Geri Dön

Serhan Acar yazdı: Formula 1’e bir kala

Formula 2’de yarışan ilk Espor sürücüsü olmayı başaran Cem Bölükbaşı’nın hikayesi, arabalara ve hıza olan ilgisini fark eden ailesinin yönlendirmesiyle, 5 yaşında motokros yarışları ile başladı. 2004’te 6 yaşındayken ilk şampiyonluğuna ulaştı.

Serhan Acar yazdı: Formula 1’e bir kala

Milli yarışçımız Cem Bölükbaşı çocuk yaşlarda gerçek yarışlarla başlayan, sonra dijital motorsporlarıyla devam eden ve son iki senede gerçek pistlere taşınan kariyerinde, dünya çapında bir ilki gerçekleştirerek Formula 2’de yarışan ilk Espor sürücüsü olmayı başardı. Genç sporcumuzun hepimize gurur veren ve çok yakından takip ettiğim kariyeri, örnek alınabilecek ve ilham verecek pek çok noktayı içeriyor. İşte karşınızda F2 sürücüsü Cem Bölükbaşı.

Hıza meraklı bir çocuk…

1998’de doğan Cem’in hikayesi, arabalara ve hıza olan ilgisini fark eden ailesinin yönlendirmesiyle, 5 yaşında motokros yarışları ile başladı. 2004’te 6 yaşındayken Türkiye motokros şampiyonu olan Cem, 2007’den itibaren kartinge başladı ve zamanının ‘sporcu keşfetme’ projesi olan ‘Petrol Ofisi 25 Küçük Adam’ projesinde yer aldı. Karting döneminde iki defa F1 efsanesi Michael Schumacher’in Karting Kampı’na katıldı; Kıbrıs, Almanya, İngiltere ve İtalya’da, yarışlar kazandı.

Belli bir noktadan sonra, gereken sponsor desteğini bulamayan Cem, 2015’ten itibaren evden katılabildiği dijital motorsporları ve simülasyon yarışlarına yöneldi. Evindeki odasında saatlerce oynadığı sanal yarışlarda kendini geliştirerek hız tutkusunu tatmin eden Cem; 2017 yılında Formula 1’in resmi Espor oyunu çıktığında, okulu dışında kalan tüm zamanını günde yedi sekiz saat bilgisayarda antrenman yaparak geçirdi. Pek çok ailede ‘bilgisayar ve oyun bağımlılığı’ gibi algılanarak çatışmaya yol açabilecek bu çaba, tam tersine, Cem okuldaki notlarını yüksek tuttuğu müddetçe, babası Yavuz bey ve annesi Aslı hanım tarafından da desteklendi.

2017’de sanal yarışlarda elde ettiği dünya beşinciliği, onu Formula 1 Dünya Şampiyonu Fernando Alonso’nun Espor takımına taşıdı. Bir sene sonra yine Formula 1’in dijital şampiyonasına katılan Bölükbaşı, 70 bin kişi arasında ilk 20’ye girerek, Toro Rosso Formula 1 takımının Espor takımına seçildi ve sanal dünyada bu takım adına yarışlar kazandı.

Serhan Acar yazdı: Formula 1’e bir kala

Sanaldan tekrar gerçeğe…

Cem, dijital yarışlarda başarılı ve yurt dışında da dikkat çeken bir kariyerle ilerlerken, ilk gerçek otomobil yarışı fırsatı 2019’da karşısına çıktı. Borusan Otomotiv Motorsport takımı ile 2019 GT4 Avrupa Şampiyonası’na katıldı ve İtalya’da ikinci olup, kariyerinin henüz ikinci otomobil yarışında podyuma çıktı. Aynı sene, ilk tek koltuklu Formula tipi yarışına, Formula Renault Avrupa Kupası’nın dokuzuncu ayağında çıktı. Bölükbaşı gösterdiği performansla dikkat çekerken, aynı zamanda bir Formula Renault yarışına katılan ilk simülasyon sürücüsü olmayı başardı. 2020’de yine Borusan Otomotiv Motorsport ile GT4 Avrupa Serisi’nde, Pro-AM klasmanında ikincilik elde ederken, dijital dünyada Formula Renault Esport Serisi’nde Dünya Şampiyonu olmayı başardı.

