Vuvuzela aslında 60-65 santimetre uzunluğunda, 110-120 gram ağırlığında bir boru. Sesi yaklaşık 120 desibele kadar ulaşabiliyor. Adını Zulu dilinde ‘Gürültü’ anlamına gelen ‘Vuvu’ kelimesinden alıyor.Güney Afrikalı taraftarların “resmi ses çıkarıcı” olarak kullandığı ve ülke futbolunun simgesi olarak gördüğü bu aletin kökenleri hakkında çelişkili hikayeler var.“Rahatsız oluyorsan sen de vuvuzela al, sen de öttür!”Genellikle “vuvuzela taraftarlarının” öne sürdüğü birinci hikaye şöyle: “Kudu” denen bir çeşit antilopun boynuzlarından yapılan vuvuzelayı, yüzyıllardır köylüler birbiriyle haberleşmek için kullanıyordu.Ama aletin üreticisi ve satıcısı firma Boogieblast’in web sitesinde bambaşka bir hikaye anlatılıyor: İlk prototipi Amerika’da üretilen vuvuzela önce Güney Afrikalı çocuklara pazarlanıyor ama hiç satmıyor. Ta ki futbol meraklıları bu sesi fark edene kadar. Müşteri taleplerine göre tasarımda yapılan değişikliklerden sonra peynir ekmek gibi satılmaya başlıyor. Firma vuvuzelanın kökenlerini araştırdığında karşısına Afrikalı kabileler değil, bir Çin kadın basketbol takımı çıktığını da ekliyor.Vuvuzelaya yüz vermeyen futbolseverler üç saat boyunca kulakları sağır eden bir şekilde öten bu enstrümandan yaka silkmiş durumda. Güney Afrikalıların cevabı ise hazır: “Eğer rahatsız oluyorsan sen de bir vuvuzela al ve öttür, böylece çıkan ses seni de rahatsız etmez.”Fiyatları 10 - 60 TL arasında değişiyorGeçen yıl Konfederasyon Kupası'nı takip edenlerin belalısı olan "Vuvuzela", Güney Afrika'nın en büyük gelir kaynağı olacak. Finallerin maskotu Zakumi'yi yanınızda götürmenin bedeli 70 TL. Vuvuzelalar ise çeşit çeşit. 30 gün boyunca 5 milyona yakın satılması beklenen vuvuzelaların fiyatları 10 ile 60 TL arasında değişiyor.Nasıl çalınır?Üretici firma Boogieblast diyor ki: “Dudaklarınızı ağız için ayrılan bölüme yerleştirin, yanaklarınızı serbest bırakın, dudaklarınız ağız bölümünün içinde titreşecek şekilde üfleyin. Trompetinkine benzer o sesi yakaladığınız anda daha kuvvetli, daha da kuvvetli üfleyin; ta ki o saçma sapan yükseklikteki gürültüye ulaşana kadar. İşte bu kadar basit!”Bir sonraki sayfa resmi logo
Turnuva logosu, ilk olarak Temmuz 2006’da görücüye çıktı.Logo Afrika'nın renklerini ve hareketliliğini simgeliyor. Özellikle Güney Afrika'nın renklerinin kullanıldığı logoda rövaşata vuruşunu yapan kişi de Afrika futbolununun stilini simgeliyor.Tüm dünyayı karşılaşmalara çağırmak için dinamik, enerjik bir logo kullanıldı. Logodaki futbol topu modern futbolu temsil ediyor. Ve tarihte ilk defa organizasyon Afrika'da.Arka planda Güney Afrika'nın renklerini taşıyan çizgiler kuzey-güney doğrutusunda olmasının sebebi Güney Afrika'dan tüm dünyaya uzandığını anlatmak...