Pazar “Instagram için yaratılmış” mekanlar

“Instagram için yaratılmış” mekanlar

04.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Instagram artık görmek istediğimiz sanat eserlerini de etkiliyor. Özellikle ABD’de “adeta Instagram için yaratılmış” sergi ve müzeler oldukça dikkat çekiyor.

“Instagram için yaratılmış” mekanlar

Selfie çılgınlığı olarak hayatımıza giren hadise, Instagram’la yeni bir boyut kazandı. Artık yemeklerin ya da manzaranın tadına varmadan önce fotoğrafını Instagram’da paylaşmadan rahat edemez olduk. Hal böyleyken, bu etkinin sanat dünyasını es geçmesini beklemek mantıksız olurdu. Bu noktada da ‘adeta Instagram için yaratılmış’ etkisi yaratan müzeler, sergiler çıkıyor karşımıza.

Haberin Devamı

“Instagram için yaratılmış” mekanlar
İlki 2016’da New York’ta açılan Museum of Ice Cream (Dondurma Müzesi) bunlardan biri. Son olarak San Francisco, Miami ve Los Angeles’ta hizmete giren şubelerinin devamı da gelecek. Dondurmalı sandviç şeklindeki salıncak ya da tavandan sarkan pembe-sarı muzlar arasından beğendiğinizi seçip Instagram’a koymak sanki bir refleks günümüzde. Müze biletlerinin çok hızlı tükendiği de bir gerçek.

San Francisco’da interaktif renk deneyimi sunan Color Factory adlı sergi de bu trendin örneklerinden. Materyal ve rengin öne çıktığı sergide pek çok sanatçının eserine yer veriliyor. İki katlı alanda gezerken renkli kurdeleler arasında, top havuzunda, konfeti odasında selfie çekmek kalıyor geriye. Bir diğer örnek ise Refinery 29’un New York’taki pop up enstalasyon alanı 29Rooms. Los Angeles’ta bu kış açılan şubesinin biletleri tükenmiş bile. 29 odanın her birinde farklı bir deneyim sunan mekanda köpüklerden oluşan ‘bulut havuzu’nda yüzerken ‘story’ paylaşmamanız için hiç bir sebep yok.