18.09.2008 - 01:00 | Son Güncellenme:
Ali Eyüboğlu Cafe Sohbetleri
Hande Ataizi ile Yasemin Alkaya gibi Vildan Atasever de Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde “En İyi Kadın Oyuncu Ödülü”nü rol arkadaşı Beste Bereket’le paylaştı...
“Mum Kokulu Kadınlar”la gelen ödülle Ataizi’nin yıldızı parladı ama aynı şey Alkaya için olmadı...
Vildan Atasever’le Beste Bereket için de aynı durum söz konusu.
Kutluğ Ataman’ın yönettiği “İki Genç Kız” filmiyle gelen ödül Atasever’in şöhretine şöhret kattı ama aynı bereketi Beste Bereket göremedi...
“Yaralı Yürek” ve “Bıçak Sırtı” gibi iddialı diziler ve yakında vizyona girecek “Osmanlı Cumhuriyeti”nin yıldızı Vildan Atasever, şimdilerde Show TV için çekilen “Gece Sesleri”nde başrolde. Atasaver, ‘Cafe Sohbeti’nde bazı sorulara içten, bazılarına ise kaçamak yanıtlar verdi.
Dizi ya da sinema filmi projelerini seçerken yanlış bir adım atmamak için dikkat ettiğin ayrıntılar neler?
Senaryo okurken, önerilen karakterin beni heyecanlandırması gerekiyor bir kere. Kalben bir şeyler hissetmem gerekiyor. Bu karakter nasıl çıkar, bunu nasıl oynarım diye kafa yormam ve heyecan duymam gerekiyor. Buna rağmen de insan yine yanlış seçimler yapabiliyor. Bana iyi gelen, iyi dediğim bir proje bazen kötü bir proje olabiliyor. Aslında sonradan görüyorum doğru seçimler yaptığımı...
“Gece Sesleri”nde seni çeken ne oldu?
Ayşe Kulin’in “Gece Sesleri” kitabını okumuştum. Oradaki kadın duyguları beni çok heyecanlandırmıştı. Sonra geleneksel bir çizgi, motif vardı, onu gördüm. Onu okuduktan sonra bunun senaryosu da iyi olur dedim, öyle hissettim. Sonra Koliba Film - Ata Türkoğlu çok iyi enerjisi olan, çok iyi bir yapımcı. Senaryoyu da gördükten sonra Cemal Şan’ın yöneteceğini öğrendim. İyi bir yapımcı, iyi bir yönetmen ve iyi bir kadro olunca tamam dedim. Bir seçim yapmak durumundaydım ve bu düzgün bir proje, bunda olayım istedim.
“Eskiden ben de Aslı gibiydim”
Dizide canlandırdığın asi kız, sana yakın bir karakter mi?
Bana şu açıdan yakın değil. Benden daha genç, aile durumumuz da benzer değil. Ama onu oynarken ona inanmanız, ona hak vermiş olmanız ve kendinizden de bir şeyler katmanız önemli. Onun annesi ve babası boşanmış. Benim annemle babam neredeyse 40 yıldır evli. “Aslı” tek kız. Ben öyle değilim. Kalabalık bir ailenin çocuğuyum. Ayşe Kulin’in yazdığı karakter, sözünü sakınmayan bir kız. Şu anda yaşımızın büyümüş olması nedeniyle bazen susabiliyoruz. Söylememiz gereken bir şeyi yutabiliyoruz. Eskiden ben de böyleydim, “Aslı” yaşındayken. Ama o annesine çok bağırıyor, sinir oluyorum. (Gülüyor) Yönetmenimiz de “O öyle bir kız” diyor.
Partnerlerin arasından en iyileri kimlerdi? “Bir daha asla oynamam” dediklerin oldu mu?
“Yen kırılır içinde kalır” derler ya... Öyle midir?
İsim vereceksen söyleyeyim, doğrusu “Kol kırılır yen içinde kalır”
(Gülüyor) Doğru... Şimdiye kadar oynadığım hiçbir rol ve oynadığım hiçbir proje için pişmanlık duymadım. Bazen çok iyi işte olursun, bazen kötüsünde. Çalıştığım için çok mutlu olduğum bir Erkan Can var mesela... Oyuncu olarak da çok iyi, ahlak olarak da... İş bitiyor, herkes gidiyor. Görüşüyorsun ya da görüşmüyorsun ama bir şeyler kalıyor geriye... Erkan Abi’den bana çok şey kaldı. Hayata bakış açısı, o gerçekten babacan tavrına hayranım. Hülya Avşar mesela öyle. Cihan Ünal... “Kadın İsterse”de çok güzel bir ekip vardı.
“Atasever’in Ata’ları”
“Osmanlı Cumhuriyeti” filminde Ata Demirer’le oynadın. Soyadı Atasever olan biri, partneri Ata’yı sevdi mi?
(Gülüyor) Çok komikti. Ben bu sıralar Ata’lardan gidiyorum. Osmanlı Cumhuriyeti’nde partnerim Ata Demirer’di, “Gece Sesleri”nde yapımcım Ata Türkoğlu. Ata Demirer’le çalışmak çok eğlenceliydi. Çok eğlendik çekimlerde. Gençleştim diyebilirim o sette.
En iyi dostların kimler?
En iyi dostum ailem. Üzüntümü, sevincimi onlarla paylaşıyorum. Arkamı dönebileceğim tek adres ailem. Tabii ki arkadaşlarım var ama çok sık görüşemiyoruz. “Yaralı Yürek” bitti, herkes kendi yoluna gitti. “Bıçak Sırtı” bitince de öyle.