Pazar Televizyona ikinci ekran geliyor

Televizyona ikinci ekran geliyor

23.12.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Yapılan araştırmalara göre televizyon izleme tarzımızda radikal bir değişim oluyor. Tablet ve akıllı telefonlar nedeniyle Amerika’da izleyicilerin gözü aynı anda ikinci ekranlara kayıyor. Televizyon izleyenlerin neredeyse yarısı günde en az bir kere tablet ve televizyonu birlikte kullanıyor

Televizyona ikinci ekran geliyor

Pazar akşamı koltuğa uzanmış, televizyonun karşısından tembellik edip maç özetlerini izliyorum. Çocuklardan ancak uyuyunca kurtarabildiğim tablet elimde, bir yandan da Flipboard uygulamasından son gelen haberlere göz atıyorum, ‘wiki’leyip duruyorum. Televizyon ve tablet. Bu ikili televizyon tarihine derin izler bırakabilecek potansiyel taşıyor. ABD’de Neilsen tarafından yapılan araştırmanın son verilerine göre Amerika’da hanelerde her gün televizyon ile tablet veya akıllı telefonu bir kere olsun birlikte kullananların oranı yüzde 40’a ulaşmış durumda. Bu, bir hayli yüksek bir oran.
Amerikalıların televizyon izlemede ünleri dünya çapında biliniyor. Ortalama bir Amerikalı’nın günde beş saatin üzerinde televizyon izlediğini biliyor muydunuz? Türkler olarak biz de pek aşağı kalır değiliz ya... Amerika’da tabletlerin hanelerde kullanım oranı yüzde 20’lere ulaşırken, akıllı telefon penetrasyonu da neredeyse kullanıcıların yarısını buluyor. Bu iki gelişme salondaki televizyonun kaderini değiştirebilir.

Televizyon izlerken e-posta
Zaten bir süredir akıllı televizyon mantığıyla internet cihazı haline gelen televizyonlar, şimdi ikinci ekran alışkanlığıyla baş etmek zorunda. Hem de yaşlı-genç fark etmiyor. İkinci ekran hızla çoğalıyor. Gençler ve yaşlılar arasındaki temel fark, tablet ve akıllı telefon tercihi konusunda. Örneğin 55-64 yaş arasındaki insanlar televizyon izlerken en çok tablet kullanıyorlar ve internette dolaşıp e-postalarını okuyorlar. 18-24 yaş arasıysa yüzde 44 gibi bir oranla daha çok akıllı telefonlarını kullanıp Facebook gibi sosyal medya sitelerine gidiyor. Tüm yaş gruplarına bakıldığında ise ikinci ekran kullanımında yüzde 50 oranıyla en çok yapılan iş, e-posta okumak. Televizyon izlerken internetten alışveriş yapanların oranı da hiç de az değil.
25-34 yaş arasındakilerin yüzde 29’u...

İkinci ekranın geleceği
İkinci ekran konusunda ilk önemli açılımı salon oyun konsolu üreticisi Nintendo şirketi Wii U adındaki konsoluyla yaptı. Konsol için 6 inçlik dokunmatik ekranlı bir kontrol tableti üreten şirket, hareket sensöründen sonra ikinci büyük çıkışını yaptı. Televizyona bağlandığında oyunları iki ekranı da kullanarak oynayabiliyorsunuz.
Televizyonların akıllanma yarışı onları internete yaygın olarak bağlıyor. Ağın bir parçası haline gelen “aptal kutusu” evdeki diğer elektronik dünyaya bağlanıyor, yeni izleyici deneyimleri yaratıyor. YouTube gibi video paylaşım sitelerinin yanı sıra Netflix, Hulu gibi yeni televizyon stratejileri ortaya çıkıyor. Televizyon; zaman dizimsel yayın ve prime-time mantığının ötesine geçmeye zorlanıyor. 2015 yılında televizyonların yüzde 80’inin internete bağlı olması beklenen bir dünyada, eski tip televizyon yayıncılığı birçok cepheden birden taarruz altında. Evlerin salonlardaki ikinci ekranların yarattığı yeni izleme kültürü hayatımıza neler getirecek, bekleyip göreceğiz.

Haberin Devamı

Oyunda çift ekran

Salona resmi olarak ilk ikinci ekranı getiren şirket Nintendo oldu. Microsoft, Xbox oyun konsolu ve Live servisleri için platform bağımsız SmartGlass uygulamasını çıkararak oyun konsoluna ikinci bir ekran ekledi.

İstediğin zaman izle: tvyo

Televizyon konusuna girmişken Türkiye’de hayata geçen ‘tvyo’dan kısaca bahsedelim. Doğuş Grubu yurt dışındaki başarılı örneklerin ardından, kanallarındaki program ve dizileri, her an ve birçok cihazdan izleme imkanı getiriyor. Web sayfasının yanı sıra, iPhone ve Android aplikasyonuyla tablet ve akıllı telefonlardan da dizilere ve programlara erişilebiliyor. tvyo.com / ücretsiz

Cıvıltılar

l Twitter aylık aktif kullanıcı sayısının 200 milyonu geçtiğini duyurdu.
l E-kitapta Apple modeli Avrupa’da. Geçen yıl e-kitapta Apple’ın satıştan yüzde 30 pay aldığı Ajan sistemi, fiyatları yükselteceği ve rekabeti engelleyeceği görüşüyle Avrupa Komisyonu tarafından dava konusu yapılmıştı. Dört büyük yayınevinin de dahil olduğu davanın sonucunda, ufak değişikliklerle, Ajans sistemi Avrupa topraklarına resmen girmiş oldu.
l Kendi haritasına geçtikten sonra eleştiriler alan Apple, Google’ın iPhone aplikasyonuyla rahat bir soluk alacak gibi. Yeni Google Maps uygulaması, App Store’da günlerdir en çok indirilenlerde bir numaradan inmiyor.