‘Kaderimin Yazıldığı Gün’de ‘Kerem’i ne hale getirdiler? Gencecik çocuğu ‘Elif’e aşık ettiler. ‘Elif’ de yeşil ışık yakıverdi (senaryo tabii ki!). Sonra senaryo bu iş daha fazla dallanıp budaklanmasın diye ‘Kerem’in kafasını yedirtip işi ‘cinayete’ kadar götürdü.
Dizide ‘Kahraman’ ve ‘Elif’in dışında herkesin bir ‘numarası’ var. ‘Baba Ziya’ zaten ‘en son babalar duyar’ halinde... ‘Kahraman’ın anlattığı ‘Kerem’ hikayesini dinliyor. ‘Kerem’ aslında ‘Kahraman’ı hedef almış ve bunun için katili tutmuş. Parasını da ‘Ziya Bey’den almış. “Bu sır, ikimizin arasında kalsın, toprak olsun” dedi ‘Ziya Baba’. Senaryo böyle istiyor! ‘Kerem’in ‘bir şekilde suçlu’ olarak gösterilmesi gerekiyor. ‘Kahraman’ ve ‘Elif’ dizinin ‘masumları’.
Senaryo, Özcan Deniz’i ‘aklarken’, bütün karakterleri ‘harcıyor’. Bunu da pek ‘adil’ yapamıyor. Kör gözün parmağı oluyor ve izleyici de ‘pek bir severek’ izliyor!
DİZİ KADINLARI YİNE KÖTÜ...
Senaryo tabularına bir örnek de ‘Güllerin Savaşı’. ‘Ömer Hekimoğlu’ üç kadına sesleniyor: “Siz üçünüz bana çok büyük bir kötülük yaptınız, tuzak kurmayı oyun oynamayı öğrettiniz...” Üç kadın, annesi ‘Cahide’, ‘Gülru’ ve ‘Gülfem’...
Senaryo dizideki kadınları ‘oyunbaz’ olarak gösteriyor. Bir ‘Mebrure’ bir de ‘Mesude’ dışında tüm kadın karakterler ‘her türlü numaraya açık’ bir halde.
Senaryo, kadınların ‘kötülükleri’ üzerinden işi götürüyor, böyle ‘reyting’ alıyor. Dizinin yeni fragmanında ‘Ömer Hekimoğlu’, durumu özetliyor! Senaryo bu ‘belalı ilişkilerden’ neden uzaklaştırmıyor ‘Ömer’i? ‘Gülru’yu kıskandırmak adına ‘Gülfem’le evlenme senaryosunun mantığına karşı çıkmıyor. O kötülükler olmalı ‘Ömer’, “lan ben napıyorum burada” dememeli ve dizi bu ‘sarmal’ içinde devam etmeli.
Eh siz sayın seyircilerin de ‘beğenisi’ bu yönde değil mi?
‘Efsun’la ‘Hülya’, derin devlet
Bir örnek daha ‘O Hayat Benim’. ‘Efsun’, “Evlatlıktan reddetmişiniz, alın kağıtları imzaladım” diye ‘Mehmet Emir Athan’ın önünde bu ‘Hülya’nın işi. Senaryo ‘Efsun’a ‘mağdur kız’ı oynatıyor. Hep ağladı, ‘paragöz’ oldu, şimdi birden ‘namuslu’ kesildi. ‘Hülya’ ‘parayı kaptırmamak adına’ güya abisini koruyor.
Senaryo, bu ‘iki anasının gözü kadının’ karşısında ‘saf erkek’ ‘Mehmet Emir’i koymuş. ‘Hülya’ son bölüm ‘ilk raundu’ kazandı. Senaryo, böyle bırakır mı? Zaten ‘çok izlenmesinin’ altında
bu ‘hırslı kadınların’ hikayesi yok mu?