Güldür Güldür Show’da kızları askere alma hikayesi üzerine bir skeç yapmışlar.
Komutan soruyor “Kızım, sizi askere kim aldı. niye gönüllü oldunuz?” Yanıt: “Askerde indirim varmış dediler geldik.”
BÜTÇEYİ KOMBİ İLE DENGELE
Denk geldim yeni bölümde ‘sosyal içerikli mizah’ örnekleri arka arkaya sıralanıyordu. ‘Kolaysa ülkeyi sen yönet’ lafı üzerine bir çeşitleme vardı...
Bilal Bey, memur haberleri izliyor, her soruna da bir çözümü var. ‘Her soruna bir çözümü olduğunu iddia eden bir bilirkişi, ülkemizin yeni başkanı olacak. Yetkililer şimdi o yüce kişinin evine doğru gidiyor’ haberi bu ekranda... O yüce kişi, Bilal Bey. Başbakan oluyor, masaya kuruluyor önünde dosyalar.
Danışmanlar soruyor “Dış borcumuz 757 katrilyon dolar ne yapmamız gerekiyor, söyleyin ne yapalım?” Bilal Bey, “Kombiyi kısın, sıfıra yakın olsun ılık tutar.”
Eh buna yakın bir anlayışla yönetilmiyor muyuz yoksa?
HANGİ KANALLAR ŞAMPİYON OLDU?
Nar Ajans, 2014 yılında 40 kanalın ne kadar reklam yayınladıkları ile ilgili verileri toplamış. Interpress, yıllardır buna benzer araştırmalar yapıyor. Toplam 102.154.980 saniye reklam yayınlanmış. Geçen seneden daha düşük. Üç yıl öncesinden çok daha düşük.
Malum, reklamlar kanalların gelir kapısı... Süre ile ilgili sıralama da olsa ‘gelir hanesi’ açısından bir fikir veriyor. Bir başka nokta, TRT listede 18’nci sırada...
İLK 10’DAKİ KANALLAR
1-Star, 2-Kanal D, 3-atv, 4-Fox 5-Kanal 7, 6- Show TV, 7- Kanaltürk, 8-STV, 9-TV8 10-NTV...
Bu sıralama son üç yıldır farklılıklar gösteriyor. Dikkat ettim, her daim Kanal 7’nin ortalaması ilk 5’te.
Dizileri, en çok izlenen kanallarımızı 2013 yılında geride bırakmış. En çok reklam yayınlayan (süre olarak) üçüncü kanal olmuş. 2012 yılında 6’ncı olmuş.
O yıl kim birinci? NTV... Yeri gelmişken belirteyim en çok reklam yayınlayan (ve de alan) haber kanalı NTV. 2011 yılında 6’ncı sırada. Yani, ilk 10’a kesin giriyor. Kanal 7’nin izleyici kitlesi dar gelirli... Hatta ‘kömür yardımı alan’ların büyük çoğunluğu bu kanalı izliyordur. Buna rağmen bana bu rakam ilginç geldi.
YOKSA ‘SİYASİ’ Mİ?
2011 yılının en çok reklam süreleri şöyle paylaşılıyor, 1-Samanyolu 2-atv 3-Kanal 7.
2012 yılında Samanyolu 4’ncü sırada. 2013 yılında 8’inci sırada. Bu düşüş tam da ‘paralel’ tartışmalarının yapıldığı yıllara denk geliyor!
SÜRPRİZ bir KANAL
Bir diğer sürpriz, Kanaltürk. Sıralamalarda 7’nci sırada. Hani patronun grubunun reklamları yayınlanıyor olsa da, bu kadar uzunluk kanalın reklam gelirlerinin kendi çapında fena olmadığı anlamına geliyor.
BEYKENT TV GEÇMİŞ
Beykent TV uydudan yayın yapıyor. TRT’nin üstünde yer alıyor. TV5 kanalı da öyle...
TRT’nin bu durumu ilginç! Bizim elektrik paraları da olmasa!
FLASH TV SONUNCU
Listede sonuncu ise 1992 yılından bu yana yayında. Yılların televizyon kanalı Flash TV. Geçen yıllarda bu kadar düşmemiş reklam yayın saatleri. Bu sene olabilecek en düşük seviyelerde diyeyim.