Kalust Şalcıoğlu

Kalust Şalcıoğlu

mail@kalustsalcioglu.com

Tüm Yazıları

Kanal D’nin ‘Ulan İstanbul’ dizisi artık ‘internet üzerinden’ izleniyor. Vurgulanan ‘artık dizi daha özgür çekilecek, reklamlarla insanlar boğulmayacak’ gibi hususların dışında Kanal D platformu üzerinden seyredilen dizinin 500 bin tekil tıklamaya ulaştığı açıklandı ama bu tıklama sayısı ücretsiz gösterimler için. Artık diziyi seyretmek ücretli!
Yazımı kaleme aldığım dakikalarda, ‘Ulan İstanbul’ dizisinin bir bölümüne kaç kişinin 1,99 TL ödediği henüz açıklanmamıştı.
Toplanan bu 1,99 TL’lerle ve sponsorlardan alınan paralarla dizi kâr eder hale gelirse, o zaman yayın hayatına devam edecek ve Türkiye’de “Bak işte, TNS’in reyting sistemiyle mücadele etmeden, web üzerinden dizi yayınlayarak da para kazanılıyormuş!” furyası başlayacak.
Peki, ‘Ulan İstanbul’ bunu başarabilecek mi?
İlk başta reklam verecekleri ikna etmek zor olabilir ama dizinin markasıyla birlikte oyuncuların markaları da ‘satılırsa’ işler kolaylaşır.
‘Türkçesi’ mi?
Sponsorları hem diziye hem oyuncuya almak; dizi dışında da oyunculara, sponsorların reklamlarını yaptırmak gerek!

Haberin Devamı

ULAN ‘WEB’ DİZİ

Yeşil ‘medya’

4 Mart gecesi, Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın himayesinde gerçekleşen, Yeşilay’ın 95’inci yılı ‘Zümrüdüanka Yeşilay’ın Enleri’ ödül töreni vardı. Benim de ‘En Yeşilaycı Köşe Yazarı’ ödülüne layık görüldüğüm gecede; Yeşilay’ın sosyal medya ekibi efsanevi bir çalışmaya imza attı!
Recep Tayyip Erdoğan, Mustafa Ceceli, Demet Akalın Kurt, Mustafa Sandal, Gizem Hatipoğlu, Hakan Hatipoğlu, Ayşe Şule Bilgiç, Açelya Akkoyun’la sosyal medyada fenomen olmuş birçok kullanıcının sosyal med-ya hesaplarıyla destekledikleri Yeşilay’ı binlerce kişi takip etti.
YouTube üzerinden ‘1920 yesilay’ hesabından ulaşabileceğiniz tüm Yeşilay videolarının tıklanması on binleri buldu. “Başımıza gelmez” demeyin, bağımlılıkla mücadele için videoları izleyin. Yeşilay’ın sloganı gibi:
“Bu hayat benim, gelecek hepimizin.”

26 Şubat – 4 Mart 2015

Facebook’ta Top 15

1. Paramparça
2. Aşk Yeniden
3. Survivor All Star
4. Sungurlar
5. Karagül
6. Poyraz Karayel
7. Kiraz Mevsimi
8. Kaderimin Yazıldığı Gün
9. Küçük Gelin
10. FOX Ana Haber
11. Karadayı
12. Kurtlar Vadisi Pusu
13. Kocamın Ailesi
14. Güzel Köylü
15. Diriliş Ertuğrul

Haberin Devamı

26 Şubat – 4 Mart 2015

Instagram’da Top 15

1. Karagül
2. Paramparça
3. Survivor All Star
4. Aşk Yeniden
5. Kurtlar Vadisi Pusu
6. Küçük Gelin
7. Kocamın Ailesi
8. Diriliş Ertuğrul
9. Karadayı
10. Poyraz Karayel
11. Kiraz Mevsimi
12. Güzel Köylü
13. Kaderimin Yazıldığı Gün
14. Sungurlar
15. FOX Ana Haber

26 Şubat – 4 Mart 2015

Twitter’da Top 15

1. Karagül
2. Paramparça
3. Kocamın Ailesi
4. Survivor All Star
5. Kaderimin Yazıldığı Gün
6. Karadayı
7. FOX Ana Haber
8. Aşk Yeniden
9. Küçük Gelin
10. Kiraz Mevsimi
11. Diriliş Ertuğrul
12. Kurtlar Vadisi Pusu
13. Güzel Köylü
14. Poyraz Karayel
15. Sungurlar

Haberin Devamı

26 Şubat – 4 Mart 2015

TOTAL Top 15

1. Karagül
2. Paramparça
3. Survivor All Star
4. Aşk Yeniden
5. Küçük Gelin
6. Kocamın Ailesi
7. Karadayı
8. Kiraz Mevsimi
9. Kaderimin Yazıldığı Gün
10. Kurtlar Vadisi Pusu
11. Poyraz Karayel
12. FOX Ana Haber
13. Diriliş Ertuğrul
14. Sungurlar
15. Güzel Köylü

Kişilikli dişilik

5 Mart Perşembe akşamı, BKM Mutfak Sahne’de Seda Akgül’ün ‘Dişilik mi Kişilik mi?’ kitabından uyarladığı stand-up gösterisi vardı. Oyun, sosyal medya tadında yani seyirciyle etkileşimli (otur, bön bön oyuncuyu seyret değil yani).
Akgül’ün kitabının adını birkaç defa televizyon programlarında bahsettiği sırada duymuş ama okumamıştım. Gelin görün ki kendisini ekranda gördüğüm anda demiştim ki “Bu kadın stand-up yapar!” ve nitekim BKM sahnesinde fikrim doğrulandı. ’Dişilik mi kişilik mi?’ hakkı yenmemesi gereken bir gösteri olmuş ama asıl önemli olan şu:
Akgül, çoğu tiyatrocunun hayal bile etme-yeceği kadar sosyal medyayı çözmüş. Facebook, Twitter ve Instagram’ın arama bölümlerine göz atarsanız, BKM salonunun nasıl tek kişilik bir oyuncu ordusuyla doldurulduğunu anlarsınız.