“Sabahları yataktan zor kalkıyorum”, “Alarmımı ertelemekten yoruldum”, “Uykuya doyamıyorum”, “Üzerimde yorgunluk ve halsizlik var” diyenlerden misi

BAHARDA ENERJİNİZİ YÜKSELTMEK“Sabahları yataktan zor kalkıyorum”, “Alarmımı ertelemekten yoruldum”, “Uykuya doyamıyorum”, “Üzerimde yorgunluk ve halsizlik var” diyenlerden misiniz? Bu hissettikleriniz, bahar
aylarının gelişiyle bir geçiş dönemi
etkileri, diğer adıyla bahar yorgunluğu! Peki bu yorgunluğu nasıl
üstümüzden atarız? Hangi besinler
bu dönemi rahat geçirmemizi sağlar?
İşte birkaç ipucu:
En az 6-8 saat uyuyun
BAHARDA ENERJİNİZİ YÜKSELTMEKSirkadiyen ritmin, vücudumuza olan etkilerini daha önce sizlerle paylaşmıştım. Şimdiyse bahar yorgunluğuna olan etkisinden bahsetmek istiyorum. Sirkadiyen ritim, vücudumuzun birçok işlevini düzenlemeye katkı sağlıyor; uyku düzeni, iştah kontrolü, kan basıncı ve vücut ısısının ayarlanmasını
düzenliyor.
Bunları yaparken de uyku düzeninize dikkat etmeniz,
gün içinde
6-8 saat uyumanız ve özellikle 23.00-05.00 saatleri arasında uyuyor olmanız, bahar yorgunluğunuzu hafifletip daha dinç uyanmanızı sağlayacaktır. Ayrıca yatarken rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi bitki çaylarını rahat bir uyku için deneyebilirsiniz.
Renkli sebze-meyve tüketin
Bahar demek, vücudun yenilenme sürecine geçmesi demek... Antioksidanlardan zengin meyve-sebze tüketiminizi beslenme düzeninizde artırmak, vücudu canlandırıp, yorgunluğunuzu azaltmaya yardımcı olur. Günde 4-5 porsiyon meyve-sebze tüketmeye özen gösterin ve çeşitliliği sağlayın. Renklerini de göz ardı etmeyin, örneğin, bir porsiyon kırmızı renkli meyve-sebzelerden, bir porsiyon sarı ve turuncu renklilerden, bir porsiyon da yeşil veya diğer renklilerden olması, vücudunuza yeterli ve dengeli bir şekilde vitamin ve mineral almanıza yardımcı olur. Bu da daha enerjik hissetmenize sebep olur. Özellikle C vitamini kaynaklarını beslenme düzeninizde artırmanız, geçiş döneminde bağışıklığınızı kuvvetlendirecektir.
Egzersizi ihmal etmeyin
Journal of Physical Education and Sport Science’ta yayımlanan bir çalışmada, düzenli fiziksel aktivitenin gerginliği ve depresyonu azaltmada etkili olduğu; kişinin kendini iyi ve mutlu hissetmesine katkı sağladığını göstermiştir. Bu yüzden özellikle bu aylarda bir egzersiz rutini oluşturmanız, hem fiziksel hem de ruhsal açıdan sizi mutlu eder.
İlla yoğun spor yapmanıza da gerek yok, açık havada yürüyüş bile hem ruhunuza hem de bahar yorgunluğunuza iyi gelecek.
D vitamini ve demir önemli
Bahar aylarına geçerken, kendimizi daha yorgun, daha isteksiz ve enerjisiz hissetmemizin sebeplerinden biri de D vitamini eksikliği olabilir. Bu vitamin, güneş ışınları sayesinde vücudumuzda sentezlenir ve dolayısıyla kış aylarında genellikle kandaki seviyesi azalır.
D vitaminin besinsel kaynakları yok denecek kadar azdır ve sadece beslenmeyle eksikliğinin giderilmesi, neredeyse imkansızdır. D vitaminin yanı sıra demir eksikliği de gün içinde yorgun ve halsiz hissetmenize sebep olabilir. Bu nedenle eğer yorgunluk, halsizlik, enerji yoksunluğu hissini uzun süredir hissediyorsanız mutlaka hekim kontrolünde vitamin ve mineral düzeylerinize de baktırın. Eksiklik varsa, yine hekim kontrolünde takviye kullanmak, bahar yorgunluğuyla olan savaşınızda fayda sağlayacaktır.
Enerjik kahvaltı
Güne nasıl başlarsanız, öyle gider unutmayın. Sabahları güne, protein ve karbonhidrat açısından dengeli bir öğünle başlamak ve gün içinde çok uzun saatler aç kalmadan, sağlıklı ve dengeli beslenmek de bu aylarda iyi hissetmenize yardımcı olur.
Son olarak, her şeyden önce gününüzün güzel geçeceğine inanarak ve gülümseyerek başlamak, kendinizi daha mutlu ve enerjik hissetmenize sebep olacaktır.

BAHARDA ENERJİNİZİ YÜKSELTMEK