Ali Eyüboğlu

Ali Eyüboğlu

aeyuboglu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Türk Hava Yolları’nın Miles &Smiles kart sahibiyim.

Classic Plus’tan Elit’e geçmek için THY ile bütün uçuşlarımı kartıma işletiyorum.

Şimdiye kadar uçuş kartımı alırken görevliye kimlik kartımla birlikte Miles&Smiles kartımı da veriyordum.

Bugüne değin bankodaki görevlinin “İşlendi” dediği millerin işlenmemiş olabileceğini düşünmediğim için internete girip hiç kontrol etmedim.

Bir süre önce cep telefonuma indirdiğim THY uygulamasından hesabıma girince şaşırdım.

Çünkü 31 Ağustos’taki Berlin - İstanbul uçuşu işlenmiş hesabıma, ama İstanbul-Berlin uçuşum yok.

Haberin Devamı

Ben işleyeyim dedim, olmadı. Sistem sürekli hata verdi.

THY’nin çağrı merkezini arayıp, gerekli bilgileri verdikten birkaç dakika sonra baktım 1077 mil eklenmiş hesabıma.

Berlin - İstanbul uçuşundan kazandığım mil 539 olduğuna göre, uçuş kartımı veren görevlinin işini yapmayarak buharlaştırdığı mil sayım bunun iki katı. Yazık, günah değil mi?

Kartımı verdiğim halde millerimi işlemeyen görevlinin bulunması ve

bunu niye yaptığının sorulması için şikâyet dosyamı da açtırdım.

Merakla bekleyeceğim THY’nin görevini layıkıyla yapmayan bu arkadaşa ne yapacağını!

THY ne yapacak bilmiyorum ama bundan böyle kendi adıma ne yapacağımı biliyorum.

İki dakika vakit ayırıp millerimi kendim işleyeceğim.

Şayet sizin de Miles&Smiles kartınız varsa, benim gibi yapın. Millerinizi internetten kendiniz girin, birilerinin hakkınızı yemesine izin vermeyin.

ÇÖZÜM BASİT, AMA YAPILMIYOR
Ne zaman Mecidiyeköy’den metrobüsle Zincirlikuyu’ya, oradan da Beşiktaş’a gitmek istesem aynı sorun.
İş çıkış saatlerinde metrobüse binememek kolay çözülecek bir sorun olmadığı için o konu değil meselem.
Bu konuya girmemin sebebi basit bir müdahaleyle çözülecek sorunun bir türlü halledilmemesi.
Zincirlikuyu durağı her zaman tıklım tıklım.
Zincirlikuyu’da inip Beşiktaş - Balmumcu çıkışına yöneldiğinizde gidebileceğiniz bir yol yok.
Çünkü metroyla Anadolu yakasına geçmek isteyenlerin oluşturduğu insan seli duvara kadar uzanıyor. Duvarla yolcular arasından geçebilmeniz için ya “Değmesin, yağlı boya” deyip yol isteyeceksiniz ya da yardırarak gideceksiniz.
Oysa belediye duvarla durak yolcuları arasına korkuluk yerleştirse kökten çözülecek bu konu.
Ama nerede o anlayış?
GÜNÜN SÖZÜ
‘Kimse göründüğü kadar iyi, anlatıldığı kadar kötü değildir.’