Discovery Networks, yayın ağı içindeki pazarının reklam durumunu kağıda dökmüş.
Hangi ülkeler var?
Türkiye, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Polonya, Rusya, Romanya, Ukrayna, Güney Afrika ve Birleşik Arap Emirlikleri....
Araştırma bu ülkelerde bulunan 3 bin TV izleyicisinin katılım ile yapılmış...
Yani dünyadaki harcama gücünün yüzde 16.5’ini (eh fena sayılmaz) nüfusa çarptığınızda bu oran 1.866 milyar insan ediyormuş.
Özetle ‘alsak alsak ne alsak diye koşturan’ kitle analizi... Özel olarak Türkiye’nin durumu da yazılmış. Kendimizi anlamak açısından önemli veriler var.
EN FAZLA BİZ TV İZLİYORUZ
Araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye diğer ülkelerden 2 saat daha fazla ekran başında...
Yüzde 30’u 5 saat, yüzde 40’ı 3-5 saat arasında TV izliyor. Diğer ülkelerin ortalaması ise 3 saat.
TÜKETİM TELAŞI VAR
Araştırmaya katılanTürk seyircisi ilgisini çekmeyen reklamları atlayarak TV izlemek istiyor. İlgisini çeken ürün varsa o sırada onun hakkında hemen bilgi almak istiyor. (yüzde 60 oranında) Şöyle oluyordur; Ayşe teyze “Ayol deterjanı değiştirelim, bak bu güzelmiş” diyerek toruna “Koş bilgisayarda bak bakalım neymiş bu” diye soruyordur.
Şu sıralar sıkça gördüğüm ayakkabı reklamının da gençler arasında ‘ilgi’ çektiği kanaatindeyim.
HANİ REKLAM İZLEMEZDİNİZ?
“Reklamlardan bunaldık” diye söylenen Türk izleyicisinin bu araştırmaya göre ‘yalan’ söylediği anlaşılıyor.
10’dan fazla reklamı aklında tutanların oranı, yüzde 15. Biz de ise yüzde 30.
Ülkede ekran başında olanların yarısı 6 ürünün ismini unutmuyormuş...
İDEAL REKLAM UZUNLUĞU
Bizde “Uzun ve az olsun” diyenlerin oranı yüzde 48. “Kısa ve az olsun” diyenler yüzde 27, “Şu an devam ettiği gibi olsun” diyenler yüzde 25.
Bir soru daha var: “Dizilerin final sahnesine reklam girsin mi?”Merak ederim o son sahneyi kesen reklam ya da reklamlar ne kadar izleniyor?
‘BU TARZ BENİM’ SPONSORLARI
Emin olduğum konulardan biri de bu... “Beni sponsor giydirdi”mesajları ekran başındaki kadın seyircinin içini gıcıklıyordur. Özlem’i kim giydiriyor, Nur nereden alışveriş yapıyor, ikizler hangi dükkana gidiyor? Araştırmaları kesin yapılıyordur.
GEZİ, REKLAMLARI ETKİLEDİ
Kişisel bir saptamadır; Gezi direnişi daha önce reklam almayan ya da verilmeyen iki kanalda reklam artışına sebep oldu.
Bazı beyaz eşya ve otomobil reklamları bu kanallarda görülmeye başladı. Gelir düzeyi yüksek kitlenin izlediği bu kanallara reklam veren ürünlerin satışlarında artış olduğunu tahmin ediyorum. Mesela o otomobil markasının satışlarında artış oldu.
Araştırma da bunu doğruluyor. İzleyicinin yüzde 47’si güvendiği bir kanaldaki reklama daha çok inanıyormuş.
Hemen altını çizeyim, reklamlar başlayınca kanal değiştiren takımındayım.
BU MAÇI 2 KANAL BİRDEN VERDİ
Fransa-İsveç özel maçını hem Habertürk, hem de TV Net yayınladı. Bu kadar çok haber kanalı olursa, siyasetten sıkılana ‘elma şekeri’ niyetine maç seyrettirmek kaçınılmaz oluyor. Aynı maç olmuş fark etmez, siyasi sohbetten daha çok izlenmiştir! Haber kanalı enflasyonuna çarpıcı bir örnek...