Süper Lig ÖZEL - Mustafa Turgun: Kulüplere yeni gelir modeli! Sıfır maliyet, %70 kar

ÖZEL - Mustafa Turgun: Kulüplere yeni gelir modeli! Sıfır maliyet, %70 kar

27.11.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Daha önce ülkemizde başta Galatasaray’da görev yapan Mustafa Turgun, Türkiye’de ve hatta dünyada ilk kez gerçekleştirilen NFT (Non Fungible Token) üretimi ve pazarlaması hakkında Skorer’in sorularını yanıtladı. Turgun, sosyal medyanın günden güne kulüp pazarlamasında çok daha etkin bir rol olduğunu anlatırken, gelecekte yapacakları projelerden de bahsetti.

ÖZEL - Mustafa Turgun: Kulüplere yeni gelir modeli Sıfır maliyet, %70 kar

MESUT AYDIN KALE

Haberin Devamı

Kariyerinden ve bu işe nasıl başladığından bahseden Capital Sports Media Türkiye CEO’su Mustafa Turgun; ‘Uzun yıllar farklı kulüplerde yöneticilik yaptım. Galatasaray’da Genel Sekreterlik görevi sonrası emekli oldum. Masanın bu tarafına geçtiğimde daha net gördüm ki, ‘Pazarlama anlamında uyumuşuz’. Markaların kulüplere büyük ilgisi var ancak kulüplerimizin gözü hep sportif başarı ve transferlerde. Yurtdışında pazarlama tarafındaki sistematik bakış açısı beraberinde maddi gücü, bu da beraberinde farklı başarıları getiriyor.’ Dedi.

Kavgalar ya da polemiklerin yeri sosyal medya hesapları olmamalı

Türk kulüplerinin diğer dünya kulüplerine göre sosyal medyayı aktif kullanmadığını söyleyen Turgun; ‘Dünyanın en büyük oyun şirketlerinden PES futbol oyununun sahibi olan KONAMI şirketi, Arsenal’in tek bir sosyal medya postu içinde yer almak üzere 2 milyon pound ödeme gerçekleştirdi. Yani 25 milyon TL civarında. Türk kulüplerinin sosyal medyadaki yıllık toplam geliri bu kadar etmiyor ne yazık ki. Bizim yanılgıya düştüğümüz nokta ise sosyal medya hesaplarını resmi internet sayfaları gibi kullanmamız. Resmi açıklamaların, kavgaların ya da polemiklerin yeri sosyal medya hesapları olmamalı.’ İfadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Kulüplerimiz Potansiyellerinin Farkına Varmak ve Onu Kullanmak Zorunda

Türkiye’deki sosyal medya kullanıcılarının diğer Avrupa ülkelerine göre daha aktif olduğunu açıklayan Capital Sports Medya Türkiye CEO’su Mustafa Turgun; ‘Türkiye’de taraftar bağlılığı ve aidiyeti yüksek seviyede. Sosyal medyadaki takipçi sayıları ve etkileşimleri de çok yüksek. Burada çok ciddi bir Pazar oluşturulması için şartlar uygun. Dünyanın önde gelen takımlarının marka değerleri kendileri gibi büyük. Barcelona, Liverpool, Arsenal ve Bayern Münih gibi takımlar en yüksek takipçi sayılarına sahip. Ancak bu bahsi geçen takımların medya etkileşim rakamlarına baktığımızda Türkiye’de bu anlamda başı çeken Galatasaray’ın gerisinde olduğunu görüyoruz.  Bu pencereden yorumlayınca, Türkiye’deki spor kulüplerinin sosyal mecralardaki marka değerinin de Avrupa ile kolaylıkla rekabet edecek düzeyde olduğundan ve daha iyi değerlendirilmesi gereken yüksek potansiyelinden söz edebiliriz. Mesut Özil’in tek başına 25 milyon takipçisi var. Kulüplerimiz buradaki potansiyelin farkına varmak ve kullanmak zorunda.’

