Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Dizi bir tüketim ürünü... Etkili bir tüketim ürünü. CNN Türk’te bu konuyla ilgili geniş bir haber çalışması yapmışlar. Kendisi para kazandırıyor bir de yan sektörler var ki artık ucu bucağı yok. Turizmden başlayıp pırlantaya, oradan çerez tabağına kadar uzanan... Hatta şu sıralar pek bir ihtiyacımız olan ‘dış ilişkiler’ konusunda bile..

“Anadolu’da Hıristiyanlığın doğduğu topraklar olduğunu öğrenen Arjantinliler, din kültürü turlarına Roma’nın yanında

İstanbul ve Kapadokya’yı da eklediler.” Haberde böyle bir yorum vardı. Türkiye - Arjantin İş Konseyi Yürütmü Kurulu toplantısında ülkenin büyükelçisi, “Sizin dizileri izlerken kendimizi bulduk” diyordu. Turist sayısında yüzde 100 artış olmuş TÜRSAB başkanı söylüyordu ekranda. Rakamda 75 bin daha!

İSPANYOLCA DEYİM OLDU

‘Fatmagül’ün Suçu Ne?’ dizisinin İspanyolcası ‘Que Culpa Tiene’ sokaktaki vatadaşın dilinde bir deyim halini almış. Şili’de bir lokantaya gittiğinizde, ‘Türküm’ dediğinizde bundan böyle ilgi ve alaka üst düzeyde oluyormuş. Tabii ‘Binbir Gece’nin de etkisi var.

Haberin Devamı

ŞEHRAZAT BARIŞ ELÇİSİ OLABİLİR!

CNN Türk’ün dizilerimizle ilgili haberinde Bergüzar Korel ile bir konuşma da yer almış. “Popüler bir işi ülkemiz adına, insanlık adına ne kadar yararlı bir hale çevriririz ben onun derdindeyim bir oyuncu ve bir anne olarak” dedi. Yan yana güzel sözlerin bir araya geldiği cümle... Şili’de çok izlenen dizinin popüler oyuncusu Bergüzar Korel. Şili, Türkiye’yi daha fazla tanıyorsa bu dizi sayesindedir. Siyasetçiler gitse kimse iplemez, Bergüzar Korel binleri meydana topluyor bu da gerçek. Ama unutmayalım biz de ‘Köle İsaura’ ya da ‘Marianna’ (Zenginlerde Ağlar) ya da ‘Manuella’ için böye bir çılgınlık içindeydik. Yani bizde onlar için çıldırmıştık!

KUCAK TEPSİSİ VE DİZİLER

Ne alaka? Çok alaka... Millet dizi izlerken ya da internet başında ona buna mesaj yazarken canı sıkılıyor bir şeyler atıştırmak istiyormuş... CNN Türk’te Beste Uyanık imzalı haberde enteresan ‘dizi ve tüketim’ hikayeleri izliyoruz. Onlardan biri kucak tepsisi. Oturduğun yerden izlerken üzerine envai çeşit kuruyemiş, meyve vs. koyma şansı veren tepsi. Bir ayda en az 12 bin adet satılıyormuş. Onu çerezlikler izliyormuş.

HEDEF 1 MİLYAR DOLAR

75 ülkeye 12 bin saatlik ve değeri bugün 500 milyon dolara ulaşan bir ihracat kalemi yerli diziler. 2016 hedefi 1 milyar dolar. Ve yanı sıra birden fazla sektöre tartışmasız büyük etkisi olan bir kalem. Biz ne kadar laf etsek burada, yılda 89 dizi fabrikası sanırım gittiği yere kadar üretmeye devam edecek.