Son Güncellenme:
Donner Pass Summit Tunnels, ilk yük treninin Kaliforniya'ya girdiği rota üzerinde inşa edildi. Tünellerin mimarı Theodore Judah, 19. yüzyıl ortalarında Sierra Nevada dağlarından bir demir yolu ağı geçirerek hayallerini gerçekleştirdi. İnşaat mühendisi olan Judah, o dönemde kullanılacak rota üzerinde oldukça büyük bir araştırma yaptı ve kıtalar arası demir yolu projesini gerçekleştirmek için kendisine fon aradı.
Kıtalar arası ulaşım sağlayan demir yolu rotasının en önemli bölümü, ilk yük trenin Kaliforniya'ya girdiği Donner Pass'ta bulunuyor. Artık terk edilmiş olan tüneller Ağustos 1867'de tamamlandı. İlk yük treni de 1868 yılında tünellerden geçerek Kaliforniya'ya ulaştı. Ne yazık ki rotanın mimarı Theodore Judah, 1863 yılında bir deniz yolculuğu sırasında hayatını kaybettiği için bunun gerçekleştiğini göremedi. Aslında doğuya yaptığı yolculuk da hayal ettiği projelerinden biri ile ilgiliydi.
Donner Pass'taki tüneller Çinli işçiler tarafından inşa edildi. İşçiler tünelleri bitirmek için 15 aydan uzun bir süre çalıştı. Tünellerden bazıları kıtalar arası demir yolu ağının en tehlikeli kısımlarını oluşturuyordu. Özellikle Nebraska, Omaha'yı Oakland'a bağlayan ray sisteminin inşası oldukça korkutucuydu. Bu bölüm, el matkabı, kara barut ve nitrogliserin (bu aşamada kaç işçinin hayatını kaybettiği açıklanmadı) kullanılarak inşa edildi.
Trenler, yeni bir demiryolu rotasının yapıldığı 1993 yılına kadar, tam 125 yıl boyunca Doner Pass tünellerini kullandı. Yeni inşa edilen ray sistemi ve tünel ise, Theodare Judah'ın hayalini gerçekleştirmesinden sonra mühendisin adını alan Judah Dağı'ndan geçiyor. Diğer taraftan, Donner Pass ve buradaki tüneller, yoğun kar nedeniyle Sierra Nevada bölgesinde mahsur kalan ve hayatta kalmak için yamyamlığa başvuran Kaliforniya yolcusu bir grup kaşifin anısına Donner Party olarak adlandırılıyor.
Doner Pass'taki tünel ve kar kulübeleri artık terk edilmiş durumda. Burası Union Pasific Railroad'ın özel mülkü olmasına rağmen, meraklı yürüyüşçüler için oldukça popüler bir yer. Tamamlanması on binlerce saat süren Tünel 6, tünellerin en ünlüsü. Tünel 7 ve Tünel 8 de, iki tünel arasında geçiş yaparken trenleri destekleyen Çin duvarı ile birlikte meraklılar tarafından en çok ziyaret edilen kısımlar arasında yer alıyor. Yürüyüş esnasında kayaların üzerinde çok eski zamanlardan kalma yazılara ya da çizimlere rastlayabilirsiniz. Sadece duvarlardaki açıklıklardan giren ışık altında, karanlık tünellerde yapılan bir yürüyüş, tabi ki, biraz ürkütücü olabilir.Tünellerin bazı bölgelerinde "GİRİLMEZ" levhaları olduğu söyleniyor. Bu nedenle bazı bölgeleri ziyarete kapalı olabilir ya da kaşiflere ceza kesilebilir.