Cadde Moda adamı yere serer

Moda adamı yere serer

27.01.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

Gazeteci Eric Wilson, New York Times'taki yazısında moda dünyasının reklamlarına göz attı. Hepsinin dili aynı: Kadınlar yatarak poz veriyor

Moda adamı yere serer

Son zamanlarda çıkan moda reklamlarındaki koreografiler bugünlerde öylesine dikkat çekici ki, ilgilenmemek elde değil. Ya koltuğa sere serpe uzanmış bir model, mücevher tanıtımı yapıyor ya da yatağa yatıp kollarını iki yana açmış bir başkası, en son çıkan bir parfümün teşhirciliğine soyunuyor. Kompozisyon hep aynı: Birbirinden güzel kadınlar, imrenilecek vücutları ve en yatay pozisyonlarıyla kamera karşısında poz kesiyor. Reklamın ne olduğunu anlamak ilk bakışta zor, ya sloganı okumak gerek ya da ayrıntıları incelemek.
New York Times editörlerinden Eric Wilson, dünyaca ünlü pek çok markanın başvurduğu bu son 'yöntem'i 'Fashion Takes A Lie Down' yazısında kaleme aldı. Louis Vuitton'dan Calvin Klein'a, Miu Miu'dan Valentino'ya 'uzanan' devlerin reklam kampanyalarında modellerin sürekli yatarak arz-ı endam etmesinin, dönemin trendi olduğunu yazan Wilson, örnekleri çoğalttıkça çoğaltıyor.

Haberin Devamı

Yeni çağın trendi
Versace'nin son güzeli Georgia May Jagger, Mario Testino imzalı fotoğrafların hiçbirinde ayakta değil. Ya da Steven Meisel'ın objektifinden çıkan kışkırtıcı Lara Stone, Louis Vuitton için çimenlerin üzerinde boylu boyunca yatıyor.
Donna Karan ve Gap reklamlarının sözcüsü Trey Laird, "Bazen her şey havadadır, bazen de değil" diyor. "Bir çantayı veya takıyı sunmak için türlü yolunuz var. Bugünlerde bu yol yatarak poz vermekten geçiyor" diye açıklayan Laird, 2007 yılında Drew Barrymore'un oynadığı Gucci mücevher reklamlarını hatırlatıyor. Barrymore'dan sonra Claire Danes de aynı ifade ve duruşla markanın yüzü olmuş, flaşlar yere sere serpe uzanan aktrisin üzerinde patlamıştı. Lanvin reklamında ise diğerlerinde olmayan bir şey vardı. Siyah kediler! Model Kristen McMenamy'nin beyaz kanepe üzerindeki çekiciliğine eşlik eden kediler, provokatif karelerin cazibesini artırmıştı.

Haberin Devamı

SEKSİ Mİ, TEŞHİRCİ Mİ?
Zarif bir elbisenin aynı zamanda seksi görünmesi için ne yapmak gerek? Ya da bir ayakkabıyı gösterişli kılmak için? Markalar bunun cevabını ararken, yerçekimi kanununa sırt çevirmek en kolay işti. Eva Mendes'in oynadığı Calvin Klein parfüm reklamı, Amerikan televizyonlarınca sakıncalı bulundu. Çarşaflar arasında çırılçıplak yatan Mendes, 'Secret Obsession'la kimilerine göre fazla tahrik edici ve teşhirciydi. Dolce Gabbana'nın kozmetik ürünleri için kamera karşısına geçen Scarlett Johansson da baş aşağı çekimlerde baş döndürücüydü. İspanyol giyimin yıldızlı isimlerinden Mango çekimlerinde de vahşi görünümünü koltuğa yatarak kazandı.
Markalar, sınır tanımaz modanın ilhamıyla kadınları yere sermeye devam ediyor. Eleştiriler, sınırlamalar veya yasaklara rağmen, amaç belli: Ürünü satmak ve yatırarak 'ayakta kalmak'.