‘RTÜK, naklen maç yayınlarındaki bant reklamları kaldırdı’ diye haber yaptılar. Kalkmadı bant reklamlar. Süre ayarları düzenlendi. “Reklamları maçın durduğu anlara koyun” diyorlar. İtiraz en çok Turkuvaz Grubu’ndan geldi. ATV ve A Spor Ziraat Türkiye Kupası maçlarını yayınlıyorlar. Maç yayın haklarını yaklaşık 14 milyon dolar para vererek aldılar. “Ne olacak şimdi?” diyorlar.
Bakın 90 dakikalık maçta yaklaşık 80 ile duruma göre 110 bant reklam yayınlanıyormuş. Sordum, işin içinde olanlara. Reklamcılarla oturup konuşacaklar, yeni tarife belirlenecekti.
Görüntü kirliliğiydi. Sucuklar, yoğurtlar, peynirler, lahmacunlar resmi geçidi oluyordu. A Spor’da “Bayburt’tan yayın yaptık hizmet götürüyoruz” diyorlardı. Mecbursun yani kupa maçları her şehirde oynanıyor. Orta yol bulunacak. Yanlış sistemin düzeltilmesinde sıkıntılar olması kaçınılmaz.
Lig TV bantsız
Neredeyse buna yakın maçlar izledik. Hele o tribünlere sabitledikleri dev reklam, yayına girince sahada top atılsa kamera dönemiyordu, o yoktu. Ev ahalisi, “Güzelmiş böyle maç seyretmek” yorumunu yaptı. Maçın durduğu zaman dilimlerine ilerleyen zamanlarda daha çok reklam girerler. Daha tam olarak ayarlayamamışlar...
TRT elektrik parası olmasa...
Bir başka gerçek de bu. TRT, Şampiyonlar Ligi’nde salı akşamı oynanacak maçları şifresiz yayınlayacak. Yani bizi ilgilendiren tarafı Galatasaray’ın maçları.
TRT 45 milyon euro verdi.
Reklam gelirleriyle bunu karşılamak imkansız. Kamu hizmeti yapıyor TRT...
Peki elektrik geliri olmasa bu işe girebilir miydi? TRT’nin gelirlerinin yaklaşık yüzde 80’ini elektrik payı ve bandrollerden geliyor (Hazine Müsteşarlığı Kamu İşletmeleri Raporu 2012)...
Yani bizim paramızla bize bedava maç izletiyorlar. Mutluyuz, memnunuz izlerken hiç bunları düşünmüyoruz! Bu da başka bir gerçek!