Bu tarza ‘dramedi’ deniliyormuş. Amerika’dan ithal; hem dram, hem komedi var; eh, fantastik sos da mevcut. Sony Pictures Television’ın Rusya’da yaptırdığı dizinin adaptasyonu olduğunu söylediler ‘Krem’in. Bu dizi, bir nevi ‘Selena’ seyircisine hitap eder. Haber öncesi kuşak için ideal.
Bir de bu tarz yapımlar bittikten sonra tekrarları daha çok izleniyor gibime geliyor. Özellikle gündüz kuşağında. ‘Krem’ için de böyle olacak diye düşünüyorum. Duygu Yetiş rolünde ve yerinde. Ama krem sürdükten sonra meydana gelen güzel kızımız evet çok güzel, ama daha fazlası şimdilik yok! Yeni bölümü bu akşam saat 20.00’de.
‘ZENGİN KIZ FAKİR OĞLAN’ DİZİSİNDE ‘ZOR BABA’ FİLMİNDEN İZLER VAR
TRT 1’in yeni dizisi ‘Zengin Kız Fakir Oğlan’da Hüseyin Avni Danyal’ı izlerken, “Hah, tıpkı Robert de Niro” diye geçiyor insanın içinden. ‘Zor Baba’daki rolü gözünüzün önüne geliyor. Ufuk Özkan, ‘komik olmak’ için uğraş veriyor. Ya da böyle isteniyor. Neden böyle hissettirirler? Dizi nasıl? Kanalın TRT olmasının ‘devamlılık’ açısından şansı var. Bu rahatlık önemli tabii ki. İzleyeni, meraklısı oluşur zamanla...
CEM YILMAZ REKORUNU KIRAMADI!
Cem Yılmaz’ın reklamları gösterim bombardımanına döner. Son İş Bankası reklamı hangi kanalı açsam karşımda... Merak ettim acaba daha önceki ‘gösterim süreleri’ni aşabilmiş mi diye. İlk iki gün içindeki reklam sürelerine göre durum şöyle:
Geçen yıl yayınlanan Türk Telekom reklamı ilk iki gün 32 kanalda, 123 spotla, yaklaşık 5.5 saat yayınlanmış. Daha önceki ‘Motorola Xoom’, ilk iki gün içinde 30 kanalda 329 spotla, 8 saati aşkın ekrana gelmiş.
Peki son reklam? İş Bankası reklamı, ilk iki günde 24 kanada 124 spotla, yaklaşık 4.5 saat ekranda yer almış. Bu kadar süre bile izlerken ‘bayılmaya’ yetiyor!
REHBERiM
‘DEDEMİN İNSANLARI’ DA AĞLATACAK
Çağan Irmak bir marka oldu. Ve filmleri gişede de iş yapıyor. Yönetmenin son filmi ‘Dedemin İnsanları’ da ses getirdi. Filme getirilen eleştiri; çok fazla şeyi bir arada anlatma derdinin olması.
Bir not: Finalde ağlamayan pek görülmedi. (SİNEMA TV HD / 21.00)
HER ZAMAN İZLENEBİLİR
‘Mr.Brooks’, çok oynadı televizyonda. ‘Ne kadar gösterilse de yine seyredilir’ kategorisinde bir yapım. Kevin Costner, William Hurt ve Demi Moore gibi güçlü isimlerden oluşan bir kadroya sahip. İzlemeyenlere tavsiye olunur. (ATV/22.45)
NOT DEFTERiMDEN
90’LI YILLARDAN TV KANALI VE PROGRAM SLOGAN ÖNERiLERi
15 Ocak 1998 tarihli yazımda bir liste yapmışım. Bir program ya da kanal, nasıl farklı bir sloganla kendi kimliğini tarif edebilir diye. Şöyle bir liste çıkmış:
* Rambo’dan bıkanların kanalı
* Hakan’sız, Muhtar’sız geceler bizde!
* Haberlerimiz izlenmez, seyredilir
* Bizde ‘’Az sonra’’ yok
* Dövüşen değil sevişen dizilerin kanalı
* Kan akmaz kervan geçmez bu programda
* Taraflı haber programı
* Hanımlar, ne şifreli ne şifresiz; bizde futbol yok
* Yemek kokusu sinmeyen tek sabah programı
* Halkın yanında değil, içinde olan haber bülteni bizde
* Sesli azınlığın sesi bu kanal.