Modern erkek parada kurnaz, kalite peşinde

Haberin Devamı

Salı günü ilk bölümünü sizinle paylaştığım Smirnoff Black‘in yaptığı kapsamlı yeni şehirli erkek araştırmasının ikinci bölümü de huzurlarınızda. Bakalım Modern Centilmen kavramını sahiplenen yeni erkek modelinin diğer özellikleri neler...

Kültürel Eksper

Yeni şehirli erkek kültürel etkinlikler konusunda kendiyle gurur duyuyor. Yeme içme, restoranlar, filmler, internet siteleri, müzik gibi konularda uzman olmaya aday... Uçlarda, nadir ve ince zevkin ürünü mekânları bulmaktan geri kalmıyor.
Kültürü her seviyede tüketmeye hazır; internet sitesi açılışları, burlesk gösteriler, özel grafiti gösterileri, zor bulunan çizgi roman müzayedeleri ve konsept otel açılışlarına meraklı.
Trend analisti ve Next Big Thing‘in kurucusu William Higham‘a göre yeni erkeksilik artık bilgi: “Sadece bir kavganın nasıl kazanılacağını bilmek yetmiyor, şampanyanın hangi derecede servis edileceğini de bilmek gerekiyor. Metroseksüellik biraz çatlak, kendiyle bozmuş bir insan tipi, gerçeğe çok dönüşemeyen bir durumdu. Yeni delikanlı maçoluğu da öyle. Bunların yerini yeni centilmen alıyor.”

Çalışmanın meyvesi

Modern Centilmen, mal-mülk hesaplarına yoğunlaşmıyor. Parasını daha kurnazca harcayarak, kaliteyi elde etmeye odaklanıyor. Onun için yaşam tecrübeler üzerine kurulu, statü ve semboller üzerine değil.

Kaliteli zaman

Artık şehirli erkekler birlikte maç seyretmenin ötesinde farklı şekillerde bağ kuruyor. Sadece üyelikle girilen, ince zevkle tasarlanmış barlar lüks hissi veriyor.

Seyahat tercihleri

Şehirli erkeğin harcamalarına bakıldığında alternatifi talep ettiği görülüyor. Tatil söz konusu olduğunda Avrupa’ya yöneliyor. Tatillerinin yüzde 68’inde Avrupa Birliği ülkelerine gitse de, 2002-2006 arasındaki yıllarda AB dışındaki ülkelere yönelik seyahatlerin yüzde 58 oranında artması da dikkat çekiyor.
Özellikle ucuz havayolları İspanya ve İtalya’yı en çok gidilen yerler arasına soktu. Ancak Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Polonya‘ya yönelik seyahatlerin sayısı da artıyor.
Yunanistan ve Portekiz düşüşe geçen ülkeler arasında. Modern Centilmenler bunlar yerine, Big Chill ya da Fruitstock Festivali, Arz Electronica gibi yerlere yöneliyor. Talinn‘deki Jazzkaar Festivali‘nde de onları sıkça görebiliriz.
Sadece erkekler için düzenlenen gecelerde de görülebilen yeni şehirli erkek Hırvatistan‘da yemek kursuna gidebiliyor. İskoçya‘da kızıl geyik avından Aruba‘da derin suda ava giderek kendi yakaladığını yemeye de meraklı.
Modern Centilmen’lerle birlikte yeni bir lüks otel trendi de gelişiyor. Bu tür otellerde modern centilmenler bilgilerini geliştirirken dinlenme imkânı buluyorlar. Örneğin İtalya‘da Casa McQueen, misafirlerine yerel lezzetleri pişirmelerini öğretiyor. Avusturya‘da Loisium bağlarındaki Langenlois Oteli’nde şarap meraklısı konuklar hem üretim konusunda bilgilendiriliyor hem de SPA’da dinlenme imkânı buluyor. Bir başka örnek İspanya’da Frank Gehry tarafından tasarlanmış olan Marques de Riscal Oteli’nden verilebilir. Bunu sadece bağları olan bir otel olarak değerlendirmek yanlış olur; otel son teknolojiyle döşenmiş 43 süitiyle misafirlerine özel tadım odaları, bilgi merkezi ve restoranlar sunuyor.

Tren seviyor

Yeni şehirli erkek, seyahat tecrübelerinden artık daha fazlasını bekliyor. Daha sofistike yolculuğu tercih ediyor; bu arzusu yeni jenerasyon trenler, deniz uçakları ve teknelerle kolaylaşıyor. Uzay yolculuğu bile artık listesinde.
Tren seferlerini tercih ediyor. Paris’ten Stutgart’a giden tren olsun, Londra St Pancras İstasyonu’ndan kalkan Paris’e ve Brüksel’e giden trenler olsun... Tren yolculukları artık moda ve gastronomi dünyasıyla da buluşuyor. Örneğin, St Pancras İstasyonu Avrupa’daki en uzun şampanya barına sahip; Christian Lacroix ise Fransız TGV trenlerinin tasarımlarına el atmış durumda.

Sonuç

Anlayacağınız, yeni şehirli erkek detaya ve kaliteye verdiği önemin, attığı her adıma, gittiği yerlere ve tecrübelerine yansımasını istiyor. Uzman görüyor ama kibirli değil; farklı ve trend takipçisi ancak bunu da abartmıyor.