Emlak Tapu Satış İşlemleri Nasıl Yapılır? Gerekli Evraklar Nelerdir?

Tapu Satış İşlemleri Nasıl Yapılır? Gerekli Evraklar Nelerdir?

25.05.2021 - 15:56 | Son Güncellenme:

Kişiler sahip olduğu konutları satarken bazı işlemleri yapması gerekiyor. Tapu satış işlemlerinin nasıl yapılacağı kişiler tarafından özenli olarak araştırılabiliyor. Tapu satış işlemlerinde ihtiyaç duyulan evraklar bireylerin araştırdığı önemli konular arasında bulunuyor. Tapu satış işlemleri nasıl yapılır? Gerekli evraklar nelerdir? Tapu satış işlemleriyle ilgili sizlere bilgileri derledik.

Tapu Satış İşlemleri Nasıl Yapılır Gerekli Evraklar Nelerdir

Tapu satış işlemlerinde hazırlanması gereken evraklar vardır. Özellikle tapu harcının yatırılması en önemli detaylar arasında yer alıyor.

Haberin Devamı

Tapu Satış İşlemleri Nasıl Yapılır?

Mal sahipleri evlerini veya iş yerlerinin satışını yapabiliyor. Her iş yerinin ve evlerin bir tapusu bulunur. Tapu üzerinde mal sahiplerinin ismi ve malların bilgileri yer alır. Kişiler ihtiyaç halinde sahip olduğu mülkleri satabilir. Satışlar Tapu Müdürlüğü aracılığıyla gerçekleştirilir. Kişilerin sahip olduğu tapular devredilirken birçok işlem yapılması gerekiyor. Hem satıcının hem de alıcının işlemleri eksiksiz olarak yerine getirmesi gerekiyor. İşlemlerin eksiksiz olarak yapılması, tapu satış işlemlerinin daha hızlı yapılmasına yardımcı olacaktır.

Tapu satış işlemlerinin yapılma prosedürleri, satış yapacak bireyleri için oldukça önemlidir. Satış işlemleri öncesinde kişilerin tapu harçlarını ödemesi gerekiyor. Tapu Müdürlüğü, uygun görmesi durumunda tapu devir işlemlerini gerçekleştirecektir. Ev satışı yapılmak için randevu alınması gerekiyor. Tapu devir işlemlerinin yapılabilmesi için, 181 hatlı numarayı arayarak tapu devir işlemlerine randevu alması gerekir.

Haberin Devamı

Gerekli Evraklar Nelerdir?

Tapu işlemlerinde ihtiyaç duyulan evraklar kişiler tarafından öğrenilmek isteniyor. Tapu Müdürlüğü ihtiyaç duyulan evrakları sitesi üzerinden yayınlıyor. Kişiler internet üzerinde de araştırmalar yaparak, gerekli evrakları öğrenebiliyor. Gerekli evraklar, işlemlerin başlatılması ve hızlı olarak sonuçlanması için önemlidir. Evrakların eksik olması durumunda tapu devir işlemlerine onay verilmez ve devir işlemleri tamamlanmaz. Gerekli olan evraklar şu şekilde sıralanabilir;

Nüfus cüzdanı ve fotokopi

Tapunun aslı ve fotokopileri

Belediyeden alınacak olan rayiç bedelini gösteren belge

Gayrimenkul vergi borcu yoktur yazısı