Haberin Devamı

YURTDIŞI RAPORU
Diktatörler, katiller, teröristler, faşistler! Eğer şu anda bu köşeyi okuyorsanız, muhtemelen “Hoppalaa, nereden çıktı şimdi bunlar?” diye düşünüyorsunuz. Merak etmeyin, gündelik hayatta zaten yeterince baskı ve kısıtlama varken bir de trend köşesinde diktatörlerden ve faşistlerden bahsedecek değilim. Ancak işin rengi değişik:
Beyaz adama “Kafa derin kemerimi süsleyecek” diyen Kızılderili misali, artık dünyada diktatörlerin ve teröristlerin resimleri de reklam kampanyalarının afişlerini süslüyor.

Yüzün afişimi süsleyecekSivrisinek Hitler
Son yıllarda özellikle sosyal duyarlılık kampanyaları için hazırlanan reklam afişlerinde bu tür siyasi simgeleri kullanmak hayli trendi bir hale geldi.
Bunun son örnkleri de sivrisineklerden yapılmış bir Hitler resmiyle sigaralardan yapılmış Usama Bin Ladin afişi.
Bugün bir çok az gelişmiş ülkede insanlar hâlâ “sıtma” gibi bulaşıcı hastalıklarla boğuşuyorlar. Reklamcılar da bu hastalığın önüne geçilmediği takdirde varabileceği boyutlara dikkat çekmek amacıyla sivrisineklerden Hitler resmi yapmışlar, üzerine de “Hiçbir şey ve hiç kimse sıtma kadar çok hayata mal olamaz” yazmışlar. Yani verilmek istenen mesaj, “Her ne kadar Hitler milyonlarca insanın canına mal olduysa da sıtma, Hitler’den bile kötü!” Bu parlak fikrin sahibi ise İspanyol “Sra. Rushmore” adlı ajans.

Sigaradan Ladin
Aynı şekilde sigaranın zararlarına dikkat çekmek amacını taşıyan bir başka kampanyada da sigaralardan Usama Bin Ladin’in portresi yapılmış. Resmin üzerinde “Sigara içmek (ondan) daha fazla insanı öldürüyor” yazıyor.
Aslında bu tür fikirler daha önce kullanıldı ancak yine de ilk görüşte dikkat çeken bu resimlerin yaratıcılarını kutlamak lazım. Çünkü hemen herkesin tanıyıp bildiği bu yüzler; verilmek istenen mesajı anında ve çok başarılı bir şekilde iletiyor. Tabii bu arada insan sormadan edemiyor: Aynı kampanya bizde yapılsaydı acaba kimin resmi kullanılırdı? Benim aklıma ilk etapta Marmaris’te yaşayan yaşlı bir amca geliyor ama...


YURTİÇİ RAPORU
Erdoğan’ın Davos remix’i çıktı!
Yüzün afişimi süsleyecekMalum sosyal trendler siyasal gündemden çok etkilenir. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın Davos’taki çıkışı, kendi tabanında popülerliğine popülerlik kattı.
Bir de tabii anında kendi trendlerini yarattı! Nasıl mı? Bizim gazetedeki bazı arkadaşlar da dahil bir çok genç insan artık ortalıkta “Van minıt, van minüt” diye bağırarak dolaşıyor. Biri diğerine küsünce-bozulunca-darılınca söylenecek cümle sabit: “Daha da gelmem!” Geçenlerde facebook’ta birisi statüsüne “Benim için facebook bitmiştir!” yazmış!
Öte yandan ülkemizde yasaklı olan (gerçi Başbakan giriyormuş, sanırım, o da bizim gibi ktunnel’den giriyor!) Youtube’da Erdoğan’ın İsrail Cumhurbaşkanı Şimon Peres’e olan restini remix yapmışlar! “Erdogan Davos Remix” adlı şarkının başlangıcı da çok komik: (Bu kısmı yüksek sesle ve Erdoğan tonlamasıyla okuyun:)
“Sayın Peres / Sayın Peres/ benden yaşlısın/ be- be- benden yaşlısın!”
Durun daha bitmedi. Arabeskçi Selahattin Özdemir de Erdoğan için şarkı yapmış! Onun da nakaratı en az “Rampaların ustasıyım/ Gözlerinin hastasıyım” deyişi kadar Kasımpaşa kıvamında: “Dileyecek özür sana yanlış yapan! / İyi ki varsın Tayyip Erdoğan!”
Bazı internet siteleri de Peres, Erdoğan ve moderatör arasında geçen diyaloğu yeninde kurgulayıp fotoroman haline getirmiş!
Öyle görünüyor ki popüler kültür Davos’un ekmeğinden daha çok ekmek yiyecek. Bak buraya yazıyorum, eğer dediğim gibi çıkmazsa benim için bu köşe bitmiştir, daha da yazmam!


TIRIŞKA TREND
Psikiyatristlerin hastalarını ilaç kullanmaya ikna etmek için “Hani nasıl başımız ağrıyınca ilaç alıyorsak sinirlerimiz bozulunca da ilaç almamız çok normal” klişesini kullanmaları artık sona ersin!