Antalya, Türk turizminin göz bebeği olmuş bir şehirdir. Yalnız ülkemizin değil; bölge coğrafyasının da bu sektördeki en donanımlı ve en güzel tarihi özelliklerini barındıran şehirlerinin başında gelir. Hatırlarsanız eskiden Avrupa’da Türkiye’den çok İstanbul bilinirdi ve tanınırdı. Bu artık değişti, Antalya daha popüler hale gelip, daha çok bilinmeye başlandı.
Expo 2016’nın kullanımı konusunda şu andaki belirsiz halini bir tarafa bırakırsak, bugünkü yazımda sizlere Antalya’nın turizmine büyük katkı sağlamak amacıyla arı gibi çalışan, 24 yıllık bir maziye sahip ANFAŞ’ın kongre merkezinden bahsetmek istiyorum.
Antalya’ya olan bu defaki seyahatimde Anfaş’ı ziyaret etmemdeki neden uluslararası konaklama, ağırlama ekipmanları ve de yiyecek-içecek fuarları gibi ihtisas fuarlarını incelemekti.
İşini kendi evinde yapıyormuş gibi dikkat eden adeta büyük bir ailenin ferdi gibi çalışan bir ekip var. Fuardaki disiplin, koordinasyon ve tertip beni ANFAŞ’ın Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı ile tanışmaya itti.
70’li yaşlarda sadece tahıl ve topraktan elde edilen gıdalarla yani vegan beslenen, kesinlikle işlenmiş gıda yemeyen, benimle buluşmaya gelmeden önce 10 km.’yi 8 kg. yükle koşmuş, odasında spordan kazandığı bir duvar madalyası olan Ali Bıdı, hakikaten enteresan bir iş insanı. Son derece sağlıklı yaşıyor ve önümüzdeki günlerde bir vegan restoranı açacağını söylüyor.

ANFAŞ Fuar alanı

Toplam 40 bin metrekare kapalı alanıyla bin kişilik konferans salonu ve de 50 bin metrekare açık alanıyla ciddi bir fuar merkeziyle karşılaşıyorsunuz. Şehirde bulunduğu mevki itibarıyla çok sayıda katılımcıya ve ziyaretçiye ev sahipliği yapıyor.
Bu tip ihtisas fuarlarının en önemli unsuru, yüz yüze yapılan ve kişilerin birbirlerini yakından tanıyarak hareket ettikleri fuarlar olmalarıdır.
Enerji verimliliği ve dönüşümü, Boat Show ile kamp karavan, kahvaltı festivali, dijital eğlence, oyun ve teknoloji fuarı gibi...

Talepler artıyor

Benim de katıldığım Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı’nda yerli ve yabancı yüzlerce standı dolaştım. Gördüğüm kadarıyla bölgenin yüksek yatak kapasitesi dışında kaliteli turistin de tercihi haline gelmiş olması, büyük markaların da bu fuara talepte bulunmasına neden olmuştur.
Diğer bir gözlemimse birçok şirketin çok ciddi emek ve para harcayarak kurdukları standlarda mamullerinin alıcıyla karşılaşması, ürünlerin tattırılması ve katalogların dağıtımı gibi...
Antalya, fuarcılık açısından önemli bir merkez, birçok şehirden daha da önde, özellikle de ANFAŞ bu konuda büyük bir boşluğu dolduruyor.