KLASİĞİN GELİŞİMİ

İstanbul’da klasik olmak hiç de kolay değildir. Özellikle de aynı standartta hizmet veriyorsanız... 29, bu klasiklerin arasında ilk akla gelenlerden. Harika manzarası, muhteşem iç ambiyansı zaten sürekli ziyaretleriniz için yeterli. Genelde dolu olsa da 2010’larda çoğu kişinin ‘WOM’ gündeminden çıkmıştı. Pandemi döneminin ardından yine eski popülerliğine kavuştu 29! D.ream’in uzman işletme anlayışını temsilen Çetin Kolukısaoğlu bu etkide aslan payının sahibi. Kolukısaoğlu, figür olarak bildiğimiz işletmeci CV’sinden çok farklı. Eğitimini Fransa’da tamamlamış, genelde hizmet sektörünün ‘hizmet edilen’ tarafında son derece tecrübeli. Bu tecrübeyi profesyonel bir yapı içerisinde başarıya ulaştırması ise bambaşka bir hikaye.

KLASİĞİN GELİŞİMİ

KLASİĞİN GELİŞİMİ

İmzalattıralacak menü

Şu sıralar zaten iyi olan yemeği bambaşka bir seviyeye gelmiş durumda. Marka danışman şef olarak özellikle ağır pişme konusunda uzman Mustafa Otar’la çalışmaya başlamış. Otar, 29’un menüsüne dokunurken geçmişle olan sentezi de muazzam sağlamış. Özellikle zencefilli chimichurri soslu çipura ve uzun pişmiş dana kaburga size çıkışta tadım menüsünü imzalattırır!

Ceccini geliyor, Lucca şezlongları atıyor!

Pandemiyle birlikte değişen lüks turizm gereksinimlerine dünyada en iyi uyum gösteren tesislerin Türkiye’de olduğunu söylemek milliyetçi bir iddia olmaz! Her ne kadar dünya kamuoyunda diğer Akdenizli ülkeler öne çıkarılmak istense de, daha önce Türkiye’nin lüks halini deneyimleyen turist için vazgeçilmez olan birçok tesisin adını sayabiliriz. Bunlardan biri de Mandarin Oriental Bodrum. Burada başarının sırrı otel dışına taşması; hem alışveriş hem de yeme-içmeyle alakalı farklı mekanların kendi ciro rekorlarını kırdığı bir komplekse dönüşmesi. Hatta Chanel’in Avrupa’da en fazla ciro yapan mağazasının Mandarin Oriental Bodrum şubesi olduğunu duyduğumda çok şaşırmıştım. Düşünün buraya gelen turistin harcama potansiyelini!

KLASİĞİN GELİŞİMİ

Yeme-içmede hep iyi bir hikayeye sahip olsa da pandeminin ortasında Lucca’nın ‘by the sea’ eklentisiyle geçtimiz sezon rezervasyonlarını doldurması markanın ilk yıllarındaki heyecanı yaşatmasıyla çok konuşuldu. Otel müdürü Ersev Demiröz’le açılış öncesi İstanbul’da kahve içme fırsatı bulduğumuzda Lucca’nın bir de sahil, deniz operasyonlarının olduğu ‘beach’ projesini müjdeledi. Steak tarafındaysa Floransalı Dario Ceccini’nin yaz boyu ızgara başında olacağı ‘Altelier di Carne’ hizmete giriyor