Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Mehmet Ali Erbil, uzun bir aradan sonra Star’la anlaştı. Yarışma programı sunacak. Şimdi Star Genel Müdürü Ömer Özgüven, Cannes’da harıl harıl ona uygun format arıyor. Televizyon sektörünün en önemli buluşmalarından olan MIPTV’de. (Uluslararası Televizyon Programları Pazarı)
Mehmet Ali Erbil, uzun bir ara verdi ama dün de yazdım; sektörün hâlâ en iyi şov adamlarından biri.

KAYNARCA’DAN ‘MİRAS’

‘Miras’, 2005 yılında TRT’nin yarışmasıydı; 168 bölüm yayınlandı. Arjantin Telefe firmasının ‘El Legado’ adlı yarışmasının yerli versiyonu. Metin Uca, Gani Müjde ve İbrahim Sadri sunmuştu.
Şimdi Oktay Kaynarca, “Nerede kalmıştık?” diyor. Bu yarışma da Star’da yayınlanacak.

Haberin Devamı

REKLAM ARASINDA?MAÇ İZLEMEYİ?SEVMEDİM

Lig TV maç süresi içine reklam alır. Gözümüz alıştı maçı onlarla birlikte izlemeye. Peki bu doğru mu?
Galatasaray-Fenerbahçe maçında ‘reklam manyağı’ olduğumuzu görünce, bu sistemin hoş olmadığı kanaatine vardım. Evde ahalinin “Her yerden reklam fırlıyor” diye söylenmesiyle daha bir dikkatimi çekti.
Maçı bir de ‘reklam eşliğinde izlemeye’ başlayınca tuhaflığı fark ettim. Her an reklam çıkabilir düşüncesiyle maçtan koptuğumu gördüm. Zaten maç, bu şekilde beni benden uzaklaştırmıştı. Reklamları saymaya başladım...

HER 5 DAKİKADA 8 REKLAM
Her 5 dakikada 7 ile 9 arasında değişen sayıda reklam, ekranın altından, üstünden, köşesinden fırlıyordu. 45 dakikayı 9 eşit parçaya böldüklerini düşündüm. Ortalama 8 reklamla, bir devrede 72 reklam alınmış. Toplam sayı 90 dakikada 144 reklam oluyor.
Bu sayı daha az olmaz daha fazla olabilir.
Her 5 dakikada reklamla karşılaşmak nasıl bir izleyici psikolojisi oluşturur? Bu sorunun yanıtını, klasik laf olacak ama öncelikle reklamcı ve marka uzmanı arkadaşlarımız bize anlatır herhalde.
Merak ettiğim bir diğer konu da; bu ürünler bizim bilinçlatımıza yerleşiyor mu? Reklamveren, “Hah benim ürünü mutlaka hatırlayacaklar” diyor mu? Yoksa uzun bir süre sonra beyin bize böyle bir ürün olduğunu mu hatırlatacak? Orada bulunmak ve adını yazdırmak bir ürün için yeterli mi?
Bu reklamı verenler şunu iyi bilin; biri bile aklımda kalmadı ürünlerin...
Reklam arasında maç izledik o kadar...

Haberin Devamı

FERHUNDE HANIM’IN REKORU KIRILACAK MI?

FOX’un günlük dizisi ‘Deniz Yıldızı’nın 1000’inci bölümü bugün yayınlanıyor. Günlük dizilere baktığımda rekor, ‘Ferhunde Hanımlar’da. (Bkz; Mesut Yar’ın 07.03.2012’deki Posta Gazetesi yazısı) 1780 bölüm yayınlanmış. Onu ‘Bizim Evin Halleri’ takip ediyor, 1680 bölümle.
‘Günlük diziler’de uzun ömürlü olanlar FOX’ta. ‘Unutma Beni’ 2008 yılında başladı; bugün 1257’nci bölüme geldi.
Bakalım FOX’un bu ‘Brezilya dizileri’ rekoru kıracak mı?

YENİ BİNA ASKIYA?ALINDI

Cemaatle iktidar arasında yaşanan gerilim Samanyolu Televizyonu’nu etkiledi.
Kanalın Ümraniye’deki inşaatı bitmişti.
17 katlı dev bir medya merkezi kurmuşlardı. 20-30 milyon dolar harcandığı söyleniyordu. Haberlere göre taşınma projesi dondurulmuş.