Rio 2016’dan geriye kalan en önemli başarı Michael Phelps’e ait.

20. ve 21. altın madalyasını tam 70 dakika arayla kazandı.

Önce kelebekte, daha sonra ise serbest yüzmede.

Madalyasını almak üzere kürsüye çıktığında milli marş çalınırken bir çocukluk arkadaşı seslendi, Phelps kendini tutamadı güldü ama kimse bunu saygısızlık olarak görmedi.

Zaten öyle de değildi.

Phelps, 21 altın madalyasıyla tek başına, tam 174 ülkeden daha fazla altın madalyaya sahip.

Phelps’ten daha çok altın madalya kazanmış sadece 12 ülke var.

Ölçü, yaptığı iş

Phelps, kısa bir emeklilik döneminden sonra geri döndü.

Alkollü araba kullanmaktan ceza almış ve hayranlarını hayal kırıklığına uğrattığı için özür dilemişti.

Daha sonra esrar içerken çekilmiş fotoğrafları çıktığında yine fotoğrafın gerçek olduğunu itiraf etmiş ve özür dilemişti.

Sponsorlarını kaybetmiş, hatta ABD milli yüzme takımından bir süre uzaklaştırılmıştı.

Önceki gün onu izleyen kimse, ne yaşadığı bu sıkıntılı süreci hatırladı, ne de politik görüşü, inancı, hataları üzerine konuştu.

Ortada büyük bir başarı vardı ve gerisi önemli değildi.

Kimse kimseden mükemmel olmasını beklemiyordu.

Zaten kime göre, neye göre alınacaktı ölçü?

Reklamları izlediniz

Olimpiyatları izlerken çok konuşulan bir konu da TV reklamlarıydı.

Malum, Türkiye’de olimpiyatların son ana kadar hangi kanalda yayınlanacağı bile belli değildi.

Neyse ki son anda TRT yayın hakkını aldı.

Sosyal medyada olimpiyatlar sırasında ne kadar çok reklam olduğu konusunda şikâyetler vardı.

Reklam olsun ki kanallar da böyle büyük uluslararası organizasyonları yayınlayabilsin.

Hatırlarsınız, Nuri Bilge Ceylan’ın Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye’yi kazandığı yıl ödülleri hiçbir TV kanalımız yayınlamamıştı.

Phelps’in iki altın madalya birden kazandırdığı ABD’de ise durum farklı, bütün markalar reklam verme yarışında.

Boşuna, Amerikan gazeteleri Phelps için yüzmeyi televizyonların en çok reyting alan saati prime time’a taşıdı demiyor.

ABD’de reklamlarda en çok şikâyet edilen ise tamamen fast food ve zararlı yiyecek-içecek tanıtımı yapılması.

Bir yanda olimpiyatlarla sağlıklı yaşam ve fit’lik, bir yanda ise pizzalar, hamburgerler, dondurmalar...

Bir uçtan bir uca savrulmalar...