Pazar ‘Grandinfluencer’ çağı

‘Grandinfluencer’ çağı

19.09.2021 - 03:00 | Son Güncellenme:

70 yaş üzeri sosyal medya fenomenleri “grandinfluencer”lar, yaşlılığa dair ön yargıları bir bir yıkıyor

‘Grandinfluencer’ çağı

Ceyda Ulukaya - Joan MacDonald, 71 yaşında kolestrol, tansiyon ve kilo problemleri yaşayan Kanadalı bir kadındı. Fitness koçu kızının teşvikiyle hayatında ilk kez spor salonunun yolunu tuttuğunda, bir sosyal medya fenomenine dönüşeceğinden haberi yoktu. Bugün 75 yaşında, oldukça sağlıklı, fit bir fiziğe sahip ve Instagram’da yaklaşık 1.5 milyon takipçisi var. Spor giyim ve takviye gıda markası Women’s Best ve benzer markalarla iş birliği yapıyor ve kendi mobil uygulaması mevcut.

Haberin Devamı

Macdonald, son dönemde sayıları hızla artan ve “grandfluencer” olarak anılan 70 yaş üzeri Instagram fenomenlerinden biri. Ağırlıklı olarak sağlık ve iyi yaşam alanında aktif olan ileri yaştaki bu grup, takipçilerine aktif bir hayat önerisi sunmakla kalmıyor; bir köşeye çekilerek geçirilmesi planlanan emeklilik anlayışına karşı 70’lerinde nelerin mümkün olabildiğini göstererek ilham veriyor. AP’ye konuşan MacDonald, sosyal medya üzerinden gördüğü ilgi karşısında başlangıçta yaşadığı şaşkınlığı şöyle anlatıyor: “İnsanlar neden yaşlı bir kadını takip etmek istesin ki diye düşündüm. Fakat sonra kızım duruma açıklık getirdi. İnsanlar seni değil, senin temsil ettiğin şeyi takip ediyor. Bu da aslında bugüne dek yapamayacaklarını düşündükleri ya da kendilerine yapamayacakları söylenegelen şeylerin tam aksini ispatlamak.”

Haberin Devamı

Grandinfluencer örneklerini çoğaltmak mümkün. Öyle ki, Obviously adlı influencer pazarlama ajansının CEO’su Mae Karwowski, ajans bünyesinde yaşları 60 ila 80 arasında değişen 100 influencerla çalıştıklarını anlatıyor ve 93 yaşındaki Helen Ruth Elam (@baddiewinkle) ya da 100 yaşındaki moda ikonu Iris Apfel gibi isimlerin Instagram’daki başarılarına dikkat çekiyor.

‘Grandinfluencer’ çağı

Gençler başka türlü yaşlanmak istiyor

Grandinfluencer’ların pazarlama sektörüne entegrasyonu bir yana, toplumsal anlamda belki de en önemli başarısı yaş ayrımcılığına dair ön yargılara meydan okumak; 70’inde de başta dijital teknolojiler olmak üzere yeniliklere açık olmanın, sağlıklı ve fit kalmanın, aktif bir hayat sürmenin ve hayattan zevk almanın mümkün olduğunu kanıtlamak. 74 yaşındaki Candace Cima’nın YouTube üzerinden video çekme ve editlemeyi öğrenip moda odaklı bir Instagram hesabı (@styleinyour70s.withleslieb) açması tam da bunun örneği. Yaklaşık 38 bin takipçiye ulaşan hesabından öğrendiklerini şöyle özetliyor: “Genç takipçilerimin yakın çevrelerindeki örnekler gibi yaşlanmak istemediklerini anladım. Her zaman yeni şeyler öğrenmenin mümkün olduğunu görmek istiyorlar.”