Milliyet’ten başka hiçbir kurum, kişi, grup, cemaat, televizyon kanalı veya siyasi partiyle göbek bağım olmadığı için çok rahatım.
Allah’ıma şükürler olsun ki ne İsa’ya ne de Musa’ya yaranmak gibi bir derdim var.
O yüzdendir ki düşündüklerimi çok sevdiğim reklamdaki çocuğun dediği gibi “Dümdük” yazıyorum.
Elim kalem tuttuğu sürece de yazmaya devam edeceğim.
Şimdiye kadar birçok yazımda Acun Ilıcalı’nın TV8’i aldıktan sonra yaptığı hamlelerle kanalı atağa kaldırmasını, “Survivor All Star”ın başarısını gözler önüne serdim.
Acun Ilıcalı’nın PR’cısı mıyım?
Hayır.
TV8’le direkt ya da endirekt bir ilişkim var mı?
Yok...
Dün olduğu gibi bugün de amacım, olan bitene ayna tutmak.
Bugün de aynısını yapacağım.
Nasıl ki dün Acun’un PR’cısı değilsem, bugün de Ilıcalı’nın düşmanı olmayacağım...
“Dost acı söyler” tadında birkaç şey yazacağım.
AB eh, Total kötü!
Acun Ilıcalı’nın şov dünyasının sosyal medyası en güçlü üç yıldızını jüri üyesi yaptığı “Rising Star Türkiye”nin reytingleri üstüne görüşlerimi dile getireceğim.
Öykü Serter’in sunduğu Gülben Ergen, Demet Akalın, Mustafa Sandal ve Fuat Güner’in jüri üyesi olarak görev yaptığı yarışmanın ilk bölümü 1.45 reytingle “Total”de 17’nci, AB’de ise 2.26 reytingle 5’inci oldu. Total reytingin 25.50 olduğu bir akşamda 1.45 reyting çok düşük.
Türkiye’nin beş ünlüsünün görev yaptığı bir müzik yarışmasının ekran karşısındaki 100 seyirciden sadece 5.6’sı tarafından izlenmesi nereden bakarsanız kötü!
TV kanalları genellikle yeni programları için tanıtım bütçeleri ayırır. Bu bütçeyi kimi açık hava ilanları, kimi gazete reklamları için kullanır.
Tanıtımsız program
TV8, “Rising Star Türkiye”yi kendi ekranı dışında tanıtım yapmadan yayına soktu. Kanaatim o ki Acun Ilıcalı, ya “Yazın nasılsa programların reklam geliri az, gerek yok tanıtım için para harcamaya” diye düşündü ya da Demet Akalın ve Gülben Ergen’in “sosyal medya gücü”ne güvendi. Bakar mısınız Demet Akalın, Gülben Ergen’in takipçi sayılarına:
Rakamların dili
Akalın’ın Twitter’da 4 milyon 904 bin, Instagram’da ise 2.7 milyon takipçisi var. Ergen’i Twitter’da takip edenlerin sayısı 3 milyon 698 bin, Instagram’da ise 1.9 milyon. Sadece ikisinin Twitter’daki toplam takipçi sayısı 8 milyon 602 bin, 1 milyon 14 bin Musti takipçisini de eklediğinizde bu rakam 9 milyon 616 bine yükseliyor...
9.6 milyon takipçiden ne kadarı gerçek ne kadarı aynı insanlardır bilemem. Ama bildiğim bir şey var ki o da şu:
Pazartesi akşamı ekran karşısına geçen 25.5 milyon insandan sadece 1 milyon 450 bini
“Rising Star Türkiye”yi izledi...
TV8, önceki pazartesi akşamı “prime time - total”de yüzde 5.22 share ile 5’inciydi bu hafta yüzde 5.09 share ile yine 5’inci…
AB’de ise geçen pazartesi TV8 yüzde 3.8 share ile 7’nci kanaldı, bu hafta yüzde 5.18 ile 6’ncı oldu.
Bu rakamlardan benim anladığım şu:
Müzik dünyasının üç starı, sosyal medya takipçilerini henüz “Rising Star Türkiye”nin seyircisi yapamadı.
Çünkü insanları sosyal medyadan koparıp, TV izleyicisi yapmak zor iş!
GÜNÜN SÖZÜ
İnsanların seni en çok sevdiği zaman, onların işine
en çok yaradığın zamandır... (Charles Bukowski)