Futbol Süper Lig TV nasıl izlenecek? İşte kulüplerin kazancı ve yol haritası

Süper Lig TV nasıl izlenecek? İşte kulüplerin kazancı ve yol haritası

08.03.2022 - 14:34 | Son Güncellenme:

Türkiye Futbol Federasyonu’nun naklen yayınlar konusunda açtığı ihalede süreç devam ederken, uzun yıllar Süper Lig ve 1. Lig yayın haklarını elinde bulunduran Digiturk şimdilik yarıştan çekildi. Şartname dışında bir teklif olan Süper Lig TV kurulursa futbolseverlerin maçları nasıl izleyeceği cevap buldu.

Süper Lig TV nasıl izlenecek İşte kulüplerin kazancı ve yol haritası

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) tarafından açılan naklen yayın ihalesinde en yüksek teklifleri veren Digiturk (beIN Sports) tanınan sürede sözleşmeye imza atmadı ve naklen yayınların sahibi henüz belli olmadı.

Haberin Devamı

İhalede 7 pakete en yüksek teklifi veren Digiturk, en değerli görülen paket 1A'nın ihale dışında tutulması nedeniyle teklif vermesine rağmen diğer paketleri imzalamadı. TFF, en yüksek ikinci teklifi veren Saran Group ile iki pakete en yüksek öneride bulunan TRT'yi görüşmeye davet etti. Bu iki firma, 7 gün içinde en yüksek öneride bulundukları paketler için imzayı atarsa yeni yayıncı ya da yayıncılar olacak ama en önemlisi Süper Lig TV projesi.

SÜPER LİG TV MASADA
Süper Lig TV masada beIN Sports’un son yıllarda yaşattığı sıkıntıları göz önünde bulunduran Kulüpler Birliği Vakfı, eğer istenen bedelleri göremezse, Süper Lig TV için düğmeye basacak. Saran Group’un teklifiyle göz önünde tutulan bu öneriye göre, teknik altyapı Saran Group tarafından oluşturulacak ve naklen yayınlar, birden fazla platform üzerinden pazarlanacak

Haberin Devamı

FUTBOLSEVER NASIL İZLEYECEK ? 

Şartname dışında bir teklif olan Süper Lig TV kurulursa bunun sahibi Kulüpler Birliği olacak. Bu durumda futbolsever maçları nasıl izleyecek ? Bu sorunun cevabı kısaca şöyle; tek bir digital platformda değil tüm platformlar ve internet üzerinden video içerik sağlayıcılar futbolseverlere maçları ulaştırabilecek.

Konuyu biraz daha açarsak; 

Süper Lig TV'deki maçlar tek bir platformda değil ücretini ödeyen tüm platformlarda yayınlanacak. Yani tek bir cihazdan değil, decoderi olan tüm platformlarda (D Smart, Tivibu, Digiturk) ve internet tabanlı yayın yapan, yani Over the top (OTT) denilen, medyayı bağımsız bir ürün olarak doğrudan internet üzerinden görüntüleyenlere dağıtan video içerik sağlayıcılarında da (Netflix, EXXEN, BluTV,GAIN vs.) maçlar olacak.

Diyelim ki fikir babası Saran Group bu ihaleyi kazandı. Eski düzen olan bir digital platform ve tek decoderden giriş yapılan bir oluşumda olmayacak. Arzu eden her kuruluş bunu kendi platformuna bedelini ödeyerek koyabilecek. 

MAÇLARIN SEYRİ DAHA HESAPLI OLACAK 

Başka bir açıdan bakıldığında tüm yayıncı platformlar kulüplerin müşterisi oluyor. D Smart, Tivibu ve tekrar sistemde olmak isterse Digiturk ödemesini yaparak maçları yine kutularından yayınlayabilecek. Ayrıca internet üzerinden yayın yapan EXXEN, Netfliks, BluTV, GAIN gibi oluşumlar da ihale sahibine ödemesini yaparak maçları müşterilerine ulaştırabilecek.  Platformların mevcuttaki aboneleri böylelikle maçları da izleme olanağı bulacak. Bu sistem rekabet doğuracağı ve tek elde kalmayacağı için spor izleyicisini mutlu eden bir yayın modelini ortaya çıkaracak. Futbol maçlarını izlemek hem daha hesaplı hem de daha ulaşılır olacak. Süper Lig TV'ye bedelini ödeyen ve platformuna alan her decoderli veya OTT'li kuruluşlar izleyiciye cazip fiyatlar sunarak toplamda 8-9 milyon futbolseverin maçları evlerinde izleyebilmesini sağlayacak.

