Maliye, sanatçıların hesaplarını inceliyor

“Beyazıt Öztürk, reklam yıldızı olduğu markadan 4.5 milyon TL aldı.”
“Beyazıt Öztürk’ün, ‘O Ses Türkiye’den bölüm başına alacağı para dudak uçuklattı! Beyaz, bölüm başına 100 bin TL alacak.”
“Kıvanç Tatlıtuğ, reklam yüzü olduğu markayla 5 milyon TL’ye sözleşme yeniledi.”
Ünlülerin kampanya yıldızı oldukları markalardan veya dahil oldukları projelerden ne kadar para kazanacaklarına dair yapılan haberler böyle...
Markaların kampanya yüzü yaptıkları ünlülere
iyi para ödedikleri kesin. Peki telaffuz edilen bu rakamlar doğru mu, yoksa abartılı mı?
Ünlüler ve büyük şirketler, kayıt dışı iş yapmıyorsa Maliye Bakanlığı, her yıl yaptığı gibi Gelir Vergisi Rekortmenleri’ni açıkladığında belli olacak bu.
Özcan Baylan, MüzikOn-Air’de Maliye Bakanlığı’nın sanatçılar hakkında vergi incelemesi başlattığını yazdı. Hal böyleyse, ‘Yılın Vergi Rekortmenleri’ni beklemeden göreceğiz bu rakamların doğru olup-olmadığını ve de kimlerin sosyal medya ve YouTube gelirlerini gizleyip gizlemediğini...

AYAKLARINA AŞIK OLUNAN KADIN!

Instagram’da böyle hesaplar olduğunu bilmiyordum. Takipçilerimden Edibe Ozki’nin DM’den gönderdiği hesapta yazılanları okuyunca, inanamadım. ‘gulbenergeninayaklari’ adlı profilde Gülben Ergen’in tabanları ve bacağının fotoğrafları altına yazılanlar şunlardı:
“Şu tabanlar ne öpülürdü...”
“Muhteşem ötesi. Uzun zaman oldu fotoğraf atmayalı. Sizden rica ediyoruz, bari her akşam ayak fotoğraflarınızı atın story’e. Sizi seviyoruz.”
“Ayaklarına aşık olduğumuz kadın. O güzel ayaklarınızın fotoğraflarını bekliyoruz.”
Paylaşımları kopyalayıp, Ergen’e yolladım ve görüşünü sordum, gelen yanıt şu:
“Gülben Ergen’in saçı, ayakları, makyajı... Saygıyı eksik etmedikleri sürece gülümsüyorum. El-ayak sevdalılarına saygı ve selamlar.”

ANTEP VE ADANA’NIN YEREL LEZZET YARIŞI

‘2. Uluslararası Gaziantep Gastronomi Festivali’nden döndükten iki gün sonra ‘3. Uluslarararası Adana Lezzet Festivali’nin Feriye’deki basın toplantısına gittim.
Toplantı Mutfak Dostları Derneği Başkanı Zeynep Kakınç’ın sunumuyla başladı. Ardından Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar, Adana Valisi Mahmut Demirtaş ile Festival Yürütme Kurulu Üyesi ve Organizasyon Komitesi Başkanı Tayyar Zaimoğlu kürsüye çıkıp, Adana Lezzet Festivali’ni anlattı.
4-6 Ekim tarihlerinde yapılacak festival hakkındaki konuşmaları dinlerken, dejavu yaşadım. Çünkü ‘Büyük Akdeniz Şöleni’ konseptiyle yapılacak Adana Lezzet Festivali’nin amacı, yol haritası ve etkinlik programı, GastroAntep’inkine çok benziyor. Adana Lezzet Festivali, GastroAntep’ten bir yıl önce başladığı için, kim kimden esinlendi bilmiyorum. Belki de, ‘Lezzet Festivali’ denince, Türkler’in kafasındaki şablon aynı.
Gaziantep ve Hatay’ın kabul edildiği UNESCO’nun gastronomi alanındaki ‘Yaratıcı Şehirler Ağı’na başvurusunu Karalar’ın isteğiyle yeni tamamlayan Adana’daki ‘Lezzet Festivali’nin, diğerlerinden en büyük farkı, Guinness’e girmek için yapılacak ‘dünyanın en uzun et şiş kebabı’ denemesi olacak.
Toplantıda söylenilene göre, bu alandaki rekor 194.5 metreyle Çin’de. Adana Lezzet Festivali’nde kebap ustaları, 250 metrelik mangal yakıp, tek şişle 222 metrelik et şişle rekor denemesi yapacak. Ustalar başarılı olursa Adana’nın adı Guinness Rekorlar Kitabı’na girecek.

GÜNÜN SÖZÜ

“İlişki savaşlarında kazanan yoktur; sadece yaralılar vardır.” (Hal Edward Hunkel)