Alışverişte fark etmeden alınan gereksiz ürünler, en çok kasada fark edilir. Ürünü geri çıkarma ihtimalini düşürmek içinse marketler, kasanın önüne raf koymazlar. Bunun yerine - göreceli - daha gereksiz, marketi dolaşırken gözden kaçırabileceğiniz küçük ürünlerle doldururlar. Alışveriş merkezlerindeki yemek bölümleri, alışverişten yorulan insanların bir şeyler atıştırırken rahat edememesi için planlanmıştır. Çünkü böylelikle yemeğinizi hızlı yersiniz ve hiç vakit kaybetmeden alışverişinize kaldığınız yerden devam edersiniz. Hiç dikkat ettiniz mi? Alışveriş merkezlerin etrafı genelde camsız duvarlarla çevrilidir. Aslında bunun mimarinin de dışında bir sebebi var: Size zamanın nasıl geçtiğini unutturmak. Aynı şekilde hiçbir yerde saat de bulamazsınız. Böylece sonsuza kadar alışveriş yapsanız, fark etmeyebilirsiniz. Alışveriş merkezlerinin koridorları daha hareketli olsa da dükkanların içinde çalan müzik her zaman daha rahatlatıcı, kokuları daha yatıştırıcıdır. Bunun sebebi size kendinizi huzurlu hissettirip o alanda daha fazla zaman geçirmenizi sağlamak. Çok üzücü ama maalesef mağaza aynaları kişileri normalden daha uzun, fit ve kusursuz gösteren ışıklarla çevrili. Bu kalp kırıcı hile ile haklı olarak daha çok ve daha hevesli alışveriş yapılması bekleniyor. Tıpkı deneme kabinlerinde olduğu gibi sebze reyonlarındaki ışıklarda da sebze ve meyvelerin daha sağlıklı görünmesi için oynama yapılıyor. Mağazaların koridorlarında bulunan aynalar, satışta gerçekten etkili bir yöntem olarak görülüyor. Çünkü iyi görünmediğini fark eden müşterileri, hiç aklında yoksa bile alışveriş yapmaya itiyor. Meyve suyu reyonlarında boş kalan raflar, tahmin ettiğiniz gibi aslında ürünün satıldığını göstermiyor. Market sizin bu şekilde düşünmenizi istiyor. O boşlukları oluşturan aslında market çalışanları.