Metroseksüelin yerini “Modern Centilmen” aldı

Metroseksüelin yerini “Modern Centilmen” aldı

Şehirli erkekler - 1
Metroseksüel kavramı çok eskilerde kaldı. Dönemin şehirli erkeğini tanımlamak için yeni bir kavram peşindeyseniz, işte: Modern Centilmen. Bunu ben demiyorum, Smirnoff Black‘in vizyondaki Bond filmi “Quantum of Solace” ile birlikte sekiz ülkede yaptırdığı araştırma diyor.
Araştırma sadece bununla da kalmıyor, bize bugünün şehirli erkeğinin geniş bir portresini çıkarıyor.
Buyrun...
25-35 yaşları arasındaki şehirli erkekler bilgilerini enginleştirip banka hesaplarını zenginleştirmeye ve daha sofistike bir sosyal yaşama ulaştırmaya çalışıyorlar.
Şehirli erkek kendine bakıyor ancak asla takıntılı değil.
Kokteylden restorana her konudaki bilgisi ve zevklerinden dolayı kendiyle gurur duyuyor.
Kadın ve erkeğin eşitliğine inanırken, aynı zamanda kadınla erkeğin farklılıklarının da bilincinde. Şehirli erkek kadına kapıyı ondan güçlü olduğu için diye değil, kibar olduğu için açıyor.
Açık fikirli ancak zevklerinin farkında. Irkçılıktan, homofobi ve kadın düşmanlığından tiksiniyor.
Hemcinsleriyle olduğu kadar karşı cinsle de arkadaşlıkta rahat ancak kız arkadaşına da ne zaman romantik jestler yapacağını biliyor. Sahip olduğu stille sosyalleşiyor ve her zaman doğru yere gitmeyi ve girmeyi biliyor. Ayrıcalık sahibi olmak gece hayatının kapısını açıyor ve o bunun farkında.

Metroseksüelin yerini “Modern Centilmen” aldı

Bilgi, sermaye niteliğinde algılanıyor
Yeni şehirli erkekler, şimdi paralarını doğru yere harcıyor; konularında bilgili ve zevkli olmayı tercih ediyorlar. Bu da zaten Modern Centilmen karakterinin ortaya çıkışının temel nedenini oluşturuyor. Erkekler artık daha bilgili ve daha ilginç olmak istiyorlar. İyi görünmek ve dışarı çıkmak onlar için önemli ama daha fazla öğrenmeye, beyinlerini geliştirmeye ve daha ilginç sohbetler içine girmeye yöneliyorlar. Daha fazla neye sahip olmak / ne yapmak isteyecekleri sorulduğunda erkeklerden gelen cevap “seks” ya da “şöhret” değil, “bilgi” oldu. Erkekler daha fazla şey bilmek istiyor, ancak bu bilgiler okula gidilip öğrenilen türden bilgiler değil; sosyal yaşamlarında başarılı olmaları için gereken türde bilgi. Şarapla ilgili daha fazla bilgi mesela... Dediklerine göre, babalarının kuşağı böyle şeylere önem vermemiş çünkü o zamanlar önemli olan bunlar değilmiş.

Kolay uyum sağlıyor
Yeni şehirli erkekler eskiye göre daha olgun ve uyumlular. Kendinden emin ancak kaba değiller; güçlü ancak sert değiller. Romantizmden hoşlanıyorlar ama çok yapışkan/sulu bir kişilik onlara göre değil.

Kalite istiyor ama gereksiz para dökmüyor
Smirnoff’un araştırmasına göre, bu yeni davranış şekli şehirli erkekleri daha sofistike bir gece hayatı deneyimine, VIP barlara, sadece üyelikle girilen kulüplere ve iyi restoranlara yöneltiyor. “Premium kültürü” ortaya çıkıyor. Erkekler hayatlarının her alanında premium seçeneklere yöneliyor; kokteyller, otomobiller ya da giyim tercihleri bu anlayışa göre şekilleniyor. Ancak bir üst kategori/kalite için biraz daha fazla ödemeyi göze alsalar bile “İşte bu en iyisi” şeklinde pazarlanan şeylere gereksiz parayı dökme yanlısı da değiller.

Deneysel otelleri tercih ediyor
50’lerin maskülenliği yeni bir anlam kazanmış durumda. Kadınları eşit olarak kabul ettikleri dünyada, yeni şehirli erkekler duygusal, fiziksel ve spiritüel olarak kendilerini yeniden konumlandırıyorlar. Yeni centilmen tüketiyor, tükettiği şeyin/hizmetin verdiği his ya da keyif üzerinden markaları seçiyor. Seyahate daha çok para harcıyor, tatil ya da keyif için butik ya da “deneysel” otelleri tercih ediyor. Ancak perakendeye bakıldığında (moda, teknoloji ve mobilya) harcamaları düşüşe geçiyor.
(Devamı: Perşembe. Modern centilmen diye tanımlanan yeni şehirli erkeklerin kültürel konulara yaklaşımı nasıl? Şehirli erkeğin çalışma motivasyonu ne? Kaliteli zaman onun için ne anlama geliyor? Şehirli erkeğin seyahat tercihleri neler?)