Cadde 'YENİ LÜKS' GÖRÜNMÜYOR YAŞANIYOR

'YENİ LÜKS' GÖRÜNMÜYOR YAŞANIYOR

27.11.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

Lüks anlayışı artık ülkeden ülkeye değişiyor. Gelişmiş ülkelerde ‘lüks’ kendini afişe etmiyor. Gelişmekte olan ülkelerde ise gösteriş merakı almış başını gidiyor

YENİ LÜKS GÖRÜNMÜYOR YAŞANIYOR

Lüks sadeyi keşfetti. Artık Dubai'deki bir bulut, Japonya'daki bir bambu ağacı lükse ilham veriyor. Tasarımcılar lüksü doğallıkta, sadelikte arıyor. Tasarımlarını doğayla şekillendiriyor. Lüks, önde gelen tasarım markalarının logolarını göstererek değil, gizleyerek yaşanıyor. İşin içine entelektüel boyut katılıyor. En önemli trend ajansları, tasarımcılar ve güzellik sektörünün tanınmış isimleriyle çalışan P&G Güzellik Yöneticisi ve Trend Uzmanı Vassilki Petrou, lüks tüketimin her zamankinden daha hızlı büyüdüğünü vurguluyor. Lüks anlayışı artık ülkeden ülkeye değişiyor. Gelişmiş ülkelerde trendler lüksü yaşama biçimini yeniden tanımlıyor. Lüks, markadan çok tarz olarak kendini gösteriyor. Gelişmiş ülkelerde artık 'yeni lüks' kendini afişe etmiyor. Daha basit, hayatı kolaylaştıran ürünlere yöneliyor. Egzotik ülkelere seyahat, özel kulüp üyelikleri, gusto ve lifestyle kişileri birbirinden farklı kılıyor. Ancak lüksün gücü simgelediği Rusya ve Çin gibi gelişmekte olan ülkelerde ise gösteriş merakı almış başını gidiyor. Yeni zengin sınıf, lüks markaların basbas bağıran dev logolu ürünlerinden vazgeçmeye hiç niyetli değil.



2011 TRENDLERi
AŞKA AŞIK

Aşkın yeniden keşfedilişi. Romantizm. Dünyaya iyimser gözlerle bakmak. Duygusallık. Anahtar kelimeler çekici, cezbedici, kırmızı. Makyaj uzmanı Pat McGrath Yves Saint Laurent defilesi için taze ve güçlü bir kadın görüntüsünü hedeflediklerini söyledi.

Haberin Devamı


TEKNOLOJi MELEĞi

Bilimi modaya uyarlıyor. Yeni bir estetik standartı getiriyor. Fütüristik. Yeniliğe açık. Akıllı tekstil, parlayan metaller kullanılıyor. Anahtar kelimeler yarı saydam, lüks teknoloji, çok özel deneyim. Eugene Souleiman, Narciso Rodriguez defilesinde taze bir görünümü ön planda tuttuklarını söyledi.

NEŞELi
Taze ve ruhu olan. Yaratılıcılığı kullanarak dünyayı oyun alanına dönüştüren. Paylaşıma açık. Jaeger London defilesinde Pantene Global Saç Güzellik Elçisi Sam McKnight, sağlıklı saçlarla gelen enerjik ve modern bir görünümü hedeflediklerini söyledi.

GÖSTERiŞLi AMAZON
Geçmişe göz kırparak yabani, vahşi bir güzelliğin kodlarını veriyor. Amazon'un keşfedilmemiş ormanlarından, okyanusların derinliklerinden ilham alıyor. Anahtar kelimler, vahşi deneyimler, bilinmeyen tatlar.