Pazar Lokum diyarı Kapalıçarşı

Lokum diyarı Kapalıçarşı

19.08.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Bugüne kadar baharatçılar, çantacılar, halıcılar ve en çok da kuyumcularla anılan Kapalıçarşı, lokumcuların gözdesi oldu.

Lokum diyarı Kapalıçarşı

İstanbul’a gelen herkesin ilk merak edip görmek istediği yerlerin başında geliyor Kapalıçarşı. Bu büyülü çarşı, 1461 yılından bu yana dünyanın en fazla ziyaret edilen turistik mekanları arasında. 3 bin 600 işyerinin yer aldığı çarşının son yıllardaki gözde işi lokumculuk. Öyle ki son yıllarda birçok kuyumcu dükkanı yerini lokumculara bıraktı. Biz de bu değişimi yerinde gözlemlemek için bir öğle vakti yollara düştük; ışıl ışıl mağazalarda birbirinden lezzetli lokumlar arasında kaybolduk.

Haberin Devamı

Son iki yılda Kapalıçarşı’da kapanan kuyumcu sayısı 41’i bulmuş. Bunların yerine lokumcu açılmış. Kapalıçarşı Esnaflar Derneği Başkanı Hasan Fırat, bu değişimi ziyaretçi ve alışveriş yapma oranındaki düşüşe bağlıyor. Turistlerin çoğunlukla Arap ülkeleri, Uzak Doğu ve İran’dan geldiğini anlatan Fırat, bu sayının son 3-4 yılda üçte bir oranında azaldığını açıklarken gelenlerin de artık ucuz ürün tercih ettiğini söylüyor: “Kapalıçarşı’da hanlarla birlikte toplam 4 bin işyeri var. Altının, doların yükselmesi ve kiraların dövizle ödenmesinden dolayı kuyumcular kapanıp, lokumcular açılıyor” diyor.

Lokum diyarı Kapalıçarşı

“30 liraya da 300 liraya da lokum var”

Lokumlardaki çeşitlilik fiyatlara da yansımış. Ortalama 30 liradan başlıyor. Ama asıl ilgi gören lezzetler, 150-300 lira arasında. Gramla satıldığı için müşteriler ister tadımlık isterlerse de kiloyla alabiliyor. Özel sipariş de verebiliyorsunuz. İçinde gerçek balın olduğu lokumlar mesala, siparişle getirilenler arasında en favori olanı. Lokumların üretim yeri çoğunlukla Antep. Her işletmede tatlının yanı sıra baharat ve çay çeşitleri de satılıyor. Bunların lokumlarla beraber satılmalarının gelenek olduğunu söylüyor işletmeler.

Haberin Devamı

Çifte kavrulmuşun yerini parmak lokum aldı

Kapalıçarşı’nın en eski lokumcularından Ramazan Canbaz’ın işletme şefi Özcan Canbaz, lokumculuğun son yıllarda gözde olmaya başladığını söylüyor. Müşteri kitlesinin daha çok Araplar’dan oluştuğunu dile getiren işletmeci, “Eskiden çifte kavrulmuş lokumlar istenirdi. Şimdi o klasik lokumların yerini sadrazam lokumu, padişah lokumu ve parmak lokum gibi daha farklı lezzetler aldı. Bunun sebebi de müşteri kitlesi. Onlar da çoğunlukla Arap ve Güney Amerikalılar” diyor.