Bayramlarda genel olarak besin tüketimi artıyor. Kurban Bayramı’nda en çok et yeniyor çünkü yemek denince akla ilk olarak kurban eti geliyor. Kırmızı et, hem protein hem de bazı vitaminler açısından zengindir ancak fazla tüketilmemeli.

Özellikle yağlı etlerin doymuş yağ ve kolesterol içerikleri yüksektir. Görünür yağları temizleseniz bile, ortalama yağ içeriği yüzde 20’dir. Kırmızı etin demir içeriği de fazladır ve kalsiyumun idrarla atılımını arttırabilir. Tabii ki Kurban Bayramı’nda et yemeyin demiyorum, elbette tüketin ama miktarına dikkat ederek ve doğru pişirme teknikleri kullanarak...

BAYRAMDA ET VE TATLI TÜKETİMİ

Bayram günü kesilen hayvan eti, genellikle bekletilmeksizin birkaç saat içinde tüketilir. Ancak yeni kesilmiş hayvanların etlerindeki sertlik hem pişirmede, hem de sindirimde zorluk yaratır. Midede şişkinlik, hazımsızlık gibi sıkıntılara neden olur. Özellikle mide rahatsızlıkları çeken bireyler, eti 24 saat bekletmeden yememeye
özen göstermeli.

Kızartma ya da kavurma gibi yöntemler, aldığınız yağ miktarının artmasına sebep olur. Bu pişirme teknikleri yerine; haşlama, fırınlama ve ızgara tercih edebilirsiniz. Etler mangal yapılacaksa, kömürleşecek şekilde kızartılmaması gerekir. Kömürleşen etler her zaman kanser riski taşır. Ayrıca etin ateşe çok yakın olması, bazı vitaminlerin kaybına yol açar.

En hafif seçenek dondurma

Bayramların en büyük tuzaklarından biri de elbette tatlılar. Siz de tatlıya “Hayır” diyemeyenlerdenseniz, porsiyonlarını küçültmeyi ve sevdiklerinizle paylaşmayı deneyin. Tatlıları takip eden öğünlerin hafif ama sağlıklı yemeklerden oluşmasına özen gösterin. Ağır ve şerbetli tatlılar yerine daha hafif ve sağlıklı olanlara yönelin. Dondurma bayram için de en iyi tatlı seçeneklerinden biridir.

Dondurma, büyük küçük hepimizin severek tükettiği bir gıda. Özellikle besin alımının arttığı bayram günlerinde ağır tatlıların yerine dondurmayı koyarak hem serinleyebilir hem de hafifleyebilirsiniz. Dondurma, vücudumuzun enerji üretmesine yardımcı olan karbonhidrat, yağ ve protein açısından dengeli bir yapıya sahiptir. Sütle yapıldığı için zengin bir kalsiyum kaynağıdır.

Kalsiyum, kemikleri güçlendirir ve enerjiyi yükseltir. Dondurmadaki kalsiyum, dişleri korur ve diş etlerini güçlendirir.

Dondurma, A, B6, B12, D, E ve K vitaminleri açısından zengin bir vitamin deposudur. A vitamini, görme gücünü ve bağışıklık sistemini güçlendirir. D vitamini, kalsiyumun vücutta kullanımına destek olur.

K vitamini, kan dolaşımını artırır, kapalı kan hücrelerini etkinleştirir ve kan pıhtılaşmasını önler. B12 vitamini, hafızayı ve sinir sistemini güçlendirir. Ancak dondurma seçiminizde sıcak hava sebebiyle hijyene çok dikkat etmek gerekir. Hijyenik koşullarda üretilmiş, marka bilinirliği yüksek, paketli dondurmaları tercih edin.