Haberin Devamı

ÖZEL - Mustafa Turgun: Kulüplere yeni gelir modeli Sıfır maliyet, %70 kar

Kulüpler için yeni gelir modeli

Son dönemde yeni gelir modelleri yaratmak zorunda olan Türk kulüplerine hakkında konuşan tecrübeli isim; ‘Kulüplerimiz yeni gelir modelleri oluşturmak zorunda. Bu anlamda spor kulüpleri her türden sanal ortamı yeni gelir modelleri yaratmak üzerine kullanabilir. Bankalar Birliği ile olan anlaşmaları gelirlerinin büyük bölümüne temlik getiriyor. Yeni gelir modellerinde ise temlik oranı çok çok düşük. Klasik gelirleri %60 oranında temlik altında olan kulüplerin, bu yeni nesil gelir modelindeki gelirlerinin sadece %20’si temlik altına alınabiliyor. Bu nedenle sosyal medya pazarlaması kulüplerimiz için hiç olmadığı kadar değerli hale geldi.  Burada Capital Sports Medya olarak çok ciddi bir konuya çözüm getiriyoruz. Markaların kulüplere olan ilgisi, doğru modelle spor pazarlamasına giremedikleri için mantıksız hale geliyordu. Çatımız altında bulunan kulüpleri, markalar için doğru modellerle kategorize ederek en verimli çözümleri üretebiliyoruz. Capital Sports Medya’nın beklentisi üç yıl içinde bu tarz yeni gelir modellerinin getirisinin yıllık bazda milyon TL’ler düzeyine ulaşması yönünde.

Haberin Devamı

Doğru paketleri sunduğunuzda marka-kulüp iş birliği uzun yıllar sürebiliyor.

Her markanın hedef kitlesi, seslenmek istediği grup birbirinden farklı. Bu noktada doğru paketleri sunduğunuzda marka-kulüp iş birliği uzun yıllar sürebiliyor. Markalar projelerden istediği geri dönüşleri alırken, kulüplerimiz de ellerindeki değeri doğru bütçe ile satmış oluyor.  CSM olarak dünya genelindeki bilgi ve birikimimizi Türkiye’deki kulüplere aktarıyoruz.  Eskiden kulüplerimiz gelen markalara ‘5 mi veriyorsun, harika’ anlayışı ile ellerindeki mecraları verebiliyordu. Halbuki elindekinin değeri 25. Capital Sports Medya olarak dünya genelindeki bilgi ve birikimimizi Türkiye’deki kulüplere aktarıyoruz.

Haberin Devamı

Piyasa Türk Kulüplerinin Kabul Ettiği Değerlerin Çok Üzerinde

Türk kulüplerinin marka işbirliklerinde kabul ettikleri değerlerin çok daha üzerinde piyasa değerleri var. Bunu biz söylemiyoruz, kulübün sahip olduğu mecralara ait rakamsal değerler ortaya koyuyor.

‘Dünyada bir ilk’ olabilir

Süper Lig devi Galatasaray ile yaptıkları anlaşmanın detaylarından ve avantajlarından bahseden Turgun; ‘NFT projeleri üretiyoruz. Capital Sports Medya olarak ilk olarak Galatasaray ile hayata geçirdik ve çok başarılı bir proje oldu.  GS ile yapılan proje futbol tarafında ‘Dünyada bir ilk’ olabilir ancak bunu söylemekten çekiniyoruz. NBA ve Formula 1 tarafında NFT gelirleri çok yüksek boyutlara ulaştı. Büyük futbol kulüplerinin buraya çok ciddi bir ilgisi olduğunu görüyoruz.  Galatasaray ile yaptığımız proje sonrası bir çok kulüp kapımızı çalmaya başladı. Büyük bir futbol, bir de basketbol takımımızla son aşamaya gelmiş projelerimiz var.’ Dedi.

Gelirin %70’i Kulübün Kasasına Giriyor

NFT üretiminde kulüplerin hiçbir maliyeti olmadığını anlatan Capital Sports Medya CEO’su; ‘NFT tarafında kulübün kasasından çıkan para sıfır. Ortaya çıkan gelirin de yaklaşık yüzde 70’i kulübün kasasına giriyor.  Dünyadaki NTF sektörü, 2020 yılının ilk 6 ayında 14 milyon dolar seviyesindeydi. Bu rakam 2021’in ilk 6 ayı sonunda 2,5 milyar dolar seviyesine geldi. Bu rakam NFT işinin bir yılda nereden nereye geldiğini net şekilde ortaya koyuyor. ‘

Neden NFT Alınır?

Bir insan neden NTF diye alır sorusunun yanıtı şu: Eskiden duvarlarımıza posterler asardık. Şimdi artık bu posterler cebimizde. Üstelik değerleniyor, paylaşılıyor ve yüksek değerlerle satılabiliyor.

Dev Kulüplerle NFT Projeleri Geliştiriyoruz

Türkiye’de hatta dünyada ilk kez piyasaya sürdükleri NFT hakkında hangi ülkelerde iş yaptıklarını anlatan Turgun; ‘Capital Sports Medya olarak portföyümüzde bulunan Arsenal, Tottenham, Newcastle United, Aston Villa, Monaco ve Legia Warszawa ile NFT projeleri geliştiriyoruz.  Hedefimiz ve vizyonumuz Türkiye’nin en büyük spor ajansı olup, Türk futboluna ve kulüplerimize yararlı işler yapmak

Yazarlar