Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

‘Benim Adım Gültepe’ bitti...
Valla benim bu yıl tuttuğum dizilerden biriydi.
Kanal, “Onu bunu bilmeyiz, durum budur” diyorsa bilemem.
Bu arada Kanal D, bu sezon ‘tak, çıkar’ uygulaması çekiyor dizilere; o ayrı mevzu...
Dizinin senaristi Vural Yaşaroğlu’na sordum, yanıtı şöyle oldu: “Muhtemelen aldığımız reytingler kanalı tatmin etmedi. Başka bir açıklama getiremiyorum doğrusu. Ortaya koyduğumuz işten ötürü ise vicdanım çok rahat. Bundan iyisi olamazdı.”
Katılıyorum.
Daha ne olsun sayın izleyici...
Oyuncu desen kaynıyor, senaryo istediğin her şeyi veriyor, hem de ‘bayağılaşmadan...’ Sanırım siz ‘bayağılaşmış’ları tercih ediyorsunuz.
Olsun bu sizin hakkınız, tercih meselesi!

Haberin Devamı

“HABERLERİMİZ HABER OLACAK”

15 yıl ‘5N1K’dan sonra Cüneyt Özdemir, bana göre çok istediği bir işin başına geldi, Kanal D Ana Haber’e...
Kendi programında aslında bir nevi Ana Haber Bülteni yapıyordu. Yani kime nereden ulaşabileceğini, hangi ülkede kiminle temas kuracağının tecrübesini yaşamış bir isim olarak Kanal D Ana Haber’de yerini alıyor.
Bir ayrıntı daha var, ‘haber müdürü’ (direktör demiyorum) ve anchorman... Yani yeri geldiğinde, habere gidecek, ekranda anında müdahale edecek.
Özdemir ayrıca teknolojiye yatkınlığı ile tanınıyor. Bu özelliğini de haberlere yansıtacak. “Yaptığı haberleri haber olan kanal bizim sloganımız” diyor Özdemir...
Özellikle Fox ile rekabet yaşanacak.
Kanal D haberler çok konuşulacak.

TRT’DEN “OYNAT UĞURCUM” DÖNEMİ

TRT HD, ‘seç, oynat’ sistemini kurdu.
TYbrid Broadband Broadcast uygulaması... Kısacası TV ile interneti birleştirmek...
İzleyici, TRT’nin tüm kanallarında yayınlanmış programları (diziler ve filmler dahil) lisans hakları TRT’de olmak şartı ile seç, izle yapabilecek.
18 Eylül’den bu yana test yayınları yapıyordu. Dünkü yazımın devamı gibi...
Artık ‘reytingler’den kurtulup, bir başka gerçeğin içinde olmak durumu. İnteraktif reklam diye bir olay bu... İnternet dünyasında genişledikçe, durumlar değişecek.
Gözlemim, internetteki reklamlar, ekrandaki reklamlardan daha etkili oluyor.

Haberin Devamı

VİDEO HABERE DOĞRU gİDİYORUZ

Hızla video habere doğru gidiyoruz...
Bir günde Türkiye’de internet ortamında dolaşan video sayısı yaklaşık 156 milyon adet.
Kanallara sordum “Bu video haber konusunda durumlar nedir?” diye. CNNTürk ve NTV’den cevaplar geldi.
NTV’nin sosyal ve medya hesaplarının günlük takipçi sayısı 6 milyon. ‘Hap haber servisi’ kurulmuş.
CNNTürk internet sitesini 1.5 milyon tekil kişi takip ediyor. 10 milyonun üzerinde video izleyeni var.

HANGİ KANALINKİ İZLENİYOR?
Comscore’un internet sitelerini takip araştırmalarında izlenen video sayılarına da baktım... Ağustos ayı verileri elime geçti. Bir fikir verir diye düşündüm.
CNNTürk (10 milyon.) a Haber (2 milyon 631bin), NTVMSNBC (1 milyon 882 bin), Habertürk (1 milyon 47 bin), Samanyolu Haber (1 milyon 33 bin). Bu veriler tabii ki değişiyor.
Mobil internet fiyatları ve internet hızının yeterli olmayışı sayının daha da yukarı çıkmasını engelliyor diye düşünüyorum.