Çocukların mide kapasitelerinin yetişkinlere göre daha ufak olması, daha sık yemeleri için önemli bir sebep. Ara öğün tüketimi, yetişkinler kadar çocuklar için de çok önemli. Çocuklarda ara öğün, üç ana öğüne ek olarak
2 - 3 kez besin değeri yüksek
çeşitlerle olmalı.

Çocuklar hep aynı besinleri tüketmekten hoşlanmaz ve çok çabuk sıkılırlar, dikkatleri dağılır hemen oyuna dönmek isterler ve doyma duygusunu çok takip etmeyebilirler. Özellikle oyun çağındaki minikler çok hareketli olduklarından aldıkları enerjiyi de hemen yakarlar. Bu sebeple küçük öğünlerle beslenmeye devam etmek önemli.

Ara öğünler değişik renk, tat ve çeşitlilikte sunulmalı. Çocuklar günlük enerjilerinin yüzde 20’sini ara öğünlerden karşılayabilir.
Onlara, enerji değeri dengeli ve lif oranı yüksek besinler verilmeli.

Çocuklar için hücrelerin yapı taşı protein, büyümede çok
önemli. Öğünlerde uygun kaloriyle birlikte dengeli karbonhidrat protein ve yağ ile birlikte vitamin ve mineraller tam sağlanmalı.

Okuldan eve gelen çocuklar, akşam yemeğine kadar sağlıksız atıştırmalıklara yönelebilir. Burada hem besleyici değeri yüksek hem de yemeğe kadar tok kalmayı sağlayacak sağlıklı seçimler yapmak çok önemli.

Dondurmayı ara öğün olarak öneriyorum. Çünkü çocukluğumda en sevdiğim ara öğün dondurmaydı, şu anda da canım yeğenlerim Pelin (9) ve Emir’in (11) de öyle… Büyük ihtimalle siz de bu mutluluğa hayır diyemeyenlerdensiniz.

En masum tatlı

Çocukların severek tükettiği en masum tatlılardan dondurma, vücudumuzun enerji üretmesine yardımcı olan karbonhidrat, yağ ve protein açısından dengelidir. Bu proteinler, vücudun yapılanmasına ve kasların onarılmasına yardımcı olur.

Dondurma, sütle yapıldığı için zengin bir kalsiyum kaynağıdır ve dişleri koruyup diş etlerini güçlendirir. A, D, K, B6, B12 ve E vitaminleriyle zengin bir vitamin deposudur. A vitamini, görme gücünü ve bağışıklık sistemini güçlendirir; D vitamini, kalsiyumun vücutta kullanımına destek olur; K vitamini, kan dolaşımını artırır, kapalı kan hücrelerini etkinleştirir ve kan pıhtılaşmasını önler; B12 vitamini, hafızayı ve sinir sistemini güçlendirir.

Hijyeni es geçmeyin!

Paketli ve etiketlenmiş bilindik markalardan alınan dondurmaları tercih edin. Denetimsiz ve kontrolsüz üretilen dondurma çok ciddi sağlık riski oluşturabilir. Hijyenik şartlarda üretilmiş ve uygun koşullarda soğuk zinciri kırılmadan saklanan paketli dondurmalar, gönül rahatlığıyla tercih edilebilecek güvenli besinlerdir.

Zekaya katkısı

The Economist dergisinde yayımlanan bir çalışmada, ülke bazında dondurma tüketimi ve IQ seviyesi incelenmiş. Ekonomik Kalkınma ve İş Birliği Örgütü tarafından kurulan Uluslararası Öğrenci
Değerlendirme Programı’ndaki eğitim puanlarına göre, dondurmanın okuma kabiliyetiyle güçlü bir bağlantısı olduğu söyleniyor.

Avusturalya, yıllık 13 litreyle en çok dondurma tüketilen ve
uluslararası sınavlarda da en başarılı öğrenci kitlesine sahip bir ülke. Sıralamada, Finlandiya, Kanada ve İsviçre tepede ve bu ülkeler, dondurulmuş tatlıları tüketiyor. Peru vatandaşıysa yılda ortalama bir litre soğuk ürün tüketiyor ve sıralamanın sonunda yer alıyor.

Tabii ki pek çok etmen zeka gelişiminde etkili ancak bu yeni makaleyi içiniz rahat olsun diye paylaşmak istedim.

Uykudan önce

Çocuğunuz az yemek yiyorsa ihtiyacı olan vitamin ve minarelleri almayabilir. Gece atıştırması onun uyku düzeni kurmasına yardımcı olabilir. Atıştırma zamanı geldiğinde uyku saatinin yaklaştığını anlayabilir ve kendini hazırlayabilir.

Yeterli uyku alamayan çocuklar, öğrenme zorluğu çekebilir ve sosyal aktivitelere katılmakta zorlanabilirler. Derin, uzun ve dinlendirici uyku için çocuğunuzun uykuya dalmasını kolaylaştıracak, dondurma gibi süt ve süt ürünlerinden yapılmış ürünler
tercih edilebilir.

DONDURMALI SMOOTHIE

- Yarım şeftali
- 2 top limonlu dondurma
- 1 su bardağı süt
- 1 avuç böğürtlen
- Tarçın
- 5 - 6 adet badem
Yapılışı: Tüm malzemeler blenderdan geçirilir. Afiyet ve sevgiyle…