Motor Sporları Son dakika - Formula’da ‘Schumacher’ sezonu

Son dakika - Formula’da ‘Schumacher’ sezonu

26.03.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Suudi Arabistan gibi yeni yarışların yer aldığı Formula 1 2021 sezonu, Bahreyn Grand Prix’si antrenman turlarıyla bugün başlıyor. Tüm gözlerin üzerinde olacağı F1 efsanesi Michael Schumacher’in oğlu Mick de Haas pilotu olarak piste çıkıyor.

Son dakika - Formula’da ‘Schumacher’ sezonu

Motorsporlarının zirvesi olan Formula 1’de 2021 sezonu, ilk yarış olan Bahreyn Grand Prix’si bugün koşulacak antrenman turlarıyla başlayacak. Bu seneki yarış sayısı, F1 tarihinin rekoru olan 23’e yükseldi. Hollanda, 1985’ten bu yana, Suudi Arabistan ise tarihinde ilk kez Formula 1’e ev sahipliği yapacak. Otomobiller, revize edilen 2020 programında yer alan Imola ve Portimao pistlerinin yanı sıra geçen yılki yarışların iptal edildiği Monaco, Interlagos, Albert Park gibi şampiyonayla özdeşleşmiş pistlere de çıkacak.

Formula 1’in efsane ismi Michael Schumacher’in oğlu Mick Schumacher bu yıldan itibaren Haas takımında yarışacak. Böylece Schumacher soyadı, 2012 Brezilya Grand Prix’sinden beri ilk defa şampiyonada yer alacak. 2018 Formula 3 Avrupa Şampiyonası, 2020 Formula 2 Dünya Şampiyonası’nı zirvede tamamlayan Mick, babasının ilk yarışından 30 yıl sonra F1 kariyerine adım atacak. Alpine takımının kadrosuna kattığı 2005 ve 2006 şampiyonu Fernando Alonso da, iki yıllık aranın ardından Formula 1’e dönecek.
Red Bull takımıyla 2010’dan 2013’e kadar üst üste 4 şampiyonluk yaşayan ancak Ferrari’de beklentileri karşılayamayan Sebastian Vettel, kariyerine Aston Martin’de devam edecek. McLaren’deki istikrarlı performansıyla dikkatleri üzerine çeken Carlos Sainz ise Ferrari adına yarışacak.

Haberin Devamı

Standart lastik ve kilo artışı
2017 kurallarıyla ortaya çıkan otomobillerin son sezonu olacak 2021 Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda mühendislerin gösterdiği gelişimle F1 tarihinin en hızlısı haline gelen araçların dönemi, yarış içindeki geçiş sayısının azalması sebebiyle 2022’de kapanacak. F1 yönetimi, 2022 reformu öncesindeki son sezonu daha heyecanlı kılmak için bazı kural değişikliklerine gitti.
Uzun ömürlü lastikler için yere basma gücünden feragat edildi. Daha önce takımlara bırakılan lastik setleri kullanımı da standart hale getirildi. Motorların asgari ağırlığının 145’ten 150 kiloya yükseltilmesiyle araçların ağırlığı da 746’dan 752 kiloya çıktı. Takımların Ar-Ge ve üretim bütçesi ise 145 milyon doları geçemeyecek.

Haberin Devamı

Red Bull testi geçti
Takımlar ve pilotlar klasmanında arka arkaya 7 şampiyonluk elde eden ilk marka olarak tarihe geçen Mercedes için hazırlık dönemi pek iyi geçmedi, araçlar testlerde iyi görünmedi. Mercedes’in arkasında 2. sırada bitiren Red Bull-Honda, kendi adına belki de son yılların en iyi test performansını sergiledi. Geçen yıl takımlarda 6. olarak hayal kırıklığı yaşatan Ferrari’nin ise geri dönüp dönemeyeceği merakla bekleniyor.