ATV’nin cumartesi akış değişikliği elimize ulaştı. Baktım akışa; sabah 07.00’de diziler başlıyor. Araya bir haber bülteni giriyor sonra, gecenin 02.15’ine kadar eskisi, yenisi tekrarıyla diziler ekranda... Bu durumda ATV’ninplatformlardaki yabancı dizi kanallarından farkı ne oluyor? Bu bir örnek. SadeceATV değil, tüm çok izlenen kanalların zaman zaman kullandığı bir yöntem.
Önümüzdeki beş yılda dizi sektörü bu kadar ‘üretken’ olur mu bilemem?
Eee niye birinci?
‘Kırgın Çiçekler’ o ‘isimsiz kızları’ ve yarıştığı ünlü ismin kaynadığı (‘Paramparça’ ve ‘Güneş’in Kızları’) dizilerin önünde gün birincisi. “Klişeden geçilmiyor ama izlettiriyor” diye bir hap var. ‘Kırgın Çiçekler’de bu haptan fazlasıyla var anlaşılan!
BİR YILDIZ DOĞUYOR
17 yaşındaki Aziz Kiraz diye bir genç kardeşimiz çıktı. Aziz, yıldız olmak, önde olmak, fark edilmek, tüm bunları da karşısında onu izleyenlerekabul ettirmek üzere doğmuş.
Bir Tarkan olabilir
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Anadolu Lisesi’nde opera şan bölümünde okuyor. Her türlü müziği seviyor ve söylüyor kendisi. Benim anladığım bu yeteneğiyle, müziğin ona şöhreti getirecek kulvarında yürümesi. Yeni ‘Tarkan’ olabilir ya da unutulup gidebilir. Şöhretin yönetimi çok zor ve yorucudur. Bakalım bunun üstesinden gelebilecek mi genç arkadaşımız? Sanırım bu andan itibaren birileri işe uyanmıştır.
ANAMIZI AĞLATMAK
Ev ahalisi “Bu reklam ananı ağlatmak filan diyor” diye uyardı. İnşaat reklamlarından biri... Genç çift ev aldıkları için çok heyecanlı ağlıyorlar. “Gezmediğimiz yer kalmadı. kimi peşinat, kimi banka, kimi de vade dedi” diyorlar. Ama bu firmamız, hiçbirini istemeden gençlere kolaylık sağlamış. “Annemizi aradık o da ağladı” diye ekliyor gençler. Satış elemanı: “Desenize, o zaman ev sahibi olacaksınız diye ananızı ağlattık, mutluluktan”... Ne kadar ‘mutluluktan’ lafını koysan da o ‘anayı ağlatmak’ öne çıkıyor ve akılda o kalıyor. Reklamın mesajı böyle algılanıyor, söylemesi!