Her ay olduğu gibi, geride bıraktığımız Ekim ayında da tüm kanalların ne kadar izlendiğini yayınlayan medyatava.com’daki verilere tek başına baktığınız zaman çok şey ifade etmeyebilir.
Çünkü bir ayın rakamlarından ancak o ay içerisinde kanalların birbirleriyle aralarındaki reyting farkını görmeniz mümkün.
Ancak iki ayın verilerini birlikte değerlendirdiğiniz zaman ortaya kıyaslanabilecek çok şey çıkıyor.
Malum eylül ayı Ramazan’a da denk geliyordu.
O nedenle bazı kanalların iddialı programlarını Ekim ayına kaydırması, geride bıraktığımız ayı, televizyonlar arasında asıl rekabetin yaşandığı bir dönem yaptı.
Rakamların gösterdiği şu ki, Kanal D yine açık ara birinci.
atv, Star TV ve FOX reyting kaybederken Show TV ise müthiş bir atağa geçti. Show TV’nin Kanal D ile FOX’un da Star TV ile arasındaki reyting farkı bir hayli azaldı.
Show TV, Kanal D ile arasındaki farkı reyting kazanarak azalttı.
Ama asıl dramatik tablo Star TV ile FOX arasında yaşandı.
FOX da Star TV gibi ekim ayında reyting kaybetti. Ancak Star TV’nin kaybı, FOX’un kaybından çok olduğu için aradaki fark azaldı.
Ekonomik kriz nedeniyle dizilerde yapılan operasyonlar ve kaldırılan programlar nedeniyle bazı kanalların reyting kaybı söz konusu.
Bakalım kriz bu tabloda ne gibi değişiklikler yapacak.
Aralık ayını bekleyip, göreceğiz.
Müzik yapımcısı ‘azdıran kahve’ satmaya başladı
Üç yıl önce bir fotoğraf çekmiştim denizde...
Bazı müzik yapımcıları, Unkapanı Plakçılar Çarşısı’nda boş boş oturup, sinek avlamak yerine, kısmetlerini denizde aramak için oltalarını sallamışlardı Kumburgaz açıklarına...
Müzik yapımcılarının kısmetini artık denizlerde aradığı o fotoğraf günlerce konuşulmuştu müzik dünyasında...
Çünkü o günkü tabloyu çok iyi özetliyordu.
Anlatacağım son olay da, sektörün bugün içinde bulunduğu durumu bütün çıplaklığıyla gözler önüne serecek.
Geride bıraktığımız hafta işlerim nedeniyle birkaç kez yolum düştü İMÇ’ye...
Eskiden ışıl ışıl, cıvıl cıvıl olan İMÇ’nin üstüne hayli zamandır ölü toprağı serpilmiş gibi...
Müzik şirketlerinin hem merkez, hem satış yeri olarak kullandığı dükkanların çoğu artık kapalı.
Açık olanların çoğu da, karanlıkta hem “masraf olmasın” hem de “mutsuz halimizi kimse görmesin” diye olsa gerek dükkanlarını aydınlatmıyor.
Bant nasıl VTR oldu?
TRT’den usta bir spiker aradı beni hafta içinde..
Son yıllarda televizyonlarda ısrarla yapılan bir yanlıştan yana şikayetini dile getirdi, ama ismini yazmamamı rica etti.
Konu şu:
Şu cümleleri sıkça duyuyorsunuzdur televizyonlardan:
“Şimdi sırada bir VTR’miz var.”
“Konuyla ilgili bir VTR’miz var önce onu izleyelim.”
Aslında burada VTR’den kastetilen şey, söz konusu görüntülerin bulunduğu bir bant...
VTR ise Video Tabe Recorder’ın kısaltılmışı...
Yani VTR, o bandın kaydedildiği cihaz, bandın kendisi değil.
Bir fotoğraf söz konusu olduğunda, “Şimdi sırada bir fotoğraf makinemiz var” denmiyorsa, bu konuda da VTR yerine kullanılması gereken şey bant...
Ama zamanında bir deli kuyuya taş attı, onca zamandır kimse çıkaramadı.