03.04.2012 - 22:25 | Son Güncellenme:
SENEM AYDIN/senem.aydin@milliyet.com.tr
* Mayo ve bikinilerde yeni sezon trendleri neler?
Kom’un en büyük özelliği müşteriye değişik kalıplar sunması. 425 parçalık bir koleksiyon hazırladık. Fazla parça olmasının nedeni her göğüs tipine uygun seçenekler sunabilmek. Piyasada herhalde en geniş kalıp yelpazesi bizde. Genç kızlara, orta yaş kadınlara, çocuklara... Şıklık üzerine oluşturduk temayı. Straplez modeller öne çıkıyor. Egzotik desenler var. Müşteriyi önce renk, sonra desen cezbediyor. Mayonun üzerinize oturması da çok önemli. Trendler o kadar hızlı değişmiyor zaten. Bu sene dış giyimde gördüğünüz trend, seneye ancak mayoya geçiyor.
* Moda renkler ne peki?
Tasarımlarda renkler iç içe geçmiş... Sıcak renkleri tercih ettik. Siyah, beyaz, su yeşili, somon, nar çiçeği, yeşil, sarı, beyaz ağırlıklı kullandığımız renkler. Leopar desenlerini daha çok turuncu ve kahvelerle kullandık.
* Pareolarda hangi modeller öne çıkıyor?
Geçmiş yıllara oranla daha fazla elbiseler, kaftanlar yaptık. Pamuklu elbiseler, uçuş uçuş şifonlar koleksiyonumuzu oluşturan parçalar arasında.
* Siz aynı zamanda Kom’un tasarımcılardan birisiniz...
Evet. İki de İtalyan tasarımcımız var. Ben 20 yıldır Kom’dayım. Tekstil mühendisiyim.
Daha önceleri tasarım yönetimiyle ilgileniyordum, bir yatkınlığım varmış demek ki kendim tasarım yapmaya başladım. Plaj giysileri, gecelikler derken 1996’dan beri mayo tasarımı yapıyorum.
“Ürettiğimiz kadar satıyoruz”
* Nasıl bir pazarlama stratejisi izliyorsunuz?
Kom’un yıllardır belirlenen bir stratejisi var. Aylar öncesinde çalışmalara başlıyoruz ve yaz başında koleksiyonu ilk piyasaya çıkaran markalardan biriyiz. Şu an 2012 koleksiyonunu mağazalarda bulabilirsiniz. Biz mayıs ayında 2013 için imalata başlayacağız.
* Kom’un kaç mağazası var?
Eskiden imalatçı olarak kalmayı tercih ediyorduk ama piyasa şartları perakendeye girmeyi zorladı. Biz de son birkaç senedir mağaza açmaya başladık. Kom’un yedi mağazası var. Bunun dışında 500 noktada satılmakta. Mağazacılıkta biraz temkinli gitmek istiyoruz. Ürettiğimiz kadar satıyoruz, kalite problemi yaşamayalım diye.
İstanbul Yenibosna’da Pisa ve Parma’nın da dahil olduğu 25 bin metrekarelik entegre tesislerimizde, iplikten nihai ürüne kadar olan tüm operasyonlarıyla yılda 1 milyon adede yakın erkek, kadın ve çocuk mayosu üretiyoruz.
İç çamaşırındaysa 2.5-3 milyon adeti buluyor bu sayı. ABD, Danimarka, Almanya, İngiltere, Rusya, İsrail, Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Yunanistan, İspanya, Belçika, Şili, Kanada, Mısır, Lübnan, Birleşik Arap Emirlikleri de ihracat yaptığımız ülkelerden bazıları.
* Model Marloes Hors’la Cape Town’da bir çekim gerçekleştirdiniz...
Evet. Her yıl çekimlerden birkaç ay önce model arayışlarına giriyoruz. Kampanya çekim yerleri de her yıl değişiyor. Bu yıl Cape Town’u seçtik. Sezonda sıcak güneşi yakalayamadığımız için çekim zamanında sıcak bir yere gidiyoruz.
“Sezonluk mayo yapmıyoruz”
* Kom marka yolculuğuna nasıl başladı?
1950 yılında Hasan Cansız tarafından kurulan Kom, üretime Galatasaray’da küçük bir atölyede iç çamaşırıyla başladı. 1961 yılında Şişli-Bomonti’deki fabrika binasına geçti, kendi kumaş ve dantelini üretmek için makine parkına yatırımlar yaptı.Boyama, apre ve baskı konusunda yatırıma gidilerek bu alanda Pisa Tekstil ve Boya Fabrikaları A.Ş. kuruldu. 1998 yılındaysa Parma Tekstil ve Sanayi A.Ş. kumaş pazarlama firması Kom’un bünyesine katıldı.
Mayo ve iç çamaşırı sektöründe Türkiye’nin tek ve en büyük entegre tesisine sahip olan Kom Tekstil ve Konfeksiyon Sanayi A.Ş, aynı zamanda sektör lideri konumunda. Bir tek aksesuarları ithal ediyoruz. Aksesuarların dayanıklı olması bizim için önemli. Çünkü tek sezonluk mayo yapmıyoruz.