Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Türkiye gibi bir ülkede haberler dizi gibi. Her an her şey olabiliyor. Tansiyonu yüksek bir 10 yıl geçirdik ve şu an sanki finale doğru gidiyoruz. Böyle bir ülkenin haber bültenlerinin izlenme oranlarının ortalamasının yüzde 7’lerde olması lazım. Yani heyecan var, aşk var, macera var daha ne olsun durumu. Galiba bunu 17 Aralık’tan sonra yaşamaya başladık...

Bir günde izlenme oranları fırladı
Genel izleyicide 16 Aralık haber bültenlerinin izlenme oranları yüzde 5- 4.39 bandında olmuş (Kanal D birinci, Star ikinci, ATV üçüncü). Arada bir oynamayla daha önceki günler de durum aynı.
Bazen ATV’nin üçüncülüğünün sıralamada gerilediği görülüyor. Ama yine de yakalıyor. Show TV ramazan ayındaki çıkışından sonra inişe geçmişti. Bu tarih aralığında epey gerilerde. 16 Aralık’ta mesela 18’inci...
Ve 17 Aralık ana haber bültenlerine bakıyoruz; Kanal D Ana Haber, 6.35 izlenme oranı ve 16.61 share ile çok izlenen dizi oranını yakalıyor. Star 4.88 ile gün yedincisi, ama haber bültenleri sıralamasında ikinci.
18 Aralık’ ta Kanal D, o gün Galatasaray’ın maçı olmasa gün birinciliğini alacak; yüzde 6. 36 izlenme oranı ile. Yıl sonuna kadar yüzde 6’lara yakın oranlarda Kanal D; 3 ile 6’ncılık arasında gidiyor. Bu arada Star da aradaki farkı kapatıyor; yüzde 5.5 bandına oturuyor. Bu iki kanal diğer haber bültenleriyle arayı epey açıyor.

Peki ATV Haber neden geriledi?
17 Aralık sanki milad oldu.
Kanal D ve Star giderek ATV ile aralarındaki farkı açtı. 17 Aralık öncesi oranlarda bu kadar uzaklaşma olmamıştı. Ocak ayının ilk haftasında, ATV Haber 17 ile 18’inci sıralardaydı ve izlenme oranı yüzde 4’ün altına inmiş durumdaydı.
4 Ocak’ta hafta sonu Kanal D ile Show TV peş peşe gelmiş. Oranlar düşük. Onun dışında 1 Ocak’ta Kanal D Ana Haber, gün ikincisi oluyor...
Şöyle bir ayrıntı verelim; ‘Fatih Portakal ile Fox Ana Haber’ zaman zaman ATV’yi geçiyor. 20 Aralık’ta 9’uncu sıraya kadar yükseliyor. Peki neden?
ATV’nin ‘iktidar yanlısı patronu var’ imajı yolsuzluk haberleriyle daha da perçinleşti. Kanalın el değiştirmesi yeni değil. Algı bu kadar belirgin oturmamıştı.
Son durumla kanalın haberlerini alışkanlıkla (sunucuyu beğenme vs.) izleyen kitlenin bir bölümü Kanal D’ye, bir bölümü de Star’a gitti.

Haberlerin reytingi yüksek olmalı
İçinde bulunduğumuz günlerde, çok izlenen haber kanallarının bültenlerinin yüzde 7’ye oturması lazım.
“Fazla ileri gitmeyelim” kaygısı ne kadar aza inerse, izlenme oranı o kadar artar. Bu bir saptama; gerisi onlara kalmış.
ATV imajını nasıl düzeltir bilemem. Ama Show TV’nin bunu yapması lazım. Ana habere Ece Üner geldi. Etkili olur mu? Bana göre olur.

Alternatif haber bültenleri de var
Gezi olayları sonrası “Başka kanallar da var” sloganı epey yaygınlaştı.
“Başka haberler de var” diyerek kanal değiştirenler oldu. Ekranda haberler, haziran ayında rengini yavaş yavaş değiştirmeye başlamıştı zaten...