Formula 1’in yeni projesi: sanal dünyadan F1 pistlerine

Cem Bölükbaşı’nın sanaldan gerçeğe uzanan hikayesi, Formula 1 yönetimi tarafından da destekleniyor. Cem’in Formula 2 kontratının açıklandığı gün Formula 1’in resmi Twitter hesabından yapılan beş ayrı paylaşım, toplamda 16.000’den fazla kez alıntılandı ve 150.000’den fazla beğeni aldı. Aynı şekilde Formula 2’nin resmi hesabından atılan iki ayrı tweet, toplam 26.000 kez beğenildi.
Cem’in bu macerası, Formula 1’in, dijital motorsporları ve simülasyon yarışlarından bir Formula 1 pilotunun yetişmesini hedefleyen yeni stratejisi açısından da çok büyük önem taşıyor. Milli sporcumuz, şimdiden simülasyon dünyasından gelip Formula 2’de yarışabilen ilk yarış pilotu olarak tarihe geçmiş vaziyette. Cem’in Formula 2’de yarışmasının, önümüzdeki dönemde simülasyon yarışlarına olan ilgiyi daha da artırmasını bekleyebiliriz.

Her ay farklı bir seri

Cem Bölükbaşı, 2021’e kış aylarında, Ortadoğu’da düzenlenen Formula 3 Asya Serisi’ne katılarak başladı. F3 tipi bir otomobille ilk kez yarışan Cem, seride en iyi üç çaylak sürücü arasına girdi ve seriyi genel klasmanda dokuzuncu sırada bitirdi. İlkbahar aylarında, Le Mans 24 Saat yarışlarında görmeye alışkın olduğumuz prototip otomobillerden birisi ile Avusturya’da dört saatlik Avrupa Le Mans Dayanıklılık yarışına katıldı. LMP3 sınıfındaki en iyi ikinci takımın direksiyonunda Cem de vardı.

Cem’in baş döndüren 2021 sezonunda, kısa bir süre sonra karşımıza yepyeni bir serüven, Euroformula Open şampiyonası çıktı. Genç milli sporcumuz, sonradan dahil olduğu bu seride, Macaristan, İtalya, Avusturya ve İspanya’daki Formula 1 pistlerinde katıldığı toplam 15 yarışın 8’inde podyuma çıkmayı başarırken, iki yarışı da birincilikle tamamladı ve podyumda İstiklal Marşı’mızı dinletti.

Gerçek yarışlarda sadece üç senede elde edilen bu başarılar, hem sponsorların, hem de farklı yarış takımlarının dikkatini çekti. Aralık ayında, Abu Dhabi’de yapılan resmi Formula 2 testlerinin bir gününe katılan genç sporcumuz, ortaya koyduğu performansın ardından, geçtiğimiz hafta Formula 2’deki Charouz Racing takımıyla kontrat imzaladı ve 2022 FIA Formula 2 Şampiyonası’nda yarışmaya hak kazandı.

Formula 1’den önceki son basamak: Formula 2

Formula 1’in destek serisi olarak 1985-2004 yılları arasında Formula 3000 Şampiyonası, 2005 2016 arasında ise GP2 serileri koşuldu. Daha önce Can Artam 2005’te, Jason Tahincioğlu ise 2006 ve 2007’de ülkemizi GP2’de temsil etmişti. Uluslararası Otomobil Federasyonu FIA, 2017’den itibaren, Formula 2 Şampiyonası’nı daha profesyonel şekilde yeniden canlandırdı.
Formula 1’den önceki son basamak olan Formula 2 yarışları, 14 ülkede, Formula 1 ile aynı hafta sonunda, aynı pistlerde, aynı seyirci ve Formula 1 takımlarının gözü önünde yapılıp, tüm dünyaya canlı yayınlanıyor. Tüm otomobillerin birbirinin aynısı olduğu seride her hafta sonunda iki ayrı yarış yapılıyor.
2021’de Formula 1’de mücadele eden 20 pilotun 11’i Lewis Hamilton, Sergio Perez, Lando Norris, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Yuki Tsunoda, Mick Schumacher, Nikita Mazepin, George Russell, Nicholas Latifi ve Antonio Giovinazzi, daha önce GP2 veya Formula 2’de yarışmış isimler. Hamilton, Gasly, Leclerc, Russell, Mick Schumacher gibi pilotlar, GP2 veya F2’de şampiyonluklar elde etmişti. 2005’ten beri GP2 veya F2’de şampiyon olan 17 pilotun 13’ü Formula 1’e çıkmış vaziyette.