Haberin Devamı

KULÜPLERİN GELİRİ DE ARTACAK 

Ekranda izleyen futbolsever sayısının artması kulüplerin kasasını da dolduracak. Saran Grubu, Süper Lig TV için 120 Milyon Dolar garanti ücreti teminat altına alıyor. Kulüplerin de taşın altına elini koyması, satış-pazarlama için taraftarını yönlendirmesi, el birliğiyle ligin değerini arttırmak için çalışması gerekiyor. İzlenebilirliği yüksek kalitede bir lig sunulursa toplam gelir yıllık 200 milyon dolara kadar çıkabilir. Ayrıca tüm platformlarda geniş reklam skalası olacak, reklam geliri artacak ve gelir paylaşımı modeli olarak; büyük pay kulüplerin, küçük pay yayıncıların olacak şekilde bölünecek. Kulüplerin şampiyonluk sayıları, o sezon topladıkları puanlara göre kulüplere para aktarılmış olacak.

Haberin Devamı

Hangi pakette neler var? Hangi pakete kim ne teklif verdi?
PAKET 1-A: 8'i hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere, toplam 210 (2022-23 sezonu için 238 maç) hafta sonu Süper Lig maçının canlı yayın hakları (Paket 1-A içerisinde yer alan hakların ihale dışında bırakılmasına ve Paket 1-A ile ilgili daha sonra gerekli çalışmaların yapılmasına karar verildi)

PAKET 1-B: 4'ü hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere, toplam 60 (2022-23 sezonu için 68 maç) hafta sonu Süper Lig maçının canlı yayın hakları (500.000.000 TL + KDV teklifi veren beIN SPORTS'a imza için 07.03.2022 tarihi saat 17:00'ye kadar süre verildi. İmzalanmadığı için en yüksek ikinci teklifi veren Saran'a imza için 1 hafta süre verilecek)

Haberin Devamı

PAKET 1-C: 4'ü hafta içine denk gelen derbi olmak üzere, 36 hafta içi Süper Lig maçının canlı yayını hakları (140.000.000 TL + KDV teklifi veren beIN SPORTS'a imza için 07.03.2022 tarihi saat 17:00'ye kadar süre verildi. İmzalanmadığı için en yüksek ikinci teklifi veren Saran'a imza için 1 hafta süre verilecek)

PAKET 1-D: TFF 1. Lig maçlarının canlı yayın hakları ve özetleriyle Süper Lig maçlarının geniş özetleriyle haber amaçlı görüntü hakları (330.000.000 TL + KDV teklifi veren beIN SPORTS'a imza için 07.03.2022 tarihi saat 17:00'ye kadar süre verildi. İmzalanmadığı için en yüksek ikinci teklifi veren Saran'a imza için 1 hafta süre verilecek)

PAKET 1-E: Dijital platformlardan Süper Lig kısa özet hakları (30.000.000 TL + KDV teklifi veren beIN SPORTS'a imza için 07.03.2022 tarihi saat 17:00'ye kadar süre verildi. İmzalanmadığı için en yüksek ikinci teklifi veren Saran'a imza için 1 hafta süre verilecek)

PAKET 1-F: Süper Lig ve TFF 1. Lig maçlarının radyo yayın hakları (15.000.000 TL + KDV teklifi veren beIN SPORTS'a imza için 07.03.2022 tarihi saat 17:00'ye kadar süre verildi.İmzalanmadığı için en yüksek ikinci teklifi veren Saran'a imza için 1 hafta süre verilecek)

PAKET 2: Süper Lig maçlarının uluslararası bahis platformlarında canlı yayın hakkı

PAKET 3: Süper Lig ve TFF 1. Lig maçlarının uluslararası bahis platformlarında düşük çözünürlüklü olarak İnternet TV ve GSM şebekeleri canlı yayın hakkı

PAKET 4: Paket 1, Paket 2 ve Paket 3'e giren yayın haklarının tamamı

beIN SPORTS, yeni yayın ihalesini imzalamadı

Türkiye Futbol Federasyonu’nun bugün saat 17:00’e kadar süre verdiği beIN SPORTS, paket 4 kapsamında yer alan paket 1-A dışındaki yayın paketlerine en yüksek teklifi vermişti.

Bugün ihale komisyonu ile görüşerek teklif verdiği paketlerin sözleşmesini imzalaması için 17’00’ya kadar süre verilen beIN SPORTS yetkilileri, federasyonunun Riva Hasan Doğan Tesisleri’ne gitmedi.

Yazarlar