Star’ın bilhassa açık ara birinci olduğu AB kategorisinde ‘20 Dakika’ dizisinin her hafta düzenli reyting kaybetmesi ve dört haftada reytingini 8.01’den 5.28’e düşürmesi düşündürücü. Özetle demem o ki, bu gidişle hayra alamet değil ‘20 Dakika’nın sonu!
İlk bölümü 1 Ocak 2013’te Star’da ekrana gelen Tuba Büyüküstün’ün yeni dizisi ‘20 Dakika’nın aldığı reytingleri alt alta yazınca ölümsüz şarkılardan birinin mısrası takıldı dilime:
Ne mi diyordu güftesi Kemâlettin Kâmi Kamu, bestesi Yıldırım Gürses’e ait ‘Gurbet’in o satırlarında? “Gitgide, elveda her ümide.”
‘İŞİNİZ HALDEN ANLAMAK’SA O ZAMAN NEDEN BU ACELE?
Okurlarımızdan İbrahim Yüksel, Vakıfbank’ın son reklam filmiyle ilgili bir eposta yolladı. Sloganı ‘İşimiz halden anlamak’ olan Vakıfbank yöneticilerinin de benim gibi Yüksel’in görüşlerine hak vereceklerine ve halden anlayacaklarına eminim. İşte Yüksel’in yazdıkları:
“Vakıfbank, ‘İşimiz halden anlamak’ sloganıyla, toplumun her kesiminin dikkatini çeken muhteşem bir reklam yapmıştı. Reklamda köy çocuklarının okuması için ineklerini satıp okul yapan Şamil Şener’in öyküsü anlatılıyordu. Hele ki Şamil Şener’in çocuklarının, yüreklerinin tüm saflığıyla yaptığı konuşmalar, herkesi etkiliyordu.
Vakıfbank, takip eden reklamında benzer bir öyküyü; ömrünü çevresini ağaçlandırmaya adayan öğretmen Rahim Demirtaş’ın öyküsünü ele aldı. Ancak Şener öyküsündeki doğallık ve gerçekliğin aksine bu reklamda son derece mantık dışı sahnelere yer verildi. Demirtaş gibi örnek bir insana, kar altındaki araziye fidan diktirilen bu reklamda, bir de her yer karla kaplı iken fidanların sulatılması nasıl bir mantıkla açıklanabilir bilmiyorum. Reklamı yapanların acelesi neydi acaba? Birkaç hafta bekleyip reklam filmini kar kalktığında çekselerdi daha inandırıcı olurlardı ve hiçbir karşılık beklemeden kutsal bir görev ifa eden Rahim Demirtaş öğretmenin çabasını daha da parlatmış, reklamın etkisini daha da artırmış olurlardı.”
GÜNÜN SÖZÜ
Ne gösterdiğiniz, ne söylediğinizden daha önemlidir. (David Ogilvy)