Ünlü tenor Bülent Bezdüz, dün Twitter’ın gündemindeydi.
Neden mi?
Sanatçı için yazılan ‘tweet’lerden sadece birini paylaşınca anlayacaksınız sebebini:
“Dünyanın en önemli müzik ödüllerinden biri olan Grammy’de tam üç tane ödül alarak, Türkiye adına bir ilke imza atan sanatçımız ne yazık ki hiçbir yerde haber olmadı!”
Sonra ne mi oldu?
Bülent Bezdüz, sosyal medyasından şu açıklamayı yaptı:
“Değerli takipçilerim, sanatçı dostlarım. Sosyal medyada 2001 ve 2005 yıllarında solist olarak görev aldığım Londra Senfoni Orkestrası ile yaptığımız kayıtlara layık görülen Grammy Ödülleri’nin yeni bir haber gibi algılandığı düşüncesiyle sizlere bir açıklama gereği duydum. Ödüller verildiği tarihte basında yer almıştı. Henüz haberdar olup, kutlayan herkese teşekkür ederim.”
Bülent Bezdüz’ün ‘Verdi: Falstaff’la 2006 yılında ‘En İyi Opera Kaydı’ dalında Grammy kazanmasını ‘yeni haber’ diye paylaşıp, medyayı böyle bir başarıyı görmezden gelmekle suçlayanlar için yazacak çok şey var, ama özetle diyeceğim şu:
Sosyal medyada ilgi çekmek ya da siyasi karşıtlarını kızdırmak için duyduğu her şeyi teyit etmeden paylaşanların yanı sıra kendi cehaletlerinin faturasını basına kesen bir güruh var.
Google’a girip sanatçının adını yazsalar ‘yeni haber’ diye alıpsattıkları bilginin 15 yıllık olduğunu öğrenecek ve bizzat kutladıkları sanatçı tarafından tekzip edilmeyecekler.
Ama hayır...
‘Bilgisi kıt, fikri sınırsız’ bu insanların böyle ‘tweet’lerle cehaletlerinin ortaya çıkması da varmış demek ki kaderlerinde.

2006’DAKİ ÖDÜLÜ  YENİ SANANLAR

 

‘GÜVENİLİR HABER’ ETİKETİ

Sınır Tanımayan Gazeteciler, haberlerdeki dezenformasyonun önüne geçmek için ‘Gazetecilik Güven Girişimi’ni (JTI) devreye soktu.
Peki nedir bu?
Örgüt; Avrupa Yayın Birliği (EBU), medya, akademisyenlerin de aralarında bulunduğu 130’dan fazla kuruluşla iş birliğinde dijital ortamda üç aşamalı bir sürecin sonunda doğruluğu teyit edilmiş haberlere JTI - ‘güvenilir’ etiketi koyacak.
“Dezenformasyona karşı mücadelede radikal ve yenilikçi bir adım” olarak adlandırılan bu uygulama bilgi kirliliği, yalan haberler ve nefret söylemini azaltmayı hedefliyor.
Avrupa Komisyonu ve yardım kuruluşu Craig Newmark Philantropies tarafından finanse edilen proje sayesinde sadece okurlar hangi haberlerin ‘güvenilir’ olduğunu öğrenmeyecek, reklamverenlere sağlayacağı güvenceyle projeye dahil olan medya kuruluşlarının reklam gelirinin artmasına da neden olacak.

2006’DAKİ ÖDÜLÜ  YENİ SANANLARMARILYN MONROE HEYKELİNE TEPKİ

Marilyn Monroe’nun sekiz metrelik ‘Sonsuza Dek Marilyn’ heykelinin Kaliforniya’nın Palm Springs şehrine yeniden dikilmesine, şehrin turizm gelirini artıracağı için destekleyenlerin yanı sıra tepki gösterenler de var.
20’nci yüzyılın en ünlü sinema yıldızı ve seks sembollerinden biri kabul edilen bir ikonun heykeline tepki gösterilmesinin sebebi de ilginç.
Daha önce 2012-2014 yılları arasında şehirde sergilenen heykel, bu kez Coachella Valley’e kalıcı olarak yerleştirilecek.
Palm Springs Sanat Müzesi girişinde sergilenecek heykel için, “Kadın düşmanlığını ve etek altı fotoğrafını teşvik ediyor. Marilyn Monroe’nun anısını ve gerçek mirasını onurlandırmanın daha uygun bir yolu bulunsun” gerekçesiyle 50 bin imzayı hedefleyen kampanyaya imza atanların sayısı şimdiden 40 bini aştı.
Müze Direktörü Louis Grachos, ‘Adeta müzeye poposunu gösteren’ heykele karşı olmalarının sebebini şöyle açıkladı:
“Müzeden çıkan çocukların gördükleri ilk şeyin devasa Marilyn heykelinin iç çamaşırı olması düşüncesi son derece çirkin.”
36 yaşında ölen bir yıldızın 59 yıl sonra heykelinin bile tartışılması ilginç.

GÜNÜN SÖZÜ

“Bu dünyada en tehlikeli insan, parayla satın alınamayan insandır.” (EDHO dizisi)