi bekleniyor.
* Bu yıl New York Moda Haftası’na olduğu gibi bizim moda haftamıza da Mercedes Benz sponsor oldu ve hatta resmi isim Mercedes Benz Fashion Week İstanbul oldu. Daha bu görüşmeler devam ederken, iki moda tasarımcımız ve Mercedes Benz yöneticileriyle kendimi aynı masada bulmuş ve yöneticilere bunun ne kadar önemli bir işbirliği olacağını anlata anlata bitirememiştim, özellikle de önceki moda haftasında bir tek Adil Işık defilesini izleme fırsatları olduğunu duyduğumda.
* Bundan sonra defilelerin fotoğraf ve videoları da dünya basınına daha kolay ulaştırılacak. Getty Images ve InDigital gibi dünyadaki en iyi fotoğraf ve video kayıt imkanları sayesinde etkinliğin görsellerini ve videolarını tüm dünya basını takip edebilecek.
* IMG Fashion, uluslararası alandaki tecrübelerinin de etkisiyle prodüksiyon sisteminde de iddialı. Bu durumda moda tasarımcılarımız organizasyonla ilgilenmek yerine koleksiyonlarına daha rahat konsantre olabilecek. Eee, malum yumurta kapıya dayanınca alışkanlığımız moda haftalarında da sık sık görülüyor. Bu durumda da defile öncesi tasarımcılarımız prodüksiyonla ilgilenemeyecek kadar yoğun oluyor.
* Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul’da, defile alanına bir de alternatif var, Studio. Studio bir sunum alanı. Defile yapmak istemeyen tasarımcı ve markalar, koleksiyonlarını burada istedikleri gibi sergileyebilecek. Sergi yapmak, defile yapmaktan daha az maliyetli olsa da daha iyi bir işçilik gerektireceği için aslında daha zor.
* Organizasyonun bir diğer önemli yeniliğiyse, oturma düzeni. Bu sezondan itibaren numaralı oturma düzenine geçilecek. Organizatörler, “Böylelikle davetlilerin sorunsuz bir defile izlemeleri sağlanacak” diyor. Ama unuttukları bir şey var, burası Türkiye. Aynı düğünlerde olduğu gibi defilelerde de “Kim kiminle oturtuldu?”, “Kimin yeri daha iyi?”, “Kim arkada kaldı?” gibi birçok sorun çıkacak. Kimse yerinden memnun kalmayacak. Daha önce bunun örneklerini gördük, hatta birinci sıra yetmeyince podyuma sandalye dizildiğine bile şahit olduk. Umarım, kulağa bu kadar hoş gelen yenilik, uygulamada da başarılı olur ve artık eleştirmekten bıktığımız moda haftamız sonunda bir düzene girer.