Bizim diziler için köprüler önemlidir. Mutlaka takvim manzarası olarak yerini alır. Bu görüntüleri izleyen özellikle Arap turistlerin İstanbul’a akın ettikleri rivayet olunur. Üçüncü köprümüz de inşaat aşamasında. Şu sıralar pek ilgi alanımız içinde değil. Ama bir dizi bunu bize hatırlattı: “Kaçak”
Dizinin son bölümünde Serhat ile Ertan, köprünün Poyrazköy mevkiinde bir kır kahvesinde bir araya geldiler. Köprünün iki ayağını da görme fırsatımız oldu. Epey yol alınmış. Heybetli bir şekilde arka fonda yerini aldı. Bir an evvel bitsin, onun muhteşem görüntüsünde dizilerimiz çekimlerini yapsınlar diye düşündüm...
Sanırım 10 yıl içinde sağı solu dolar, kafeler açılır tepelerde, dizilerimiz için cazip bir çekim merkezi daha olur. İlk keşfeden “Kaçak” ekibi olmuş, kutlarım!
“A.Ş.K.” DİZİSİ NEDEN TUTMADI?
Gold Yapım’ın sahibi Faruk Turgut’la dertleştik. Yeni reyting sisteminin karmaşasından şikayetçi. Ben de katılıyorum. Gruplar ve alt gruplarıyla hayli karmaşık bir sistem. “Bugün geçerli olan kesim 20 artı ABC1” diyor. 20 yaş üstü, gelir düzeyi yüksek, eğitimli diye uzayıp giden, bol tüketen kitlenin genç kesimi özetle.
Kanal D’de büyük iddiayla başlayan “A.Ş.K” dizisi bu kitleye uymuyor muydu? “Sezona 6 reytingle başladı. İlk bölüm için çok iyi bir oran. Tanıtımları yaklaşık 2.5 milyon kişi tıkladı. Oyuncular değil senaryoda sorun vardı. Gri tonda gittik. İzleyici iyiler ve kötüleri görmek istiyor. Karakterler gri kalınca beklenen olmadı. Fransız tarzında olunca bu denek yapısı diziye beklenen tepkiyi vermedi” diyor.
ENTEL İZLEYİCİ TV’Yİ BIRAKTI
Reyting sisteminde yer alan grupların AB kısmında bir ayrışma olduğu görüşünde Faruk Turgut. Ben de katılıyorum buna. “Eğitimli kitlelerin bugünkü televizyon yayınlarıyla bağı gittikçe azalıyor” diyor Turgut.
Bir yerde Gezi’ye katılanlar benim altını çizdiğim. İnternetle haşır neşir ve kendi televizyonunu burada kendisi yaratıyor. Ekranda sunulandan memnun değil, izlemiyor. Peki yeni AB ve 20 artı ABC1 dedikleri kitle kim? “Evde oturan, sosyal statüyle pek fazla bağı olmayan, hayatın içinde fazla olmayan yalnız televizyonla bağ kuran, zorlanmadan basit şeyler isteyen bir genç kitle...”
“BENİM HÂLÂ UMUDUM VAR”: STAR’DAN KENDİMİZ AYRILDIK
“Yeni 20 Artı ABC1’e uyan dizimiz” dediği “Benim Hâlâ Umudum Var”ın Star’dan Fox’a geçiş hikayesini şöyle anlattı Faruk Turgut: “Bu grupta dizi 5.5 reyting ve 14-15 arası share aldı. Bu reklam gelirinin 600 bin liranın altında olmadığını gösteriyor. Star, dizinin yayınlandığı güne Kıvanç Tatlıtuğ’un dizisini düşünüyordu. Ocak ayında, salı gününe alınması konuşuldu. Dört bölüm daha ekrana gelecek ve bitecekti. Ben bunu pek coşkulu karşılamadım. Çünkü dizinin sezon sonunu görebileceğini düşünüyordum. Fox’tan teklif geldi. Star anlayış gösterdi ve Fox’a geçtik. 13 bölüm güvencemiz var. Sonrasını ilerleyen zamanda konuşacağız.”