Ali Eyüboğlu

Ali Eyüboğlu

aeyuboglu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

“Her şerde bir hayır vardır...”

Bu söz, atalarımızın başımıza gelen sevimsiz bir olayı çekilir kılmak için buldukları sihirli bir cümle midir, yoksa gerçeğin ta kendisi mi?MilliyetBence ikincisi.

Niye mi?

İşte size çok somut bir örnek...

Gören her insanın yüreğini yakan mülteciye kameraman çelmesinin üstünden

kaç gün geçti?

“Macaristan’a ve Macar polisine yardım etmek için o çelmeyi attım” diyen kameraman Petra Laszlo artık işsiz.

Evini, doğup büyüdüğü toprakları Suriye’de, ailesinin bir kısmını Türkiye’deki kampta bırakıp, kucağındaki çocuğuyla umut yolculuğuna çıkan Suriyeli baba Osama Abdul Mohsen’in akıbetiyle ilgili okuduğum haber kadar son günlerde hiçbir şey mutlu etmedi beni.

Haberin Devamı

Petra Laszlo’nun insanlığa taktığı çelme sayesinde o babanın savaştan önce Suriye 1. Ligi’nde başarılı bir futbol antrenörü olduğu ortaya çıktı.

Madrid’deki Ulusal Teknik Direktörler Eğitimi Birliği (CENAFE), Suriyeli babayı Almanya’daki kampta bulup, ona hem iş, hem de Madrid’de ev verdi.

Mohsen, en kısa sürede Türkiye’deki kamplarda kalan aile üyelerini alıp Madrid’e götürecek.

Macar kameraman, o çelmeyi atmasa, on binlerce mülteci arasında kaynayıp gidecekti Osama Abdul Mohsen.

O çelme insanlıktan nasibini almamış kadını işsiz bıraktı ama Suriyeli babanın ve ailesinin kaderini değiştirdi.

Gerçekten de “Her şerde bir hayır var”mış demek ki!

Yeter ki sen insanlıktan bir milim sapma.

Herkes eninde sonunda layığını bulur, “şer”ler “hayır” olur ve ilahi adalet tecelli eder.

‘PEMBE EKİM’İN YÜZÜ BELÇİM BİLGİN OLDU
İster kurum - kuruluş olsun, isterse birey, sosyal sorumluluk adına taşın altına elini koyan herkes benden alkışı hak eder.İşte buna son bir örnek...
Hard Rock Cafe’nin dünyada meme kanserine karşı farkındalık yaratmak amacıyla 15 yıldır düzenlediği kampanya olan ‘Pinktober’ (Pembe Ekim) bu yıl ilk kez Türkiye’de de gerçekleştirilecek.
Türkiye Meme Vakfı’yla (MEVA) ortaklaşa yapılacak kampanyanın Türkiye yüzü ve sözcüsü Belçim Bilgin Erdoğan oldu.
Ekim ayı boyunca “Take time to be kind” (İyiliğe zaman ayırın) başlığı altında düzenlenecek etkinliklerden elde edilecek gelirler ve BKM’nin kampanyaya yaptığı bağış sayesinde Türkiye’de birçok kadın, para vermeden meme kanseri riski olup olmadığını öğrenecek.
Belçim Bilgin’in böyle bir kampanyanın yüzü ve sözcüsü olmasının sebebiyse, geçen yıl annesinin, erken teşhisle önlenebilir bir hastalık olan meme kanserine yakalanması. Bilgin, “O zorlu süreçte yaşadığımız deneyimler, bu konuyla ilgili acil bir şeyler yapmam gerektirdiğini hissettirdi bana” dedi.
GÜNÜN SÖZÜ
Sakın görünüşe aldanma! Görünüşte herkes insandır. (Louis Aragon)