Ziraat Türkiye Kupası’nın sahadaki görüntüsü kadar, bir de ekran hali var. Yaklaşık 11 milyon dolar verdi, ATV ve A Haber’den yayınlanması için bu maçların. Bu para daha çok Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, Trabzonspor turları geçsin, gruplara kalsın; sonra finali oynasın diye veriliyor. Bir yerde ATV’nin “reyting” silahlarından biri bu takımların maçları.
Oysa, en önemli “reyting” takımı olan Fenerbahçe elendi. Artı Trabzonspor da artık turnuvada yok. Kupanın tuzu biberi olan Süper Lig takımları da bu sene dökülüyor. Gençlerbirliği ile Gaziantep de gitti. Büyükler bu kupaya önem vermiyor. Galatasaray penaltı atışlarıyla zor kazandı, elenebilirdi. Bu yazı yazıldığı sırada Beşiktaş, Buca’yla daha oynamamıştı. Yayıncı kuruluş, “Başlarım ben böyle kupaya, takım kalmadı, devamını yayınlamıyorum” diyebilir mi?
Çarşamba ligi havasını kazanmalı
Futbol “ticaret” olmuşsa kuralına göre oynayacak ilgili taraflar. “Ben şampiyonluğu düşünürüm, kupayı boşver” diyemez bir takım. Federasyon “Yahu nerede hata yaptık, bu işi toparlamak lazım” demek zorunda. Bu konuda somut öneriyi sevgili Uğur Meleke söylemiş yazısında; “Geçmişte kupa bir ‘çarşamba ligi’ hüviyetindeydi ve alternatif oyuncuların maç kondisyonlarını kaybetmemeleri için önemli bir fırsattı” diye. Önümüzdeki sezon “çarşamba ligi”ne dönmek gerekir, işi kurtarmak için. Yoksa Ziraat Türkiye Kupası’nın “ticari değeri”nin sıfırları bir bir gidecek!
HABER BÜLTENİNE REKLAM ARASI VERİLİYOR
Kanal D ana Haber Bülteni “çok izlenen kanal” haber bültenleri içinde ilk sırada. Sıralamadaki yeri arada sırada değişse de yılı birinci bitiriyor. Yani zaman dilimi değerli. İzleniyor kanalın haber bülteni. Buraya kadar güzel.
Çarşamba akşamı izlerken baktım, araya reklam alınmış. Uzun süredir mevcut olabilir bu uygulama, benim dikkatimi yeni çekti. Haberin en güzel yerinde reklam girdiler! Millet kaçmasın diye ilginç bir haber bulmak lazım. “Susuzluk kapıda mı? İstanbul’da su sıkıntısı olacak mı? Birazdan” anonsunu da verdiler. Bizi sardı bir merak, reklamın başından ayrılamıyoruz tabii ki! Benim hesabıma göre yaklaşık 8 dakika sürdü. Eee, hemen bu haber verilir mi? Ara sıcaklardan devam ettiler. İstanbul’un halini burada yaşayanlara bırakıp geçtim ben başka kanala!
Haber bülteni bir TV programı mı?
Mesele şu; haber bültenleri bir televizyon programı mı? Yani dizi, eğlence programı, yarışma vs. gibi bir kategoriden mi işlem görüyor? Standart bugüne kadar “ana haber”ler de şöyle işlerdi: Spiker reklama girince, biz bültenin bittiğini anlardık. Sonra spor bülteni girerdi. Durum değişti. Haberin içine reklam girmeye başlamış. Enteresan bir durum!