Sezen Aksu, son albümünden bir şarkıya daha klip çekti. ‘Vay’ şarkısına Sezen Aksu maketleriyle çekilen klipten çok, yönetmenin Minik Serçe’yle tanışması ilgimi çekti. Çünkü örnek bir girişimcilik hikayesi bu...
Sabancı Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nü bitirdikten sonra New York School of Visual Arts’da, fotoğraf ve video üzerine master eğitimini sürdüren 25 yaşındaki Sinan Tuncay, Aksu’yla bakın nasıl tanıştı:
“Bütün hikaye Kanlıca sahilindeki o turuncu fenerli küçük kırmızı evi fark etmemle başladı. Evlerin yaşanmışlıkları ve içlerinde yaşayan insanlarla olan ilişkileri beni hep çok etkiledi. Röportajlarından, fotoğraflarından faydalanarak ve biraz da hayal gücümü kullanarak birkaç ayda evinin küçük bir maketini hazırladım, video çalışmamı Sezen Aksu’ya ulaştırdım. Bundan sonrası hayal edebileceğimin çok ötesinde gelişti. Sezen Aksu, yaptığım videonun bir benzerini yeni albümündeki ‘Vay’ şarkısı için hazırlamamı isteyince, daha önce pek çok proje için birlikte çalıştığım Sabancı Üniversitesi’nden arkadaşım Sevil Kaynak da projeye dahil oldu.”
Eminim birçok insanın, “Değil çalışmak, konser dışında ona ulaşmak bile imkansızdır” diye düşündüğü Minik Serçe’ye ulaşmanın, onunla çalışma şansı elde etmenin formülü bu kadar basit. Sezen Aksu gibi starlar, kendilerini korumak için etraflarında kale gibi duvarlar oluşturmuyor mu? Oluşturuyor ama her kale gibi onların da kapıları, her kapının bir kilidi var. Anahtarını buldun mu, tamamdır... Devasa kale kapıları bile açılır sana ardına kadar. Formül bu kadar basit aslında ama onu da bulmak ve çözmek için istemek, biraz da ‘saksı’yı çalıştırmak şart. Sinan Tuncay, seni ‘yılın girişimcisi’ ilan ediyor ve kutluyorum.
FÜSUN DEMiREL NiYE iSYAN ETTi?
“Arkadaşlar... atv yayın akışında dizimiz yok... Kaldırıldı mı, bilen var mı?” atv’nin sevilen dizilerinden ‘Tövbeler Tövbesi’nin oyuncusu Füsun Demirel’in yazdığı bir tweet bu. Füsun Demirel, takip ettiğim Twitter kullanıcılarından olmadığı için yazdığı tweet’leri medyaradar.com’da gördüm. Sadece bu tweet’i yoktu Demirel’in. Devamındaki tweet’lere de dikkatinizi çekmek isterim:
“Kanalların bu çok bilmiş keyfi uygulamalarını kınıyorum. Bütün yaz çalışıp yeni yayın dönemine 4x4’lük girdik, yerimizi koruduk. İyi bir reytingti bu ama ertesi hafta ‘Deneyeceğiz’ diye saat değiştirdiler. Doğaldır ki reyting düştü. Şimdi de günü belli değil. Yapımcı, atv’yle toplantıda. Biz bugün sette çalışıyoruz ama hangi psikolojiyle bilseniz, moraller sıfır.” Reyting yarışının oyuncuları nasıl bir psikoloji içine soktuğunu gördünüz mü? Füsun Demirel gibi, hayatı kamera karşısında geçmiş tecrübeli bir oyuncu bile, “Bugün sette çalışıyoruz, ama sıfır moralle” diyorsa birilerinin kulak vermesi gerekir bu çığlığa. Bugün ‘Tövbeler Tövbesi’, yarın bir başka dizi. Her gün sete, “Acaba dizimiz haftaya biter mi?” endişesiyle giden bir oyuncudan iyi performans beklemek, eşyanın tabiatına aykırı.
‘TEŞEKKÜRLER’ HANDE, ’HAVAALANI’ TAMAMDIR
Hande Yener, yeni bir albüm çıkardı. “Teşekkürler” adlı albümün özeti şu: Sinan Akçil yazdı, besteledi, düzenledi, Hande Yener söyledi. Şarkıcının önceki akşam Levent’teki Club Vitrin’de tanıttığı albümde
12 şarkı var. 12 şarkının da söz yazarı ve bestecisi Sinan Akçıl. Süpervizörlüğünü Hande Yener’in üstlendiği albümün müzik direktörü de olan Sinan Akçıl, sekiz şarkının da düzenlemesini yaptı. Albümü ilk dinleyişte en çok ‘Havaalanı’ şarkısını sevdim. Hande’nin seksi hostes kıyafetiyle sahneye çıkmış olması da, onun da bu şarkıyı ‘çıkış parçası’ olarak seçtiğinin habercisiydi. Albüm tanıtım konserinin davetlileri arasında Yener’in eski prodüktörü Erol Köse de vardı. Twitter yıldızı Köse, bu kez de yaptırdığı tişörtle dikkatleri üzerine çekti. Son zamanlarda attığı tweet’lerle Hadise’nin kabusu olan Köse, bu kez de şarkıcıyı sumocu yaptı.