Kuaför deyip geçmeyin, Türkiye’de 4 milyon TL’lik bir pazardan söz ediyoruz. Bakın sektörün gelişmesi için neler yapılıyor?
Kadınlar saçında önemli bir değişiklik yaptı mı, korkacaksınız. Demek ki bir şeyler yolunda gitmiyor. Bambaşka bir renk ya da bambaşka bir saç kesimi aslında göründüğünden çok daha fazla şey ifade ediyor. İşte bu yüzden kuaförler kadınların hayatlarında önemli bir yer tutuyor. Bir nev-i psikolog hizmeti de veriyorlar.
Kuaför deyip geçmeyin, Türkiye’de 4 milyon TL’lik bir pazardan söz ediyoruz. 105 bin kişi çalışıyor bu sektörde. Türkiye’de yılda 12 milyon kadın kuaföre gidiyor. Her kuaför ziyaretinde harcanan ortalama tutar 30 TL. Az değil. Türk kadınının yüzde 46’sı saçlarını boyuyor.
Biliyorsunuz, Türk kadınının genelde iki kuaförü vardır, biri kesime boyaya gidilen kuaför, diğeriyse föne gidilen bildiğiniz mahalle kuaförü. İkisinde de az çok beklenti aynıdır. Başta hijyen gelir. Temizliğinden şüphe ettiğimiz kuaför salonunda kimse tutamaz bizi. Sonra asıl zor konu geliyor, iletişim. Bazı müşteri çok ilgi görmek ve samimiyet ister, bazı müşteri mümkünse hiç konuşmadan işini halledip salondan bir an önce çıkmak. Kuaförlerin de nabza göre şerbet vermesi gerekiyor. Bu da her zaman olmuyor. Bir de boya, röfle vs. için uzun saatler salonda kalmak gerektiği zaman salonun dekoru da farkında olmadan önemsenir.
Beyaz Kelebek nedir?
“Kuaförler hala hizmet sektörünün bir parçası olarak görülüyor. Oysa kuaförler saç stilisti, modayla iç içe bir zanaat yapıyorlar. Saç tasarımı yaratıcılıkla ve modayla şekillenen bir sanat” diyor L’Oreal Professional Genel Müdürü Sertaç Önen. Türkiye’de kuaförlerin olmaları gereken yerde olmadıklarına inanıyor. Ayrıca kadın kuaför sayısının da artması gerektiğini düşünüyor. Çünkü Türkiye’de kuaförlerin yüzde 85’i erkek. “Bu dünyada sadece Türkiye’ye ve Lübnan’a has bir durum. Diğer ülkelerde kadın erkek sayısında bu kadar büyük fark yok” diyor Önen. Sonunda konu eğitime geliyor. L’Oreal’in Paris’teki araştırma merkezine 100 milyon euro’luk yatırım yapıldığını ve 500’den fazla bilimadamı ve mühendisin renklendirme, bakım, biçimlendirme, şekillendirme formülleri üzerinde çalıştığını anlatıyor.
Şimdi L’Oreal Professional’ın Türkiye’de yeni bir projesi var. Kuaförler kadar kuaföre giden her kadını da ilgilendiren bir proje aslında. Beyaz Kelebek, sektörel gelişim, değişim ve motivasyon projesi. İzmir pilot bölge seçilmiş. L’Oreal ile çalışan ve çalışmayan bütün kuaförlere ücretsiz eğitim veriyorlar. Hangi konularda mı? Hijyen, iletişim, salon dekorasyonu, salon işletmesi vs. Bu eğitimi tamamlayan salonlar daha sonra denetlenerek Beyaz Kelebek sertifikası alabilecekler. Bu sertifikalar biz müşterilere de güven verecek.
Bir dilek tut
9 yaşındaki Efe bugün korsan olacak. 16 yaşındaki Berna’nın yazdığı kitap bugün basılacak. 17 yaşındaki Lütfü Can akülü tekerlekli sandalyesine bugün kavuşacak. 15 yaşındaki Elif beklediği dizüstü bilgisayarı bugün ilk defa kullanacak. 14 yaşındaki İbrahim bugün büyük bir akvaryuma sahip olacak. Peki ama neden her şey bugün gerçekleşecek?
Bugün Dünya Dilek Günü. Bir Dilek Tut Derneği’ni ve yaptıkları çalışmaları hepimiz biliyoruz. Bugün Dünya’da ve Türkiye’de farklı şehirlerden farklı hastalıklarla mücadele eden çocuklar kendileri için imkansız olduğunu düşündükleri dileklerine kavuşuyor. Siz de katkıda bulunmak isterseniz 5282’ye SMS atarak 5 TL bağış yapabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için: www.birdilektut.org