Neler beklemeli ve ne yapmalıyız?

Cem Bölükbaşı, Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ün dediği gibi ‘Zeki, çevik ve ahlaklı’ olmasının yanı sıra, hızlı, donanımlı ve yakışıklı genç bir sporcu. Anlattığımız ilginç ve ilham veren hikayesinde, çok farklı bir yoldan ilerleyerek, ilklere imza atarak Formula 2’ye kadar ulaşmış vaziyette. Dijital dünyayı çok iyi kullanan ve çeşitli mecralarda 600.000’e yakın takipçisi olan Cem, pazarlama anlamında hatırı sayılır bir deneyime ve değere de sahip.Buraya kadar önemli adımlar ve büyük zorluklar aşılmış olunsa da Cem için asıl macera şimdi başlıyor. Rekabetin çok fazla olduğu bir seride, bizzat Formula 1 takımları tarafından yetiştirilen pilotlara karşı, çoğu pistte ilk defa yarışmanın zorluğuyla başa çıkmak zorunda. Nihai hedef, elbette Cem’in de babası sevgili Yavuz beyin de ilk günden bu yana dile getirdiği üzere ‘Formula 1’de yarışan ilk Türk pilot olmak’. Ama 2022 için önemli olan Cem’in, bugüne kadar yaptığı gibi ‘çok hızlı şekilde’ öğrenmeye devam etmesi, çabuk şekilde Formula 2’ye adapte olması, mümkün olduğu kadar fazla yarış mesafesi kat etmesi ve kendisinin olası bütçe sorunlarıyla uğraşmadan sadece yarışlara odaklanabilmesi. Cem’de tüm bu saydıklarımı gerçekleştirebilecek meziyetler fazlasıyla var.Elbette Cem’in bu macerasında, biz spor severlere de önemli bir sorumluluk düşüyor. Çok çabuk çok büyük başarılar beklemeden, özellikle sosyal medya üstünden sporcumuzu baskı altına almadan, onu her koşulda devamlı desteklerken nefes alıp işine odaklanabileceği boşluğu ona sağlayarak, sezon boyu mili sporcumuzu takip etmeliyiz. Onun daha da fazla test yapmasını ve gelişmesini sağlayabilecek bütçeleri bulabilmesinin bir yolu da, dijital dünyadaki biz yarış meraklılarından alacağı destekten geçiyor.Özetle bizler, büyük bir heyecan, keyif ve gururla takipteyiz. Yolun açık olsun sevgili Cembo!

Desteğin önemi

Cem Bölükbaşı, kendi yeteneği, çabası ve başarısı dışında, önemli bir ekibin desteği ile bugüne geldi. Ona ilk günden bu yana destek olan ailesi dışında, son üç senedir menajerliğini yürüten TEM Agency, Formula 2 için kendisini destekleyen sponsorları Icrypex, Kuzu Grup, Zorlu Enerji, Rixos Hotels, Türkiye Turizm Tanıtım Geliştirme Ajansı, goturkiye.com, Gentaş Kimya’nın desteğinin yanı sıra ile Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’nun maddi ve manevi desteğini almış vaziyette. Ancak elbette, Formula 1’e giden yolda, bütçe anlamında her adımın atılacak her adımın büyük önemi var. Dolayısıyla Cem’in, şu ankinden daha da fazla desteğe ihtiyacı olduğu bir gerçek. Bu vesile ile, özellikle uluslararası arenada iş yapan tüm büyük Türk firmalarını, Cem’i desteklemeye davet etmek istiyorum.

620 beygirlik 3.4 litre V6 turbo motorun kullanıldığı ve sürücü dahil toplam 755 kiloluk ağırlığa sahip olan F2 otomobilleri, 0’dan 200 km/s sürate yaklaşık 6.5 saniyede ulaşırken, 335 km/s azami sürate çıkabiliyor.

Serhan Acar yazdı: Formula 1’e bir kala

Taraftara çağrı: Köprüden önce son çıkış! | Boşta hocalar lobisi...
YAZARLAR
TÜM YAZARLAR

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber