Moskova’dan dönüşte okuduğum gazetelerden birinde bir hayli iri puntolarla yazılmış çeyrek sayfalık şöyle bir Digitürk ilanı vardı:
“10.02.2014 tarihli ve 2014/DK-SDD/105 sayılı BTK kararı gereğince, geçmişte abonemiz olmuş ve halen abonemiz olan bazı tüketicilere iade yapılmasına karar verilmiştir.
Tüketicilerimiz www.digiturk.com.tr/duyurular internet adresine girip bilgi alabilirler.”
Merak edip ilandaki adrese girdim.
Orada da şöyle bir metin çıktı karşıma:
“Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu Kararları uyarınca abonelere yapılacak iadeler:
BTK kararı gereğince alacaklı olan üyelerimiz aşağıdaki yöntemlerle nakit iade talebinde bulunabilirler.
Alacaklı üyelik aktif bir üyelik ise nakit iade talebinde bulunarak 15 gün içinde nakit iade alınabilir. Nakit iade istenmediği takdirde, söz konusu alacak fatura(lar)dan düşülecektir. Alacaklı üyelik pasif üyelikse nakit iade talebinde bulunarak 15 gün içinde nakit iade alınabilir. Nakit iade başvurusunda bulunmayan pasif üyelerin iade tutarları, yasal mevzuat çerçevesinde zamanaşımı süresince tarafımızca saklanacak ve üyenin yeniden üyelik yapması durumunda fatura(lar)dan mali mevzuata uygun şekilde düşülecektir.”
Alacak miktarını görmek ve iade talebinde bulunmak isteyenler verilen linki tıkladığında T.C. Kimlik Numarası’yla birlikte “Robot” olup - olmadığınız soruluyor.
Yıllardır Digitürk abonesiyim.
T.C. Kimlik Numaramı girdim, “robot değilim” hanesini tıkladım. Karşıma çıkan fatura bölümünde ne borcum çıktı ne de alacağım.
“Sorunlarınız için arayın” dedikleri 0 212 473 73 73’ü aradım, “Buyrun, size nasıl yardımcı olayım” diyen birini bulamadım.
Sonuç olarak Digitürk’ün ilanla duyurmak zorunda kaldığı BTK kararının ne olduğunu anlayamadım.
Anlayan veya bilen varsa bana da anlatsın.